Fråga: Ta bort operatörslåset

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av urbanlarsson, 14 maj 2012.

  1. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått samma kod från tre olika på eBay samt från frimobil.nu och börjar fundera på om det är något annan som är tokigt..
    När jag skriver in koden får jag svaret "Network unlock request unsuccessful".
    Jag har upplåst bootloader och en custom ROM. Jag har inte testat att skriva in koden då stock ROM används eftersom min backup på den fastnar i spash-screenen med HTC loggan.
    Men vilken ROM som körs borde väl inte spela någon roll vad jag förstår..
     
  2. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nej, vilken ROM du använder ska inte spela någon roll alls.

    Du stoppar in ett annat simkort i mobilen, när du startar den dyker det rätt så direkt upp ett fält där du kan skriva in koden, och det är där du ska skriva den.
    Du har begränsat med försök så överskrid INTE denna gräns, skriv in koden försiktigt, var säker på att du har skrivit rätt sen lås upp. Om det inte går så är det bäst att inte försöka fler gånger utan ta en screenshot (med en kamera typ) och skicka till t.ex. frimobil och berätta att det inte funkar.
     
  3. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta är precis vad jag har gjort och jag har inte skrivit in fel kod. Däremot har jag gjort upprepade försök efter att jag flashat in nya ROMs men det har aldrig kommit upp något annat meddelande än bara "unsuccessful".
    Finns det en risk att man låser telefonen permanent om man skriver in fel kod flera gånger?
     
  4. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fri mobil:
    "Då är det förmodligen så att operatören har ändrat upplåsningskoden innan de levererat telefonen till dig."
    Någon som känner igen detta? Otroligt irriterande..
    Eftersom 3 lovade att telefonen skulle vara olåst så har de nu gett mig kontaktinfo till ett ställe där de säger att de kan låsa upp min telefon åt mig. Det underliga är att de påstår att de måsta ha tillgång till den fysiska telefonen och att det inte räcker med IMEI.. Drar de en rövare och i så fall varför?
    Kan man råka ut för att telefonen blir låst igen i ett senare skede pga rooting eller nått? Isf är det ju trist om man inte har koden själv..
     
  5. wulltd

    wulltd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tjena Jobu! Om du vill testa med att köra koden på stock, så måste du flasha stock kernel igen! antagligen därför du får bootloop
    Längtar till s-off :)
     
    JoBu gillar detta.