MicroSd

Diskussion i 'Allmänt' startad av zlacker, 16 jun 2012.

  1. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har använt mitt sd kort i surfplattan osv.Nu har den legat på hyllan ett tag och när jag vill använda 16gigs kortet så har det plötsligt krymt till 10gig.Jag har för mej att jag lekte lite med app2sd om det nu har med saken att göra.Problemet är att laddaren till plattan är paj så jag kan inte starta den och titta.Det dyker inte häller upp några partioner när jag stoppar den i datorn.Någon som har tips på vad jag ska göra för att återställa sd kortet?
     
  2. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Att det inte dyker upp i datorn kan vara så enkelt att din dators minneskortläsare inte tar SDHC (High Capacity). I vilken/vilka enheter är det krympt till 10GB?
     
  3. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Om du har lekt med apps2sd så har du säkert råkat göra en ext3-partition, denna dyker inte upp i windows för att det inte kan läsa sådana partitioner. Du måste använda ett program som kan läsa sådana partitioner, tex gparted eller att du bootar upp din dator på en linux live cd om du nu inte kan få ingång surfplattan igen och fixa det där.
     
  4. zlacker

    zlacker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kortet läses av datorn men inte hela,kortet är bara 10gig vart jag än stoppar de fast det ska vara 16gb..recivern,datorn,boxee box mm.


    Aha tack för tips ska testa :)