1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Samsung egna Mobile OS?

Diskussion i 'Allmänt' startad av urbanlarsson, 19 jun 2012.

  1. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det mest astår och faller på appar tyvärr...

    meego, tizen, webos, b2g tex är alla mycket bättre system än android.. tom windows phone fullständigt lämnar android i skuggan när det gäller snabbhet och användarupplevelse (dock mer låst såklart) men det faller alltid på appar..

    sålänge android market och appstore hos apple är såpass stort och har såpass stark portfölj så kommer dom vara störst tror jag iaf. Något annat vore egentligen rätt så konstigt.

    Men precis som med beta vs vhs så är det inte alltid de bästa systemet som vinner ;)
     
  3. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    ... jag tror dock det troligaste är att dom gör som t.ex. Amazon, och skapar sin helt egna Android version där dom inte är styrda av Google.

    Dom kan ju köra med sin egna appstore och få pengarna för distributionen själva, istället för Google. Som utvecklar så behöver du ju inte skriva en annan version av appen, kan ju bara uploada din Androidapp till Amazon, Google och Samsung.
    Så länge det inte kostar något så är det ju inte något jättearbete att få upp appen till flera appstores.

     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det kan hända absolut men dom har oxå sin BADA och dom har ju vid ett antal tillfällen innan velat satsa mer på bada.. bada ser idag precis ut som deras touchwiz på android och det fungerar på samma sätt så... Det känns dock som dom borde ligga kvar på android iaf just nu... Jag tror aboslut inte att lika mnga skulla köpa samsung om dom helt plötsligt körde bada ist det verkar... minst sagt skumt ;)
     
  5. Fet

    Fet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Sämsång har ju över 50% av Android-marknaden, så varför ska de ge intäkterna från Play Market till Google, när de kan ta pengarna själv?
    Jag är rätt säker på att de kommer att forka Android och köra själva, med egna Markets och utan Googles kontroll.
     
  6. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Nej, har du ett bra system som användarna gillar så kommer folk att bygga alla appar du behöver.

    På vad baserar du detta påstående?

    //Spaderess
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är sant men ändå inte... det var nog mer sant förr när apple och google inte var såpass stora som dom är nu. Utvecklare stannar säkerligen kvar på en plattform som känns mer lönsam iaf för stunden. Många system som har varit väldigt bra och som användare gett enormt fina betyg tex satsar inte utvecklarna på iaf.. meego med nokia n9 är ett exempel tex. Otroligt uppskattad telefon av sina användare men otroligt blekt utbud. Sen kan det ju såklart behövas en större ström av nya enheter för att folk ens ska få upp ögonen men det är ganska givet att det är otroligt svårt för något nytt på mobilmarknaden att få starkt fäste idag. Det krävs något mycekt speciellt, det är iaf min högst personliga åsikt.

    Jag baserar påståendet på system som är enormt mycket mer effektiva än android tex. mindre resurskrävande.. presterar många ggr bättre på mycket mindre hårdvara etc etc. Återigen för gemeneman är det säkert ointressant med likväl ett odiskuterbart faktum. basta ;)
     
  8. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Mindre resurskrävande? Då är enligt dig Windows 3x bättre än Windows 7? Det är många faktorer som avgör vilket OS som är bäst och du har bara tagit en av dem, vilket känns lite godtyckligt.

    //Spaderess
     
  9. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ibland måste man ju kanske använda hjärnan att tänka med oxå.
    men för att förtydliga lite då... system som beter sig och ser likadana eller snarlika ut.. modernt utseende moderna tekniker modern hårdvara gick det in lite bättre denna gången?
     
  11. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 679
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag önskar att det vore sant att Motorola kommer gynnas av Google, det har inte gjort det och som det ser ut så kommer det inte göra det heller, mao är det bara bullshit. Hade Google brytt sig så hade de pushat Motorola så att de låser upp våra bootloaders