Tips: Samsung Galaxy S3 - Buggar och problem

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av skinza.se, 17 jun 2012.

  1. erikla2002

    erikla2002 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också samma problem. Verkar vara vanligt. Kör Nova nu men det är samma där.
     
  2. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Fan va illa jag som tänkte ge nova ett försök, men lite ot kan man låsa hemskärmen med den?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Efter att ha flashat in XXALF2 rom och en moddad service.jar som prioriterar launchern så har jag inte haft en enda redraw på flera dagar. Innan så kom de ju ganska regelbundet och var ganska irriterande
     
  4. hersses

    hersses Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett fildelningsproblem. Har inga problem att ansluta till varken wifi eller mina andra enheter såsom datorer. Från början kom jag åt de delade bilderna så att jag tex kunde välja en av dem som bakgrund, jag kunde oxå upptäcka och se 4 filmer som redan fanns i windows filmmapp men när jag la till någon mer i mappen så upptäcks de inte... samma sak med bilder. Så jag ringde 3 och de kände inte till någon annan lösning än att göra en fabriksåterställning vilket jag gjorde men allt blev bara värre. Från början laggade hela telefonen och det gick inte att lägga över några filer på telefonen via datorn, blev nån error. Så jag tror att jag gjorde 2 eller 3 återställningar så att den är typ som den var först, bara det att jag inte kan välja någon av de delade bilderna som bakgrund.

    Sammanfattning av problem: nya bilder/filmer upptäcks inte och när jag vill välja bakgrund så finns det inga längre att välja mellan.

    Någon som har lösning?
     
  5. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har haft stora problem med både Nova och Apex så jag kör med Touchwiz tills dess att det kommer en firmwareuppdatering.
     
  6. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Mod kanske kan lägga pinna tråden högst upp?
     
  7. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Enda jag upptäckt än är ett svagt brusande när man håller luren närmare örat när man ringer. Verkar ska vara så då 3 olika jag provat har exakt samma brus. Nån fler som har det? Som ett slags viskande väsande.
     
  8. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tips på nån? Har provat runt 5 nu och är dom inte kassa i funktionen så ser dom ut som stryk vilket = oanvändbar.
    Varför måste dom flesta Androidappar se ut som Lisa 5 år designat dom. Kan inte Google släppa en bättre SDK?

    Undrar om Apple skulle vara intresserade att porta sin mailapp till Android? ;)
     
    egget01 gillar detta.
  9. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    En bugg som jag märkt av är att ringa någon via en snabbgenväg fungerar inte.. Om man lägger till på homescreen eller lockscreen(widgetlocker) en genväg att den ska ringa en viss person så går det inte utan det står "Denna aktivitet kan inte köras"..
    Någon annan som märkt av det problemet?
     
  10. nsuhtc

    nsuhtc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Gold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Gold
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3
    Cool avatar ;)

    Ont nej. Jag har inte problemet

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  11. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Haha detsamma ;) Okej, kan det bero på något mjukvarufel eller hårdvarufel?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  12. egget01

    egget01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan inte byta bakgrundsbild vare sig startskärm eller låsskärm. Väljer ange som tex låsskärm men det händer liksom inget. Nån annan med samma bugg.
     
  13. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vill bara flika in och säga att varken jag eller min kompis med S3 har detta problem.

    !! Förutom när jag är uppkopplad mot en annan kompis som kör på 5ghz, där har jag problem med att komma ut trotts att telefonen "sänder/tar imot" data.

    Pröva byta band till 2.4ghz, kör 802.11n. Om inte det fungerar pröva G.
     
  14. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har synk problem när jag använder wifi. Får inga mejl eller liknande när jag är hemma på wifi men direkt jag slår av wifi och övergår till 3G så plingar alla mejl och facebook chatt direkt, nån som har en aning? :)
     
  15. Humla

    Humla Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick hem min telefon häromdagen och bilden var perfekt och allt men nu ser jag på bilder och filmer att det är lite pixlig bild. Såg inget igår men då tänkte jag kanske inte på det. Har jag kanske råkat ändra en inställning eller är era likadana?
     
  16. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Hej har märkt att min närhetssensor lägger av nästan varje dag det ända som hjälper då är att starta om den.. nån som känner igen sig??

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  17. mrx2

    mrx2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Måste ju vara en bugg..har varit i kontakt med samsung supporten och dom sa att jag skulle återställa den vilket jag gjorde. samma problem ändå. träffade en idag med en sgs3 som har samma problem-. lägg in ord. starta sedan om telen och alla inlagda ord är borta...

    wifi har jag problem med också,,, den är superseg och tappar lätt uppkopplingen. min första samsung så jag fattar inte hur man kommer in i olika "mode" i telen och kan ändra?

    batteriet tar snabbt slut med. kör den ändå på powersave mode oftast men den klarar sällan en hel dag iaf.är noha att stänga av alla program somm ligger i bakrunden....

    buggar eller måndags ex???
     
    mickeyw gillar detta.
  18. mickeyw

    mickeyw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har läst lite angående era problem med wifi, och annat här, jag har samma problem med min telefon, smart stay fungerar inte, direkt samtal buggar, det strular med att skicka sms och MMS, har provat handscent sms och go pro sms och dom fungerar heller inte, "Meddelandet skickades inte". Så det finns mycket med denna luren som inte fungerar som det skall. Sen har jag en liten från angående *#*#4636#*#* Vad skall man ha för inställning under enhetsinfo?
    Jag har LTE/CDMA/EvDO, det verkar vara lite fel, tar gärna emot tips om vad det skall vara.
    Tack på förhand
     
  19. Talaz

    Talaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2011
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att S-voice buggade ihop sig, men efter 2-3 omstarter och rensa cache minnet, sen har jag märkt av att jag knappt har täkning i rummet och wifi buggar ur, står att jag är ansluten, men inget händer, likadant med 3g-nätet, ska nog åka till netonnet och byta ut telefonen, har ändån 4 dagar kvar på mitt "öppet köpt"..
     
  20. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Skinsa,
    Var är tanken med den här tråden? Är det att få en lista över alla slumpmässiga fel folk haft med sina lurar eller är det mer tänkt som en sammanställning där du sållat ut de saker som faktiskt är förekommande buggar?

    Anledningen till att jag frågar är för att i din sammanställning i första posten så skriver du att "WiFi är i det närmaste oanvändbar" vilket den absolut inte är. På första sidan är det två killar som har problem med det, men den ena lämnade in sin lur och fick en ny tillbaka eftersom WiFin var defekt på hans lur och den nya funkar perfekt. Slutsatsen av detta borde vara att Wifi inte är oanvändbar och att det inte borde listas som "en känd bugg" eftersom det handlade om enstaka defekta ex. Du skulle lika gärna kunna lista att skador på batteriluckan är en känd bugg eftersom en användare hade det på sin lur när han öppnade den.