1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. I/O: Ikväll klockan 19:00 kommer Google presentera nyheter!
    Stäng notis
  3. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis

Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

  1. bogani

    bogani Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag blir smått galen på webbläsaren. Jag ska in på mobilversionen av citykupongerna.se och kunna utnyttja rabatterna men min Lumia visar 25% av sidan. Funkar kanon på min gamla äckliga Desire men inte denna. :mad:
     
  2. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hm, här ser den ut att fungera normalt. Är det nån speciell del av sidan som krånglar? har inte alls koll på hur man gör med den.
     
  3. bogani

    bogani Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är när man har loggat in via en länk som skickas till mobilen via sms. Därefter klickar man på stad och sen ser man en lista med alla olika erbjudande.

    Det kommer upp en ikon - "Förbruka Kupong" när man valt en deal. Personalen i denna butik ska trycka på denna ikon enligt instruktioner men på min Lumia så synd bara 25% av sidan - "Förbr". Kan varken zooma ut eller in på sidan.
     
  4. Mantiss

    Mantiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ingen som hört något om den katastrofala spotifyappen är på gång att få en uppdatering?

    Överger den här mobilen snart pga av att Spotify är sämst, samt lite smålaggig och störande.
     
  5. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Last edited: 21 jun 2012
  6. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Hur länge tror ni det kommer dröja innan man har en sk aktiv hemskärm i det låsta läget, där man kan se klocka, ev missade samtal, olästa mess, mail etc? Så man slipper det jobbiga med att man måste pilla på knapparna för att checka av. N9 har ju den funktionen vet jag, men ingen annan i dagsläget, vad jag vet.

    Någon som vet (eller som kanske t.om vet om det är en inställningsfråga redan nu)?
     
  7. waspman

    waspman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har märkt en liten irriterande sak med min 900. När man använder internetdelning och drar hem stora filer så tappar den delningen efter ett tag (telefonen blir rätt så varm), man måste då stänga av delningen o vänta en stund för att sedan dra igång den igen...så internetdelningen tycks vara lite ostabil.
     
  8. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER


    EDIT: Hittade en bild på N9 och nu förstår jag. Det går inte vad jag vet, men det vore trevligt att ha!
     
  9. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tror nog tyvärr det bara är att glömma. plattformen delas ju med lurar med TFT-skärmar, och en sådan funktion på dom vore katastrofalt för batteritiden.


    Det är väl inget som finns på någon annan plattform än N9 heller?
     
  10. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

  11. Cruz

    Cruz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Lovely :D

    Här är motsvarande info från Nokia ang uppdateringen (se under avsnittet "Hämta nya funktioner"):
    http://www.nokia.com/se-sv/support/software-update-for-nokia-lumia/
     
  12. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    996

    MINA ENHETER

  13. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Faktiskt dåligt gjort..
    Börjar Microsoft med tillverkare att tramsa sig så som android gjorde i början och vissa tillverkare fortfarande gör återstår bara Iphone i princip, för där om något är du framtidssäkrad ett bra tag.

    Med alla andra märken är din telefon skit i deras ögon efter 3månader men apple levererar uppdateringar och nyheter år efteråt. Sånt betyder iaf i mina ögon att där är någon som give a shit..

    Tragiskt!
     
  14. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vem har sagt att det måste vara plattformen som justeras, den funktionen med aktivt passningsläge har Nokia som egen funktion, på nästintill alla sina telefoner de senaste åren. På samma sätt som Nokia drive ingår i WP, så är det flera saker som Nokia står för i telefonerna. Det är ju den fördelen Nokia har gentemot de andra som kör WP, att Nokia får skräddarsy OSet då Nokia är den ende av mobiltillverkarna som samarbetar med MS.

    Sedan är det inte N9 som är plattformen utan Meego.

    Och det påverkar inte batteriet så det märks.

    http://translate.googleusercontent....Ao0fAr&usg=ALkJrhhj4wRHZ3smFaytrovxccCQlzhfGQ
     
  15. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nokia drive är ju en vanlig app, inte speciellt svårt att implementera. För att göra en aktiv låsskärm måste man isåfall ha nån slags app som går igång och ligger som aktiv under låsningen. Det skulle kräva ganska mycket mer integrering än nokia drive. Jag har inte ens sett något sådant till det väldigt mycket flexiblare android.

    Hm, hur tusan har dom löst det så att batteriet inte påverkas på tft-modeller? Att ha en bakbelysning som är konstant på borde ju dra en hel del.

    Ja, råkade blanda ihop begreppen. Plattformen som N9 är ensam om att ha :P
     
  16. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nokia drive är förvisso en app, men den är allt annat än vanlig. Att jag tog just den som exempel var för att visa att Nokia även är delaktiga i mjukvaran, även om det är MS som knyter ihop det och som står för det mesta.


    Den funktionen kom långt innan apparna. Det är integrerat i vissa versioner av Symbian.


    Aktivt passningsläge har som sagt funnits väldigt länge, och går inte att jämföra med Nokia Maps. Mapsen är tillsammans med kameratekniken den mest avancerade tekniken som Nokia har i portföljen.

    Nokia Maps är det mest utvecklade kart och gps-systemet på marknaden. Det är mycket mer avancerat och detaljerat än Bing Maps, och det är av den anledningen som man byter ut Bing emot Nokia Maps, och fr.om WP8 så kommer Nokia Maps vara integrerat i plattformen, och det gynnar både MS och Nokia. Samtidigt som Google Maps tappar mark då Apple tagit bort Google i iOS6. Det betyder att GM inte är störst längre, vilket är bra då de inte heller är bäst.



    Nokia har det integrerat i Symbian, Nokia integrerade det även i Meego, dock är dessa OS på väg bort, medan WP är i sin linda. Jag fattar inte varför man valt bort den funktionen i Lumian när N9 har den. Finns den inte med i WP8 så blir jag jävligt besviken.

    Att Android inte har den finessen är lite märkligt. Nokia har haft det mer eller mindre i 8-10 år. Den är nog både den smartaste och snabbaste genvägen som finns, att uppdatera sig med en enbart blicken är så oändligt mycket smidigare än att trycka och pilla.

    Du får tänka om angående funktionens påverkan på batteriet, då skillnaden inte ens är märkbar.
    Inte det heller, även 950 hade det.



    Nedan är två lurar med aktivt passningsläge, en relativt ordinär funktion i Symbian.

    http://www.gsmarena.com/nokia_3600_slide-2356.php

    http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/7230/


    "The Active standby mode function deserves a closer look and a detailed description. Nokia has finally inclined its ear to the critical comments claiming that in a mobile designed for work users would prefer to have a direct access to the list of the oncoming planned events rather than having a cute picture on the display. As a result, in the 6681 model - and let us hope in all future mobiles - right below the operator's name you will see the most urgent items in the calendar and the number of uncompleted tasks."
     
  17. Izozimo

    Izozimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått en vit triangel längst upp på skärmen, till höger om där täckningsstapeln finns, och det är omöjligt för mig att använda internet. Ingen datatrafik alls.

    Ringa funkar, men internet är helt dött. Vad ska jag göra?
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 076
    Mottagna gillanden:
    8 641
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har inte den symbolen med data roaming att göra?
     
  19. Fok

    Fok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej,

    Gör en fräckis och försöker få svar på min fråga i den här tråden då den verkar ha mest aktivitet.

    Hur gör ni med videofiler som ni t.ex. får via mms? Kan ni spara dom eller måste ni spara hela mms:et och åtgärdar tango-uppdateringen det om det är så?
     
  20. Izozimo

    Izozimo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte, men det blev bättre när jag tog ut och in sim-kortet.