Galaxy tab v2 10.1 vs galaxy tab v1 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av spyvingen, 25 jun 2012.

  1. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Hittade bägge på prisjakt ser att det är en del skillnad på batteri och SoC med mera.

    Om man bara skall ha den och surfa med i soffan vilken skulle ni rekommendera då om ni skulle tipsa en vän. Jag har redan v1 eller vad man skall kalla den och är supernöjd efter en root och 4.0 men om jag skall tipsa nån som inte kommer roota vad skall jag säga då.

    Det är ju 4.0 i v2 enligt prisjakt och 3.0 på min var lite buggig om jag kommer ihåg rätt.


    Är v2 bättre är väl frågan egentligen om man inte rootar? Det är ju trots allt bara typ 500 kr skillnad.
     
  2. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte att den nya är direkt bättre. Högtalarna har en bättre placering. Jag tycker fortfarande att den känns rätt seg men Samsung kan verkligen inte göra bra mjukvaror så det har väl med det att göra. Vet inte hur batterietiden är på den mot första dock. Fördelen är väl att det går att stoppa i ett minneskort om man vill på den. Annars tycker jag inte direkt att den blev så mycket bättre med ics sålänge Samsungs mjukvara är med i leken.

    En polare har v2 genom sitt arbete och jag ägde första generationen. Jag körde dock adw launcher ex och annat tangentbord och annan webbläsare på min fast med stock 3.2. Då blev plattan klart bättre.

    Sent from my Xperia S using tapatalk 2
     
  3. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Tips på annan bra platta runt 3000 spänn? Har bara själv testat tab 10.

    Kraven är väl i princip att det skall går att surfa och att det inte är någon noname så man inte hittar apps i market och att den är så buggfri som möjligt.

    Kanske skall be henne vänta in nexus platta eller lär det dröja antar att den skall presenteras i dagarna?