Problem: Titanium Backup visar inte min backup i nya telefonen?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av grillchips, 14 jun 2012.

  1. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Okej, denna må hamna i fel avdelning och den må ha ställts förut men jag sökte runt lite och hittade inget.

    Fick hem min S3 idag, och rootade den omgående.
    Gjorde en backup av de nödvändigaste apparna+data i Titanium Backup Pro på min HTC Desire och satte i minneskortet i S3an, installerade programmet och skulle återställa.

    Nänä, inga backuper finns.
    Drog ner Astro File Manager så jag kan utforska minneskortet och finner en annan mappstruktur än den som syns i HTC'n.

    Jag har ett vagt minne av att jag läst att S3an använder sig av något annat filsystem för sina minneskort?

    Notera: jag var orolig att kortet blivit formaterat i farten när jag satte i det i nya telefonen, men när det sätts i Desiren igen så ser det ut precis som vanligt. What to do?
     
  2. lelik11a

    lelik11a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Låter kanske dumt, men har du kollat att titanium letar efter back up på rätt ställe? min såg inte back up först, men efter jag har valt rätt väg till vart back up filer ligger så var det inga problem
     
  3. Mattofsweden

    Mattofsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gjorde samma sak själv från min Desire till SGS3:an. Fattade inte först varför inga backups dök upp.

    Kod:
    /mnt/sdcard = inbyggd 16Gb storage
    /mnt/extsdcard = microSD
    
    Så, peka om din backup location under titanium preferences till
    Kod:
    /mnt/extsdcard/TitaniumBackups
    BTW. Beroende på vilken ROM du kör så kan ju ROM:en eventuellt softlinka /mnt/sdcard till /sdcard, och samma sak med ExtSdcard kanske. Kolla i ASTARO eller FX etc.. Rekommenderar FX eller RootExplorer då ASTARO (då jag sist använde det) inte kunde visa innehållet i /data exempelvis.
     
    grillchips gillar detta.