Telenor vs halebop/telia, 3g stabilitet

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av sebbe1891, 13 jun 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    EDGE teoretiska maxhastighet på klass 10 är 236,8Kbit/s, det vanliga 3Gs teoretiska maxhastighet är 384Kbit/s. Nu är det ju så att det är ytterst få ställen man verkligen använder det "vanliga" 3G-nätet och inte ett nät med stöd för HSPA, HSPA Evolved där man kan få hastigheter upp till 42Mbit/s beroende på vad nätet klarar på just den platser (i städer oftast 6Mbit/s eller mer). Är man ute i skogen är det dock en annan sak, nu tycker jag ändå att 3 och Telenors nät faktiskt täcker väldigt bra även i skogar och mindre befolkade ställen (nedanför typ Gävle).

    Samma här, ursäkta för OT. Men för att gå tillbaka till topic, om du befinner dig i en större stad så kan du, oftast, välja lugnt mellan alla operatörer. Personligen tycker jag att det bara är störande när man ibland vid lite sämre 3G-täckning hoppar över på GSM-nätet pga telefonen, men det är min åsikt.
     
  2. mantis79

    mantis79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har kört 3 länge nu e nöjd o dom sänker inte hastigheten heller efter viss mängd data som dom flesta andra operatörerna gör

    Skickat från min ST15i via Tapatalk 2