Åsikter om Telias Huawei Mediapad

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av antiunix, 4 dec 2011.

  1. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Värt att testa kan man tycka, tydligen så fungerar dock Zinio och ezPDF utan att man gör det i final så troligen är den buggen redan fixad så det är nog inte samma som du åker på.
     
  2. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

  3. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Om TED är filmade "monologer" så kan ju undra.. Kanske är en matlagningsapplikation? Eller ett spel? Eller så är det en social videouppspelare av dessa "talks"? Eller så kollar man på market?

    Kunde inte hålla mig... :D
     
  4. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    :-)

    Det hela verkade bara flummigt när jag tittade på Wikipedia.

    Får kolla på market.
     
  5. nilew

    nilew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    alt. kolla ted.com :-)
     
  6. Mauritx

    Mauritx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte lägga in min nätverkshårdisk med hjälp an den inbyggda file manager, Någon som har lyckats? i flicken net ser jag IP adressen till hårdisken, sedan skriver jag användarnamn och lösenord, sedan det står wait ett tag och det misslyckats, det kommer ett meddelande "Mounted failed". Det går bra att koppla upp sig med ES file manager.

    Någon som vet eller har lyckas att koppla upp sig?
     
  7. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Har verkligen mediapaden ens stöd för CIFS i kerneln?

    Jag vet åtminstone att folk har pysslat med att pusha in cifs.ko (kernelmoduler) på dem för att få det att funka.

    Jag kör via ES för filhantering och om jag ska spela film så monterar jag via Diceplayers inbyggda CIFS-klient.
     
  8. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Hur tycker ni att videouppspelningen funkar? Jag har några filmer som jag laddat över som jag tycker laggar i uppspelningen. Har kört med den inbyggda, moboplayer, mx videoplayer och dice player. HW acceleration användes vid uppspelningen.
     
  9. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    720p fungerar utmärkt för mig i Dice. Inga problem alls kör oftast över inbyggd sambaklient i Dice från server/nas.

    ICS b010sp3.
     
  10. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Det är precis som om min "tappar" frames, typ hälften. Har det något med energispar inställningar eller andra inställningar att göra? Skärmupplösningen?


     
  11. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Vilken upplösning kör du på? Vilken "governor" kör du med om du tittar i CPU-Spy? Hur ser det ut med video om du t.ex. testar något benchmark/spel?

    Jag kör med högupplösta läget för övrigt.
     
  12. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Kör på hög upplösning.

    Provade Moboplayer med S/W decode på samma film och då flöt det på riktigt bra. Testade även den förinstallerade filmen med fiskarna i 1080p och det flöt på bra med H/W i både dice och Mobo samt den inbyggda.

    Kanske är något med kodningen av just den filmen jag har lagt över...

    Hur får man Diceplayer att köra S/W ?
     
  13. Togp

    Togp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nyss skaffat en mediapad. Funderar lite kring ett sånt elementärt problem som att flytta appar till sd-kortet. Har sedan tidigare en telefon med 2.2 och där kunde man under hantera program enkelt flytta över apparna till sd-kortet. Nu på mediapaden finns det ingenstans något om att flytta till sd-kortet. Är jag blind eller finns det någon annanstans? Har även provat apps2sd men det fungerar inte heller. Är det någon som vet vad som är fel?

    Sen undrar jag hur ni som har uppdaterat till 4.0 har gjort steg för steg? Har följt instruktionen som låg som pdf i filen från Huaweis hemsida men får det inte att vilja uppdatera.

    Tacksam för lite input!
     
  14. dunkelid

    dunkelid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Problem med appar på SD-kort

    Upplevde samma sak. Inga appar gick att lägga över på SD-kortet. eftersom valmöjligheten helt enkelt inte fanns.

    DEt är ju inte svar på din fråga men jag kan bara konstatera att i och med 4.0-uppdateringen får man en sådan möjlighet.

