Problem: Extremt konstig och jobbig bugg efter ICS-uppdateringen.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Brix, 22 jun 2012.

  1. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Tycker att Noten blev ännu mer underbar nu efter ICS-uppdateringen, men tyvärr har jag fått en förödande och väldigt konstig bugg som jag inte vet vad den kan bero på.

    Varje gång jag startar om Noten så slutar flera av mina widgets att fungera... Det kommer t.ex upp "Problem vid inläsning av widget" på vissa, medans andra kommer fram, men det händer inget när man trycker på dom. Detta händer även med inbyggda widgets som t.ex ficklamps-widgeten.
    Jag har testat lite olika saker för att lösa det och det enda jag hittills funnit som tillfälligt fixar problemet är att "Rensa data" på TouchWiz, men då återställs ju både skrivborden och program-menyn och problemet återkommer så fort man startar om igen.. Jag har ju ingen lust att behöva göra om allt varje gång jag startar om Noten..

    Nån annan som också fått denna bugg och vet vad det kan bero på och om det finns nån permanent lösning?
     
    Last edited: 22 jun 2012
  2. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Gjort factory reset ?
     
  3. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Nej, det har jag inte gjort. Tänkte först och främst se om det går att lösa problemet utan att behöva göra det.
     
  4. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Testade nu att bara starta om TouchWiz utan att "Rensa data" och det funkade också. Bättre än att behöva fixa om allt iaf. Men fortfarande väldigt störande..
     
  5. W151

    W151 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Problemet med lampwidgeten har jag med. Fast det hade jag även på GB. Jag löser det genom att lägga till den på nytt när jag ska använda den. Illa att Samsung inte fixat det.

    Jag har dessutom en annan bugg angående TouchWiz och omstart. Jag har en statisk wallpaper. Men när jag startar om Noten får TW för sig att den ska vara rörlig, så den fyller ut med svart jämte bilden och följer med i scrollningen. Illa att sådana problem finns kvar trots att Samsung tagit så god tid på sig med ICS. Suck..
     
  6. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det kan ju vara så att du behöver göra en factory reset för att få ordning på problemen.
    Jag gjorde en factory reset både innan och efter jag installerade ics och jag tillhör dom som inte har några broblem förutom att jag tycker att batteriet tar slut för snabbt.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  7. W151

    W151 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Glömde skriva att jag gjorde factory reset både innan och efter uppdateringen till ICS. Så det har inget med det att göra. Jag tycker också att batteriet tar slut snabbare. Fast det kan vara så att jag använder den mer nu, för att testa ICS.