Fråga: Microsoft Explorer slutar fungera

Diskussion i 'ASUS' startad av vent, 19 jun 2012.

  1. vent

    vent Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Microsoft Explorer slutar fungera när jag ska föra över filer till min transformer prime och jag blir helt skogstokig. Det finns utrymme på den osv...

    Försöker föra över till det inbyggda minnet över USB-kabel men den laddar ungefär 10 sekunder innan explorer krashar.
    Detta händer enbart när jag ska föra över till plattan och inte till någon annan extern enhet. För övrigt så fungerar mitt windows bra och jag börjar misstänka att det är plattan det är fel på. Detta händer inte alltid men ganska ofta.

    Någon som fått liknande fel och har en lösning?

    En mindre fråga till; när jag för över en fil, vad det än är så kommer en ruta upp innan överföringen börjar som säger att plattan inte stödjer filformatet: "Vill du föra över ändå?". Sen går filerna ändå att se på med original-apparna.
     
  2. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    - USB-felsökning är avstängt?

    - Prövat olika USB-portar?

    - Har du codec packs installerade på datorn så avinstallera dessa och pröva sedan att skicka filerna igen. Kan visst vara så att codec packsen fuckar upp överförningen då de börjar läsa filen samtidigt som den skickas till plattan och då krashar explorer.

    Annars får du helt enkelt testa med en annan dator för att vara säker på att det inte är din dator som har några hyss för sig.

    Ang meddelande man får upp innan man kan skicka filer verkar vara standard på alla android enheter. Jag har fått detta meddelande med alla android plattor/telefoner jag haft.
     
    Last edited: 20 jun 2012
  3. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag har varit med om liknande när jag försöker föra över stora filer. Till sist gav jag upp.

    Sent from my GT-I9000
     
  4. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Last edited: 25 jun 2012