Modifiering av befintlig app (Boxer TV-guide)

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av DjJk, 18 jun 2012.

  1. DjJk

    DjJk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Det är så här att jag har kommit riktigt långt med min hemautomation hemma, allt styrs från telefonen och jag tycker att det fungerar riktigt bra. En sak jag saknar är dock att kunna byta kanal direkt ifrån TV-tablån och detta med kodning i detta område är inte min grej.

    Jag har kommit så långt som att hämta hem .apk-filen, öppnat den i APK Edit.
    Där har jag rotat runt lite och kommit fram till att det är i "res/layout/compactlistelements.xml" jag måste modifiera. För att få datorn att uppfatta kommandot måste jag skicka en HTTP Post/Get i stil med
    "user:Password@domän.se?kanal"
    Antar att man kan sätta @id/IVChannelLogo istället för kanal för att få den dynamisk.
    HTML:
    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
    <RelativeLayout android:background="@drawable/clistviewrepbkg" android:focusable="false" android:focusableInTouchMode="false" android:clickable="false" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="fill_parent"
      xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android">
        <ImageView android:id="@id/IVChannelLogo" android:layout_width="40.0dip" android:layout_height="40.0dip" android:src="@drawable/icon" android:layout_alignParentTop="true" />
        <TextView android:textStyle="bold" android:id="@id/TVElement1" android:paddingLeft="10.0dip" android:paddingBottom="5.0dip" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="wrap_content" android:text="Element1" android:singleLine="true" android:layout_toRightOf="@id/IVChannelLogo" />
        <TextView android:id="@id/TVElement2" android:paddingLeft="10.0dip" android:paddingBottom="5.0dip" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="wrap_content" android:text="Element2" android:singleLine="true" android:layout_toRightOf="@id/IVChannelLogo" android:layout_below="@id/TVElement1" />
        <TextView android:id="@id/TVElement3" android:paddingLeft="10.0dip" android:paddingBottom="5.0dip" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="wrap_content" android:text="Element3" android:singleLine="true" android:layout_toRightOf="@id/IVChannelLogo" android:layout_below="@id/TVElement2" />
        <TextView android:id="@id/TVElement4" android:paddingLeft="10.0dip" android:paddingBottom="5.0dip" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="wrap_content" android:text="Element4" android:singleLine="true" android:layout_toRightOf="@id/IVChannelLogo" android:layout_below="@id/TVElement3" />
    </RelativeLayout>
    
    Så ser koden ut och jag antar det är ImageView jag vill få användbar som länk

    [​IMG]
    Vill också få in att volymknapparna också skickar HTTP Post/Get i samma stil som ovan, den behöver dock ej vara dynamisk.

    Bidrar gärna med en lunch eller öl som tack för hjälpen till den som hjälper mig med mitt problem :)
    Tack på förhand!
     
  2. nadam

    nadam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact
  3. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det ser inte ut som om du med enbart APK Edit kommer att lyckas ändra beteendet för hur en klickning hanteras.

    APK Edit kan, enligt originalinlägget, bara påverka följande:
    * With this little program you can simply change icons of your android application.
    * It even lets you change the applications name.
    * It even lets you edit the text used in applications.

    Och det är en rätt bra bit ifrån att komma till steget att skicka en URL enligt ett specifikt format.