Problem: Sony S borde skrotas!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av donuts, 13 maj 2012.

  1. robin92

    robin92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    förstår inte deras sett, kollar de inte telefonens funktion innan de skickar tillbaka den?
    testa alla komponenter innan de skickar tillbaka, startar upp den och kollar om de är några fläckar ...
     
  2. baseic

    baseic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att den kom tillbaka igen, med trasig antenn!

    Drog direkt till Sony i Lund som skickar till annan verkstad (Delta-service). NU äntligen fungerar den!!
     
  3. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Häv bara köpet.
    Reparationen tog för lång tid för att du ska behöva leva med det.
    Låter som samma problem jag hade med arc när den kom vilket tvingade mig att byta bort skiten.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  4. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    har gett min lur till frugan, så trött på den. ser fram emot min sgs3
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Bara nyfiken. Vad har du gjort för att lösa dina problem med din Xperia S? Jag har på något sätt missat vad du gjort. Det jag däremot sett är hur du väntat på svar från andra med liknande problem men aldrig gjort något aktivt för att lösa dem själv. Jag tycker jag lusläst alla trådar där men aldrig sett var du verkligen gjort. Jag tycker du bara ha klagat hittills och sagt att du vill inte skicka iväg något utan att veta att felen verkligen kan fixas. Så nyfiken, många som skickat in sina har fått sina problem lösta. Inte speciellt snällt heller att ge en trasig lur till frun. ;)
     
  6. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Nu håller jag F#N i mig med trådstartaren... skulle säkerhetskopiera luren för o skicka in den imorgon. Gjorde diverse backup med MyBackup Pro etc.. Tog 8 försök med PCC för o säkerhetskopiera hela luren men det misslyckades helt gång på gång.. provade en massa saker som stod på diverse forum. Så jag bestämde mig bara för o kopiera över saker från minneskortet istället.. tror ni det gick!? Det hängde sig o krashade explorer flertal ggr.. samt vägrade den ladda in bilderna från kameran (dvs DCIM mappen) man såg mappen men inte bilderna.. laddade hem automount etc men de gick lika dåligt. SÅ JÄVLA SVÅRT SKA DET INTE VARA!!! Denna lur har varit så problematiskt på så många nivåer så man blir ledsen och förbannad.

    Avinstallerade allt och installerade PCC... hjälpte inte.. fail fail varje gång med felmeddelanden gång på gång vid mount och allt det ville sig... usch!!! Nu återställde jag skiten och raderade allt i vrede. Aldrig mer sånt skit!! Fattas bara o få tillbaka luren efter rep o få nåt annat fel. Då blir det hammare!!
     
    Last edited: 11 jun 2012
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Usch, får hoppas det fixar sig. Tänker inte starta något krig. Du har ju uppenbart haft en massa problem, och vad jag sett försökt lösa dem. Får hoppas att den sista gången fixar biffen. Dåliga mobiler skall självklart skrotas... hehe. Tur min är bra iallafall.
     
  8. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag har haft svåra problem med PC Companion, men av någon anledning löste det sig liksom automagiskt några dagar efter förra uppdateringen. Hoppas blir så för er också. Just nu känns min Xperia S som en kanontelefon igen.
     
  9. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag hade också problem med Sonys programvara, men sen installerade jag en massa drivrutiner i samband med att jag installerade flashtool och nu fungerar allt felfritt
     
  10. MatteK

    MatteK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Snälla du. Sony kan väl inte hjälpa är du är så enormt urbota korkad och lämnar in den på reparation till skitföretaget Anovo. Det är ju känt sedan länge att de inte alls klarar av att laga mobiler, utan det är minst lika mycket fel på dem när man får dem åter, ändå fortsätter folk att lämna in sina mobiler dit. Helt otroligt och ofattbart. Varför skylla på Sony när det är du själv som är korkad?
     
  11. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Men visst är det Misco som väljer vart den ska skickas?
     
  12. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Men du?! Korkad? Det är Misco som använder Anovo som service verkstad så hur kan du kalla honom för korkad? Han har inte något val! Är det någon som är korkad så är det...

    Sent from my Dream/Sapphire using Tapatalk 2
     
  13. MatteK

    MatteK Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Och vad menar du med det? Jag har en bekant på mitt jobb som när han lämnade in sin X10 på service krävde att den INTE skulle skickas till Anovo under några som helst förhållanden efter att ha läst om andras alla dåliga erfarenheter med det företaget. Det löstes med att den skickades till något ställe som hette Delta service eller något liknande (låg i skåne någonstans) och den lagades på mindre än en vecka och har fungerat klockrent efter det. Så visst går det att välja VAR den ska lagas och att undvika amatörerna på Anovo.
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Gör det? Kan man begära samma sak hos 3 t ex?
     
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    klart du inte kan begära det, har dom ett serviceavtal med endast anovo så är det endast dit de skickar det.
     
  16. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Man kan alltid försöka men det är säljaren som bestämmer över den biten. Om man har tur och de har flera verkstäder så kanske de är snälla och gör som man vill.
     
  17. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Misco vägrade att anlita en annan verkstad, jag låg på misco flera gånger kring att jag har rätt till en annan verkstad men de ansåg att anovo håller högst kvalite och är de enda som kan utföra ett byte av mobilen,:mad:

    Efter att jag skrev ett riktigt argt omdöme på några sidor kring misco, så har misco chef hört av sig till mig. Nu ska jag få tillbaka mina pengar, men jag anser att det är dåligt av dem att man ska behöva skriva en massa negativa omdömen innan de gör något åt saken. Jag kommer aldrig lägga en order hos dem igen iaf det är en sak som är säkert!
     
  18. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag beställde en Xperia S från Misco men avbeställde kort därpå. Utlovat leveransdatum stämde inte och väldigt dåliga omdömen fick mig att avbeställa

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  19. robink1989

    robink1989 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag fick gula fläckar och dålig batteri tid på min 3:e xperia s, 2 vita 1 svart.
    nu har skickat in den för att byta till en sgs3, netonnet var super schyssta och sa att ja fick välja med att byta till sgs3 och betala mellanskillnaden eller häva köper efter som det hänt 3 ggr nu.
    super nöjd med netonnet, men sxs kan skrotas, aldrig mer en sony. tyvärr.
     
  20. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, det var väl det jag trodde. :-) tack för svaren.