Fråga: Är du nöjd med din One X? (vart är ni?)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MatDiggy, 19 jun 2012.

?

Vi tar tempen på vår Hox (är du nöjd?)

Poll closed 19 jul 2012.
  1. Sjukt nöjd - Har inget behov av ställa massa frågor

    61 röst(er)
    61,0%
  2. Ganska nöjd - Upplever vissa problem med min Hox

    25 röst(er)
    25,0%
  3. Mindre nöjd - Jag är frustrerad över min Hox

    4 röst(er)
    4,0%
  4. Sjukt missnöjd - jag skriver för att visa mitt missnöje!

    2 röst(er)
    2,0%
  5. Jag har bytt min Hox mot en annan mobil, då jag inte orkade med alla problem

    8 röst(er)
    8,0%
  1. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag vet att det är ett starkt uttryck, jag håller faktiskt med dig till 100%. Här är dock referensen, trodde du kände till den. ;)

    [​IMG]

    Sorry för OT.
     
  2. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har inte upplevt några problem, varken före eller efter uppdateringarna. Jag har en vit HOX köpt på Siba, ingen aning vilken batch det är. Innan hade jag en Nokia N9, som är en fantastisk lur om man inte använder den, så jämfört med den är HOX typ det bästa lur jag använt (efter den allra första s-amoled Desire som fortfarande ligger på en klar etta, fyfan vad den var grym när det begav sig).
     
  3. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    No probs, missat den ;)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. Renevatio

    Renevatio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har inte haft några problem med min HOX rent hårdvarumässigt. Den har funkat super förutom att jag var tvungen att ändra nätverk inställningen från 2G/3G till endast 3G för att inte tappa mottagning konstant. Har Tre som leverantör men köpt genom TPH.
     
  5. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fick min vunna HOX tidigare i veckan och har inte haft några som helst problem utöver lite 3G-strul. Men det hade jag även med min Note, så det har ju snarare med Tele2 att göra.

    Men jäklar vad nöjd jag är med den. Älskar dessutom Sense 4. Utan tvekan den mest kompletta stock-launchern. Har svårt att tro att TW på SGS3 är bättre.
     
  6. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tycker också att stämningen har varit lite negativ på detta forum men nu har väl dom flesta DOAt klart, så förhoppningsvis blir det bättre snart.

    Själv är jag relativt nöjd med min HOX. Trodde jag hade wifi problemet men det visade sig vara sonen som knuffat ner routern :)

    Har inte haft några problem som så men var tvungen att roota för att få batteritiden jag ville ha, samt bättre flyt.

    Skärmen är ju gudomlig, underbar att titta på.

    Förstår inte varför telefonen inte är populärare, men HTC borde jobbat bättre på kvalitetssäkringen.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  7. one63

    one63 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    läser här rätt ofta och kan ju tycka att folk är lite petiga. Om man jämför min one x med min gamla galaxy S tycker jag att den har fungerat bara fint. Har lite strul med GPSen men om man jämför med SGS där den var helt oanvändbar så...
    Men, Idag efter en månad har min Wifi bestämt sig för att paja. Har kollat förr om jag har wififelet men den har fungerat fint, men nu plötsligt har den bestämt sig för att jag inte har signal där jag hade signal förr och dessutom så, likt alla andra med problemet, så får jag bättre signal om jag trycker på övre högre delen.

    Så det blir nog att kontakta HTC eller Tele2 när jag kommer hem (bor utomlands) och så blir det väl reparation (woho :neutral:) Annars tycker jag mobilen har varit riktigt najs, och om man jämför med Samsungen jag hade innan så tycker jag den är betydligt mer genomtänkt.

    ska lägga till också att, till skillnad från min SGS, så har jag inte haft någon direkt motivation att roota, tycker stock fungerar bra nog. När SGS var ny så hade man knappt något val för stock romsen laggade något förskräckligt
     
    Last edited: 22 jun 2012
  8. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    OT
    Vad har du gjort efter root för att få batteritiden bättre? Och hur mycket bättre är den?

    /Alex

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  9. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag hade seriösa batteriproblem, men då ska tilläggas att jag hade en 3 HOX med 3's skräp installerat. Efter root installerade jag InsertCoin ROM men det gjorde det nästan bara sämre. Efter några dagar installerade jag LeeDroid istället, och den funkar fint: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1587888

    Det jag gjorde var att jag skippade installera Sense, använder Nova istället (var ett alternativ under installationen av LeeDroid). Sen använder jag Franco kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1646883

    Vet inte om batteriproblemet var pga Exchange, har två exchange konton mot två olika servrar, har läst lite att det kan påverka batteriet. Jag behöver dock dessa konton, det är ju det viktigaste på telefonen. Sen vill jag ha wifi / bluetooth igång också, och jag vägrar använda t.ex. juicedefender. Därför var rootning mitt enda vettiga alternativ.

    Ska faktiskt säga att jag var riktigt missnöjd med telefonen innan jag rootade, tyckte interfacet var alldeles för laggigt och batteritiden inte i närheten av vad jag ville ha.

    Men men, nu kan jag använda telefonen i ett dygn utan problem, och det med 4 - 5 timmar skärmtid, lite samtal, säkert en timme eller mer spelande och en hel del musiklyssnande. Sen flyter den riktigt bra också, allt "hackande" jag upplevde innan rootning är borta.

    Väntar på ett bra stabilt CM9 ROM, kommer nog köra det med Franco kernel när det kommer, tills dess sitter jag nog kvar på LeeDroid.

    Hade tänkt att mina ROM-bytar-dagar skulle vara över men man kan inte få allt :)

     
  10. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag är supernöjd och tycker nog faktiskt att HOX forumdelen är sjukt trist så därför besöker jag sällan swedroid alls faktiskt.
    Har ju inga problem med telefonen och det är bara tröttsamt att läsa trådar där man letar fel som inte märks vid vanlig användning.
    Fast så var det till viss del även på SGSII där det fanns en tråd som gick ut på att man skulle stänga in sig i en garderob och göra vissa saker för att hitta ett fel. *suck*
     
    -WR-, MatDiggy och dannyh gillar detta.
  11. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har inga problem med min och blev som andra rätt trött på att läsa här för folk är idioter som skapar trådar om DOA och ditten och datten istället för att bara fråga återförsäljaren och tillverkaren om just deras problem är normala eller inte.
    Fråga där först, sen forum...är folk så jävla skygga för ett telefonsamtal eller ett mail där de faktiskt måste säga vem de är...?
    Finns ett par bra trådar här, men de är svåra att hitta...
     
  12. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Haga, dafuq did I just read?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  13. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Låter bra,
    Lust att förklara vilken ordning det ska in i bara? Root först sedan franco kernel och LeeDroid sisst eller?
     
  14. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Root->LeeDroid->kernel. Kika på ROM forumet så lär du få ett mer specifikt svar om hur det går till ;)
     
  15. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Min GPS-enhet tycker att en 7,5 km runda i skogen är 8,9 kilometer så inte fan är jag nöjd. Men ska vänta lite med att lämna in den..Vill ha den nya romen som kommer snart och testa med, men ganska säker på att det är hårdvarurelaterat. Sett väldigt mycket gnäll på GPSen på t ex youtube.. Lite synd, förra HTC-telefonen jag hade - Legend - mätte helt perfekt även om jag sprang med den i fickan..
     
    Last edited: 23 jun 2012
  16. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Precis så :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  17. Nolangi

    Nolangi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min hox på media markt när den släpptes och är super nöjd, har inte varit med om nått fel.