    Under ”inställningar-lagring” får man en möjlighet att välja ”primärminne” och om man då väljer ”SD-kortet” som primärminne istället för det förinställda ”intern lagring” så kan man sedan slänga över de flesta apparna till SD-kortet precis som jag var van vid från min HTC DHD.

    MEN två problem uppstår

    1. När jag gjort detta och lagt över apparna (vilket jag gjorde i morse) så börjar mediapaden starta om hela tiden, och då menar jag hela tiden. Det kommer snabbt efter uppstart upp en ruta som säger att ”systemet inte svarar” och den frågar om jag vill ”vänta” eller ”avsluta”. Oavsett vilket jag gör, väntar, avslutar eller inte gör någonting så dröjer det inte länge förrän plattan startar om ändå.

    Är jag snabb och hinner byta tillbaka ”primärminne” till ”intern lagring” istället för ”sd-kort” så blir det dock bara en omstart till och sedan fungerar plattan som normalt (med undantag enl. 2 nedan).

    Är det några rutiner jag måste lägga till SD-kortet för att det ska kunna fungera som primärminne. Vilka i så fall? Funderar på att kopiera hela interna minnet till minneskortet men det kanske är overkill om det bara är några enstaka filer som måste läggas till SD-kortet?


    2. Sedan är det ju ett problem nu att när jag valt tillbaka till ”intern lagring” som primärminne så kan inte mediapaden läsa de appar (t ex evernote) jag nyss kastade över till SD-kortet. Ikonerna finns kvar på plattan men de anges som ”inte installerade” och när jag går in på google play så anges även där bara de appar som är kvar på internminnet som installerade.

    Men om jag då alltså byter igen och sätter SD-kortet som primärminne, startar om och snabbt efter omstarten då testar t ex evernote så drar den appen igång som om ingenting hänt. (Ja och sedan släcks ju snabbt hela mediapaden, men appen har ju då visat sig vara installerade i alla fall....)


    Får jag problem 1 löst så behöver ju inte problem 2 lösas , men någon kanske ändå kan förklara varför mediapaden inte vill läsa/använda SD-kortsappar...? Eller hur man gör för att få det att fungera...?


    Tacksam för svar/hjälp...



    När det gäller uppdateringen till 4.0 så fungerade inte instruktionerna för mig heller.
    Till slut hade jag uppdateringsfilen såväl på internminnet som på SD-kortet och hade startat om tjugo gånger men ändå fungerade det inte.

    Till slut kopierade jag ner filerna till dropbox, öppnade upp dem via dropbox på min mediapad och startade om (två gånger tror jag). Sedan fungerade det. Och nej jag kan inte förklara varför eller bättre:). Var hyfsat frustrerad vid det laget...

    OBS dock sedan att man måste ta bort filerna från mediapaden eftersom den annars uppdaterar hela tiden...:).
     
  15. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Jag har ett 3G model Huawei E173 (Dongel).

    Testade att koppla det med en OTG kabel till Mediapadden, men hur får man den att använda det? (Jag brukar normalt ha sim kortet i paddan, men tänkte ändå testa!). Någon som vet?
     
  16. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Kanonnöjd med mediapad:-) Köpte den hos teliabutiken igår och uppgradera till ics. Denna passar mig perfekt som var ute efter en liten som även går att ringa o messa med osv:-) Har testat måånga plattor men alltid tyckt att dom varit för stora som gjort att jag sålt dom snabbt. Men visst alla är vi olika o tur det:-) Mvh Matte


    Skickat från min HUAWEI MediaPad via Tapatalk 2
     
  17. nilew

    nilew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  18. ime95mos

    ime95mos Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 090
    Mottagna gillanden:
    1 192

    MINA ENHETER

    Tankar nu... Installerar lite senare ikväll. Spännande...
     
  19. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ska ladda ner o uppdatera strax:-)

    Skickat från min HUAWEI MediaPad via Tapatalk 2
     
  20. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Nedladdat o tankar till sd kortet så snart får vi se hur det blev;)

    Skickat från min U8860 via Tapatalk 2