VARNING Comviq Alcatel OT-995

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av BOT, 20 jun 2012.

  1. BOT

    BOT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! jag vill lägga in en varning för comviq här.

    Jag beställde en Alcatel OT-995 av dem, på hemsidan utlovades leveranstid 1-3 dagar och det tyckte jag var bra så jag beställde en måndag så att jag skulle ha telefonen iaf senast fredag

    På torsdagen hade jag ännu inte hör ett ord från comviq så jag kontaktade dem och ifråga satte hur det gick! Dom berättade att telefonen inte är skickad ännu med att dom ska göra det så så snart som möjligt och att ALLA telefoner är försenade just nu till alla kunder. Då ifrågasatte jag varför dom skriver 1-3 dagar på hemsidan och att det fortfarande står det, och att dom borde ändra det på hemsidan för att det är en ren lögn eftersom hon precis berättat att alla telefoner blir förseende just nu. Nåväl jag fick absolut ingen respons på mina klagomål då. hon la på telefonen i örat. Jag pratade senare med deras online kundtjänst och beskrev samma sak och hon besvarade mig inte heller.

    Det tog mig 8st dagar att få telefonen. och jag fick ingen ursäkt och ingen info eller nått. Medeltids u-landsservice. till och med engelskmännen på ebay har bättre service.

    Dom berättade att telefonerna är förseende pga någon erbjudande dom har så det är många beställningar just nu. Men, ska inte ett av serveriges största telefon bolag som varit med i matchen 20år ha resures för att ha kunna hantera lite erbjudanden? eller vana vid det? o varför ljuga uppenbart och kallblodigt på hemsidan? det står fortf 1-3 dagar. mer relitsikt är 7-14dagar för att dom pissar på sina kunder.

    Inte nog med detta, så när jag fick hem telefonen så upptäckte jag direkt vid första uppstart att displayen har döda pixlar också. Har inte fått respons på den anmälan ännu heller.

    Men, angående telefonen så är den riktigt shysst och snabb och prisvärd. nöjd med telefonen. Men skit missnöjd med comviq, så ja vill bara berätta vad ni kan vänta er om ni beställer från dom.

    Tack för mig
     
    Last edited: 20 jun 2012
  2. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Märkligt.
    Köpte samma telefon till morsan och den kom redan dagen efter och en trevlig support också.

    Måste haft en dålig dag eller nåt :confused:

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hände mig precis samma sak. Fast jag beställde mobilen den 31/5 fick telefonen den 14 dagar senare. Ringde dem flera gånger fick olika svar bla. att den väntas på att skickas. Att det fattades grejer till telefonen osv. Beställde även en Samsung galaxy gio för någon månad sen då fick jag vänta 9 dagar innan ja fick telefonen. Det som störde mig mest det är att man inte ändrar leveranstiden på sin sida. Är telefonen försenad ska man ha ett mail med en ursäkt + att dem ska ändra leveransdagarna från 1 -3 dagar till den tid det verkligen tar.
     
  4. BOT

    BOT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känner samma sak som dig, dom ljuger medveten med flit på hemsidan. Det är allt annat än okej av ett så stort företag. Grymt oseriöst.
     
  5. cyberman

    cyberman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tog 3-4 arbetsdagar för mig att få min telefon. Ringde och frågade då, och de sa att den var skickad. Och den låg på posten när jag kom hem. Ärligt talat, leveranstiden är inte det absolut viktigaste, det viktiga är att ni är nöjda med telefonen.

    Tycker ni kan byta rubrik då denna tråd uppenbarligen inte handlar om telefonen i sig, utan snarare comviqs leverantörs leveranstider.

    Det är helt enkelt Falsk marknadsföring att varna för telefonen (som jag är jättenöjd med)

    Men visst, de borde byta ut 1-3 dagar, mot vanlinligtvis 1-3 dagar. Att det är arbetsdagar är underförstått.
     
  6. BOT

    BOT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ärligt talat, så om du har läst i andra tråden, så levererades dessutom min alcatel med döda pixlar samt att den började fucka upp direkt och göra egna inställningar på ljudsignaler som ännu inte går att återställa.
     
  7. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Dom kanske inte vill ändra på leveranstids statusen pga att många struntar i att beställa när det står " upp till 14 dagar". Bara en tanke...
    Sen är det ju inte Comviqs fel att luren har döda pixlar vid ankomst, du borde vänta på svar ifrån dom. Innan du använder den, borde få Doa den isf.

    Tråkigt hur som haver!

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  8. evoline

    evoline Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick min idag efter bara 2 dagar från beställning.
    Har testat den lite och den funkar bra, inga problem hittills.
    Mycket bättre än min förra ZTE Blade, på allt.
    Ska låsa upp den också, köpte nyss koden för 22kr från ebay.
     
  9. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Beställde 2st igår ~kl 14. Fick sms att de går att hämta ut på posten idag ~kl 11.