Galaxy Ace 2 i8160

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av chjp82, 11 jun 2012.

  1. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Var i kontakt med samsung angående om glaset är reptåligt eller gorilla. Fick detta som svar, kanske någon mer som är intresserad.

    Tack för ditt E-mail till Samsung Electronics Nordic.

    Det är inget Gorilla Glas på Ace 2 men fortfarande en skärm som självklart är repbehandlad och kvalitétstestad av oss på Samsung. Hoppas detta var svar nog på din fråga!
     
  2. BoH

    BoH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var o köpte min Ace 2 på netonnet i fredags. Den har fungerat över förväntan med absolut noll problem och överlag skön att använda.
    Väldigt lagom och behändig i storlek också.
    Skärmen ser inte speciellt reptålig ut (ganska plastig yta ) men man kan ju hoppas att man har fel. Skärmen ser normat sett jättefin ut men dock inte så bra läsbarhet i starkt soljus.

    Andra budgetfaktorer är att processorn inte är den snabbaste men å andra sidan är det ju en dual core. Det och lite andra specs gör att jag har känslan att den kommer få ICS inom en snar framtid men inget är ju säkert.

    I t ex tyskland finns den här ace2 modellen med NFC. Modellen som säljs nu på netonet har inte det.

    Jag valde mellan Galaxy W och den här men
    är glad att valet tillslut föll på Ace2 eftersom W verkar vara discontinued nu (utgår som produkt hos t ex netonnet) och förmodligen dödsdömd vad gäller framtda ICS etc.
     
  3. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har också funderat på köpa den. Hur upplever du processorn? Att den bara är 800mhz märks inte ? Antar galaxy advance är bättre i solljus, men efter kört utan pentile skärm i några månader så vill ja inte gå tillbaka :/
     
  4. BoH

    BoH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Jo det märks nog dessvärre, dvs att den inte alltid är så rapp . Dual coren kommer väl eg bara att skina till när det är multitasking som behövs.

    Jag köpte fö den här Ace 2:an som en första introduktion in i Androidvärlden. Jag ville inte lägga ut t ex 4 kkr på en SII:a för att upptäcka att det inte var något för mig.
    Så här i efterhand så inser jag att jag inte hade behövt tveka. Allt fungerar ju helt underbart.

    I ärlighetens namn tycker jag kanske att ACE 2:an ska ner några hundralappar innan den känns som ett klockrent köp men vem orkar vänta :cool:.
     
    Last edited: 17 jun 2012
  5. BoH

    BoH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej igen
    Jag köpte en galaxy s advance till sambon idag. Beg privat fast ändå helt ny i obruten kartong. Jag måste säga att skärmfärgerna med amoledskärmen på advance är rejält mycket bättre än ace 2:ans skärm och advance har dessutom gorillaglas och lite andra fördelar (minne o CPU bl a ).
    Jag gav 2400:- för s advancen, olåst med kvitto och nästan 1 helt års garanti kvar men den går ju att köpa i webbutik fraktfritt för 2990:- hos cyberphoto. Jag tycker nästan den är värd de extra hundralapparna.
     
    Last edited: 17 jun 2012
  6. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Håller fullständigt med dig, har en sådan själv och den är verkligen fantastisk för priset. Det blir svårt att motivera ett köp av Ace II när S Advance är så lite dyrare, men vissa avskyr pentile AMOLED och kanske hellre tar lite sämre prestanda men med en LCD skärm ;)
     
  7. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Fast sgs2 går att köpa för 2999 på tex. Mediamarkt nu. Den bör vara bättre än galaxy advanced?

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  8. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Självklart är s2:an en bättre telefon, men handlar väl mer om storleken då. Advance är lite smidigare. :D
     
  9. BoH

    BoH Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Priset de listar på sin hemsida för SII är dock 3890:- vilket är ungeför samma prisnivå som de flesta svenska seriösa webbutiker tar inkl frakt.
    Mediamarkt står ju helt utanför prisjakt och andra prismotorer så de går tyvärr oftast bort som alternativ.
    Fast är man inne i butiken och de verkligen har en existerande enhet att sälja för det lokala lockpriset (2999) så är det väl bara att gratulera.

    Gissar fö att det är i9100G (med lite annan hårdvara) de säljer och inte original SIIan.

    Här är faktiskt en faktor där Ace II känns som vinnaren. Den är smidig och helt perfekt i storleken trots att den är aningens tjockare än SII o advance.
     
    Last edited: 17 jun 2012
  10. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    BoH är du fortfarande nöjd med din ace? Blir skärmen lätt flottig?
    repig? tacksam för svar :)
     
  11. Droid119

    Droid119 Guest

    Hoppas Samsung lyckades med denna då, vanliga ace var en katastrof. Btw, stödjer den flash?

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  12. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad jag vet så stödjer den flash. :)
     
  13. Droid119

    Droid119 Guest

    Aha okej, tack!:D

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  14. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Någon mer som köpt den, som vill ge lite input om den ? :) är glaset coatat på något sätt för minska fingeravtryck?
     
  15. robben

    robben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Riktigt trevlig telefon. En begränsning är dock att ics inte finns än utan att gingerbread är det som gäller.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. emanuelj

    emanuelj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Köpt en Ace 2 till tjejen. Trevlig telefon med bra format, hon tycker S advance och S2 var för stora. Någon som vet något om varför det inte går att aktivera automatisk ljusstyrka? Går inte att välja under ljusstyrka...
    Ser ut att sitta två sensorer varav den ena närhetssensor.

    Inget nytt om ICS?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 15 aug 2012
  17. Slim_

    Slim_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte höra med er som har en Ace 2 hur batteritiden ligger på era telefoner, morsan köpte en Ace 2 i sommars och har gnällt lite att hon måste ladda så ofta. Så när jag var och hälsade på ett par dagar så jämförde jag hur mycket batteriet gick ner jämfört mot min S2.

    Så när hennes var nyladdad och min låg någonstans över 90% så la jag båda telefonerna bredvid varandra för att ha samma mottagning och lät dom ligga och slöa så mycket som möjligt ett dygn.

    Ace 2 låg efter nästan ett dygn på 32% medans S2an hade gått ner till 82%.

    Ace 2
    [​IMG][​IMG]

    S2
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog för att det är lite längre standby-tid på S2an 670 vs 710timmar så känns det som något inte är som det ska, för inte ska det göra så stor skillnad bara för det är 2.3.6 på ace 2 och 4.0.4 på S2?

    Det är förresten Telia som operatör på båda så varför den ena lagt sig på nätverk Telia och den andra Sweden 3G vet jag inte.
     
  18. robben

    robben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inget nytt om ICS men Jelly bean är på gång. Själv tycker jag att ace 2 verkar ha längre batteridrift än min S2.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. Slim_

    Slim_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det är nog något mysko med morsans telefon, hon får väl ta en sväng förbi telia och höra med dem.
     
  20. Blubbe

    Blubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    kan man använda hela interna 4GB minnet för att installera appar eller man kommer bara åt en mindre del?