Fråga: Har de skickat ut nya telefoner? (dvs nu batch))

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dellblod, 15 jun 2012.

  1. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej,

    Om ca 1 vecka så skall jag köpa ny telefon, och valet står melan Htc one X och Galaxy s3, hade även tagit med optimus x4, men risken är stor att de gör om samma misstag.

    Jag undrar, de första leveranserna av One X var det mycket problem med enligt de flesta köpare, och HT23 och HT24 hade wifi problem osv osv. Om jag skulle köpa en om ca 1 vecka, hur stor är chansen att jag stöter på dessa problem? Dvs, wifi, skärmproblemet och allt annat det har snackats om?
     
  2. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Köp galaxy s3, haft one x två stycken. Byte till SGS3 blev super nöjd direkt!
     
  3. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag skulle nog säga att det är lugnt nu, om du nu inte har tänkt att försöka trycka in pappersark lite här och där i den :). Har själv en från HT23 och allt funkar finfint inklusive WI-FI och jag är super nöjd med telefonen! SGS3 och HOX är ju väldigt lika så det bästa är nog att du åker till butiken och känner vilken som ligger bäst i handen. Prestanda mässigt så är båda rätt så identiska så.
     
  4. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Nu skall jag dock inte leka fan boy och predika om sgs 3. Men JAG upplever det som att galaxy har bättre batteri tid, känns mera stabil mer genom tänkt, blir inte lika varm. Men bara mina åsikter men gå till en butik och känn efter.

    skickat ifrån min Galaxy S3
     
  5. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det kan säkert stämma. Men troligtvis har HTC fixat till deras fel. Visst det verkar lite som releasen var lite väl stressad men det spelar väl ingen roll längre? :) Säger nu inte att du gör det men folk som gått från HOX till SGS kan ju sluta klanka ner HOXen fortfarande då felen är fixade ;)

    Batteritid kan ju alltid diskuteras... beror ju helt på användaren. De som bara strävar efter siffror och fösöker låta bli den hela dagarna räcker ju 2-3 dagar lätt... Jag använder min till väldigt mycket såsom streaming i bilen och mediaspelare till TVn inomhus. Så har laddare lite här och vart nu tycker jag :)
     
    Last edited: 16 jun 2012
  6. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Okej okej förstår :) viktiga är att alla är nöjda med den telefonen dom väljer. Men jag blev ju paranoid av att sitta och läsa doa tråden här. Och rent ut sagt letade fel. Men det jag i grund och botten störde mig på var att det samlades smuts mellan skärm och skalet.

    skickat ifrån min Galaxy S3
     
  7. matskuben

    matskuben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har en 23 och den funkar ypperligt. Hox är en djävligt bra lur, jag har bara bra saker att säga om min.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  8. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Jag hoppas att du själv förstår att du har fel när du säger att "de flesta köpare" fick dysfunktionella mobiler ur första batchen. Det var snarare en liten, men högljudd skara konsumenter. De allra flesta telefonerna fungerade perfekt.
     
    Nizzadaz gillar detta.
  9. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har en hox från ,24 utan några problem samt en s3 i jobbet nu, märker då ingen skillnad på batteritiden, det som dock är trevligt med s3an är minneskortplatsen :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  10. Lazarux

    Lazarux Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag är riktigt nöjd med min HT23 HOX. Batteritiden är riktigt bra för mig så som jag använder den iaf. Mellan 2-3 timmar screen on på en standby över 24h+ samt spotify och lite annat.

    Riktigt fin byggkvalité tycker jag och den ligger bra i mina stora händer :)

    Men som andra har skrivit så gå in till en butik och klämm och känn då det är så individuellt hur man tycker att en lur ser ut och hur den känns.
     
  11. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Nire verkar trolla i alla hox trådar nuförtiden... Haha. Har en 23a som åxå funkar som den ska

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. jope84

    jope84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hej

    jag hade en sån där telefon med wifi problem, när jag fick ut en ny på garantin så fick jag en serie25 och de var 2 v sen . Så du kan nog vara lugn.
    Köpte min på netonnet
     
  13. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    håll en sgs3 brevid en hox o jämför skärmarna, ja då kommer ditt val bli lätt ;)
     
  14. b-george

    b-george Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag fick en ny ht26 från juni med skramel-ljud, gul fläck högst upp, glapp mellan skärm och ramen samt att hela den vita ramen har en gul/ smuts nyans.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  15. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Med andra ord, fritt fram alltså :). Ne men du hade säkert otur. Det känns som om det lutar åt Sg3, men jag vill inte lägga så mycket pengar på en lur, pengarna är inte problemet, jag köper telefonen ändå telefonen via företaget.

    Ska titta på lite reviews och se om det är en stor skillnad. Största nackdelen för mig är att jag alltid hatat glansiga ytor på telefonen, skulle innebära ALOT of svettfläckar.