ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 okt 2011.

  1. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag har i ärlighet faktiskt inte testat mer än ICS romar. Kände inget sug att testa några HC romar, men vad jag förstår så finns det några riktigt bra och rappa sådana.

    Testat både cm9 och AOKP. Valet landade för tillfället på AOKP, då den känns lite mer clean i min smak. Kör build 37 med pershoots nya kernel. Funkar grymt.

    Min upplevelse är att du med ICS får en upplevelse så som den var tänkt med HC. Det finns mer inställningar, rappare launcher, möjlighet att använda Apex och Nova launcher, bättre multitasking, stänga appar med ett svep, kan använda chrome browser osv. Det enda minuset är som sagt att kameran inte funkar (gäller alla ICS romar till 10.1), och att det ännu inte är 100% stabilt ännu.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 jun 2012
    Spooky gillar detta.
  2. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Haha, någon HC-rom tänker jag inte lägga in. Då fungerar det ju ungefär som idag. *ler*

    Tack för en snabb och lättbegriplig beskrivning. Ska ta och rota plattan så snart jobbet lugnat ner sig = runt midsommar.
     
  3. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    På Samsungs facebook-sida står det fortfarande "ingen uppgift" om när ICS kommer. Det är såpass tröttsamt att jag skaffade en Ipad (3) istället. Jag behåller android i telefonen, men annars har jag inte ångrat mig en sekund. Tack för mig Samsung.
     
  4. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Har för mig de skrivit juli bland kommentarerna. Jag har inte bråttom dock. Honeycomb är lite segt men duger helt klart. Är ICS så viktigt kan man väl flasha in någon ICS ROM.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  5. sweeedie

    sweeedie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sista samsung prylen för min del. Skaffade min tab innan jul då det vart bekräftat att den skulle få ICS. Trodde självklart att det senast skulle trilla ut i slutet av Q1 men icke.

    Själva grejen är inte att det är något fel på 3.2 utan att man känner sig lite lurad av att inte få kika på det "senaste".

    Kan självklart roota och börja leka med custom roms men har inte riktigt det intresset, vill liksom ha prylen färdig och uppdaterad som den är.

    Så samsung tack för mig.
     
  6. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Det var ju planerat att släppas i slutet av Q1 har jag för mig de gick ut med. Men har för mig de gick ut i mars och sa att de hade problem med minneshanteringen i ICS för 10.1.

    Håller inte med dig om att man känner sig lurad men däremot är det ju surt att vänta alltid. Framförallt eftersom ICS troligen kommer vara mindre buggigt än vad HC har varit. Men kan inte se att någon annan tillverkare skulle vara bättre än Sammy. Men man kan ju önska att de någon gång lär sig att hålla nere på bloatware och custom fixes så att det går snabbare att uppdatera. Men det är nog lite för mycket begärt ;)
     
  7. MrMör

    MrMör Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    "Ja det kommer ICS (Android 4.0) till Galaxy Tab 10.1 och vår ambition är att den ska släppas under kvartal 3 2012" Nån från samsung som sa detta i en chatt..

    Vi kan ju hoppas på att det kommer i början av kvartal 3. Jag håller med sweeedie, eller jag kanske inte känner mig lurad, men väldigt besviken på att det tar så lång tid. Känns som dom bara har släppt våran platta och fokuserat på andra nyare saker. Har inte till och med galaxy tab 2 kommit? Och den levereras väl med ICS?
     
  8. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Kan inte säga att jag är särskilt förvånad. Har upplevt samma problem med alla samsung-telefoner jag ägt, uppdateringarna drar alltid ut på tiden. Men jag köper fortfar Samsung pga hårdvaran, gällande mjukvaran har jag alltid litat på custom roms. Problemet med taben är dock drivrutinerna för kameran...

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  9. abrovink

    abrovink Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hoppas...

    Good news, after long waiting Samsung will finally start with the Android 4.0 updates for the Galaxy Tab 7.7 – 8.9 – 10.1.
    The updates will start in July but the most updates are planned for August.
    According to our insider the update will improve your battery and speed.
    Samsung Canada posted a schedule also when we will see the first galaxy Tab updates.
    Even they say in July / August.
    Another good thing is, when we have the first Android 4.0 for the Galaxy Tab 7.7 we will start making our review about the Galaxy Tab 7.7
    If you want to see our first Galaxy Tab 2 10.1 WIFI review please stay tuned.
    That review is plannend to come online this month.
     
