app sökes

Diskussion i 'Frågor och support' startad av matte, 30 jul 2009.

  1. matte

    matte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är ute och reser en del och skulle vilja ha en app som visar valutorna i de olika länderna. Typ US dollar, Euro, SEK, DKK mm är det någon som ni har hittat som ni rekomenderar. Själv hittar jag bara en massa för aktier ;/

    Hoppas ni har något bra tips.
     
  2. chrios

    chrios Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. matte

    matte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
  5. chrios

    chrios Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, trist. Jag gillar interfacet, men hade inte kollat upp att valutauppgifterna stämmer exakt. :(

    Var kollar du kurserna?
     
  6. RawHead

    RawHead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Den använder jag för att snabbt kolla en mängd valuta kurser och de (kurserna) stämmer "ganska" bra med var kurserna handlas på FX-marknaden, det är alltså inte Forex's (växelkontoren med gul logga) kurser utan mer eller mindre aktuella FX-kurser (forex - foreign exchange). Eftersom jag är lite i den branschen har jag letat med lykta efter en bra app och denna är i min mening bäst hittils, även om kurserna inte lämpar sig för trading pga att den inte visar exakta kurser.

    För övrigt kan jag rekommedera mmm.saxobank.com i browsern för 'live feeds' på en rad valutor, men dessvärre är det bara de vanligaste valutaparen i trading som visas, alltså inte DKK/SEK, THB/SEK etc. Så Saxobank fungerar sådär som semesterapp om man vill veta kurser, såvida man inte är i EUR-land eller USA.

    Har nu ägnat ett par minuter till att kolla hur väl kurserna följer den riktiga marknaden och min (ovetenskapliga) slutsats är att kursen i appen diffar med ca +/- 100 pips, eller ett öre, från gång till annan vilket kanske är ok om du ska ha den som semesterapp?
     
    Last edited: 30 jul 2009
  7. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  8. RawHead

    RawHead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Jag kan tycka att det blir lite plottrigt med 'vanliga' sidor om man måste hålla på att klicka runt. Dessutom tycker jag personligen att www.oanda.com är stået vassare, om inget annat så slipper man all reklam som ska laddas ner.

    Hade önskat att Reuters eller Bloomberg släppte en bra client...
     
  9. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena!

    läste tråden och har själv sökt efter en valuta app/widget. Har ännu inte hittat någon bra, det jag skulle vilja är en widget som du själv kan konfigurera de valutor du vill ha. Samt att den uppdateras typ en gång i timmen eller nåt liknande. har ni hittat något intressant nu eller gäller samma som sist skrevs i denna tråd?

    Mvh, Andreas
     
  10. RawHead

    RawHead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Nja, inte direkt. Currency som nämns ovan kan ju ta fram i princip vilket valutapar som helst men man kan inte bygga en egen startsida med 'sina' kurser. Det en funktion som heter "key rates" för varje valuta och för SEK är den listan ganska bra i min mening. Men den kräver ett par tryck. Jag har aldrig haft appen igång länge nog för att den ska uppdatera (vet inte ens om den gör det per automatik), men varje gång man startar den är det färska kurser på minuten. Hoppas det hjälper!

    **
    Har nu testat att låta appen ligga igång en timma och den uppdaterar inte kurserna automatiskt men så fort man klickar på ny valuta så får man aktuell kurs.
     
    Last edited: 20 aug 2009
  11. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OK, tackar för tipset! Skall prov-installera ikväll!

    //Andreas
     
  12. RRbjorn

    RRbjorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    aCurrency fungerar bra tycker jag. Annars finns en konverterare som har valuta också ConvertMy (Beta)

    Konverteraren är grymt bra om du vill konvertera allt möjligt (storlekar, mått, volymer, längd, fysikaliska storheter, osv)