Tips: Nillkin Real Leather Case Skin for Sony Xperia S [Bilder + Mini review]

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Rokare, 17 jun 2012.

  1. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tjena.

    För en tid sedan beställde jag en Nillkin Real Leather Case Skin for Sony Xperia S från OBOSTORE. Köpte skalet, samt en bilhållare, för det facila priset av runt 150 kr. Gratis frakt för övrigt.

    Nåväl, nu har jag kört med caset ett tag och måste säga att jag är mycket mycket nöjd.

    Först och främst har jag aldrig haft en case på detta sättet innan "med lock". Istället har jag alltid kört med en pouch, både till min gamla Desire och jobbets iPhone 4. Därför var första tiden något ovan att istället behöva "öppna upp" telefonen som en bok. Samma känsla inföll sig i början när det gällde att skriva/hålla/knappa. Det mesta av denna känsla är direkt ovana från min sida, och har försvunnit med tiden.

    Själva caset har en bra läderyta. Det känns exklusivt och samtidigt gediget. Materialet känns levande och har efter ett tag på ett positivt sätt format sig och mer "smetats" fast ordentligt på skalets inre kärna. Tänk er en julklapp med vinkelräta hörn som sedan blir lite lite naggad i kanterna, men på ett positivt sätt.

    Insidan av locket består av mjukfilt för att inte repa skrämen. Denna filt har dock ett mönster av Nillikin-loggan som ibland kan göra dammiga avtryck på skärmen. Jag tror dock att detta bara är ett initialt problem tills filten "har hårat av sig", eller hur man nu skall beskriva det.

    Skalet har uttag för alla ingångar. Dock upplever jag här de två största minusen med skalet. Det ena är att volym och kameraknapp är något svåra att komma åt. Detta kan förvisso bero på undertecknads grisfingrar som likt prinskorvar sladdar runt på luren. Det andra minuset, som jag ännu inte riktigt bestämt mig för om det är ett minus, är att det ej går att ladda med locket stängt. Detta pga. av det endast är gjort en öppning i innerskalet, vilket omslutes av locket. Mr hyde gillar det inte av praktiska skäl, men Dr. Jekyll hävdar ändå att det rent estetiskt vore smaklöst med ett hål "hela vägen ut". U be the judge...

    Skalet är sytt på så sätt att om locket viks hela vägen runt får telefonen en viss lutning när den ligger på ett bord. Som ett litet ställ med andra ord (se snarlika lösningar till Ipads m.m.) Smidigt.

    Det funkar utmärkt att ringa med locket vilket jag ser som en fördel för att slippa ett locket fladdrande på pannbenet när man är ute och flanerar.

    Så överlag är jag mycket nöjd med skalet, prismässigt skrattar jag varje gång jag ser ett fodral till salu i affärerna i stan och tänker på de 17$ jag gav.

    And so.. Ze pics..:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 17 jun 2012
  2. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Den tar vi!
     
  3. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Tack för reviewen!
     
  4. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Provar med en vit så får vi se om ditt omdöme stämmer
     
  5. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  6. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Finns det nåt som håller locket på plats när det är stängt, typ magnet eller nåt?
     
  7. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nope. Inget som håller fast. Fast jag har faktiskt inte råkat ut för att det "fladdrat"..

    GMY
     
  8. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Hur mycket bygger det i tjocklek på ryggen? Jag har en Kidigi-docka som jag funderar på om jag kan använda utan att plocka ut telefonen helt.

    MYT