  10. jocke0000

    jocke0000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har nu köpt en Ipad3 istället, jag som avskydde Apple såg mycket... Men en viss tab 10.1 fick mig att tappa hoppet. Att Samsung inte uppdaterar denna buggiga sak är för mig otroligt, de shiter totalt i sina tidigare produkter. Har en Galaxy Nexus också som jag behåller men denna har man fått låsa upp och klydda FÖR ATT SAMSUNG INTE SLÄPPER NÅGON UPPDATERING.
    Tack för mig Saggsum
     
  11. marcusorwen

    marcusorwen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Jag har både IPad 2 och Tab 10.1 och kan säga att Tab 10.1 föredrar jag hellre än en Ipad 2 bara för friheten osv.

    Jag har inte upplevt någon större buggar på min Tab.
    Och nu ska 4.0 komma till Tab i Juli/Augusti. (http://www.galaxytabs.com/2012/06/ics-updates/).
     
  12. Spectre

    Spectre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår dig helt. Jag har två Galaxy tab 10.1 och jag använder dom inte till något avancerat, men båda hänger sig minst en gång per tio minuters surfande och stänger av sig helt någon gång om dagen.

    Absolut sista produkten från Samsung, och eventuellt sista Androiden också om inte användbarheten hoppar upp ett par snäpp. En produkt för dom här pengarna ska åtminstone klara av baskraven. Jag kan inte försvara Android längre.

    Trodde aldrig att jag skulle säga det, men nu blir det en iphone och risken finns att det även blir en ipad 3 efter sommaren.
     
  13. SkogsTrollet

    SkogsTrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Köpte också en ipad härom månaden. Tröttnade på att vänta på en uppgradering. Tjejen fick Samsungen, men skulle inte byta min galaxy Nexus mot en iphone dock. Ipaden är lite fördummande, men samtidigt så gör jag inte så avancerade saker på den. Vilket aldrig var meningen med plattan.
     
  14. jocke0000

    jocke0000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är synd. För jag tycker ingen annan har hårdvara som Samsung. Vikten är uppskattat i Tabben. Men men nöjd med iPad köpet.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  15. jocke0000

    jocke0000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Telefonen skulle jag absolut inte bytta ut. Ios är lite väl tråkigt i vardagen. Sen finns där så många mer praktiska användning områden med Android. Ipaden är mest för skoj o surf. O surfen e underbar jämnfört med 10.1.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  16. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Nån som vet nått om 4.1 till Tabben?? eller är den bara telefonanpassad ?
    Vore ju kul att få den nu efter den lååånga väntan med ICS.
     
  17. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det är ingen som vet nånting alls om 4.1 mer än att det heter Jelly Bean och kommer till Galaxy Nexus. Rimligtvis så borde 4.1 dock lanseras med den surfplatta som google väntas släppa. Dessutom så va ska det va slut på specifika releaser till olika typer av hårdvaror iom 4.0. Du får garanterat vänta tills ett tag efter att google släppt 4.1 innan du kanske får höra nåt från Samsung..
     
  18. Grimster

    Grimster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    234
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Jag fattar verkligen inte. Min Tab har fungerat klanderfritt.

    Har nog aldrig under det dryga halvåret jag haft den råkat ut för vare sig en hänging eller omstart.
     
  19. CroCop

    CroCop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma här, original och inga problem, skall dock bli skönt när ICS släpps.
     
  20. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har inte heller haft några större besvär med plattan sedan köpet. Att den hängt sig vid låsskärmen eller till och med varit helt svart skärm så att man tvingas hålla in startknappen en stund har väl inträffat, men kanske en handfull gånger på över ett halvår. Irriterande vid tillfället men tar inte så lång tid att rätta till och som sagt, så har det inte inträffat ofta.

    Längtar till att ICS kommer dock och de är ju lite trist att de tar sådan tid. Skulle gärna köra in CM9 som finns, men då kameran inte funkar är det inte aktuellt då Skype används en del i dagsläget.