Övrigt: Galaxy SIII - Tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gavin_Gadget, 6 maj 2012.

  1. BjornP

    BjornP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  2. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hur tjockt är det? Är ute efter ett som är så tunnt som möjligt.
     
  3. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 192
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Brodit har tagit fram en hållare med yttreantenn anslutning till iphone, jag har prata med brodit om dom ev kommer ta fram någon liknade till s3an, och det är inte omöjligt, men det är klar det går fortare om det är flera som efterfrågar det, så ni som är intreserade av det, hör av er till brodits kundtjänst på däras hemsida
     
  4. Droid76

    Droid76 Guest

    Gissar på 1 mm. Kanten runt skärmen är något tjockare men inte på långa vägar som andra TPU-skal jag testat.

    Jag är mycket nöjd och är petig av mig.
     
  5. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Då får man slå till, har satt på en bodyprotection (som displayskydd fast till baksidan), för jag tycker den är hyffsat hal, men det duger ju inget till om man tappar den.
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Surt, men tack för Info.

    Jag kommer nog slakta min gamla hållare och gjuta om plasten så den passar S3:an. Eller jag får se.
     
  7. saka99

    saka99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus one

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus one
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 10
    Kom med posten idag
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Funderat på att köpa just det skalet från Kjell & Co ett tag nu: http://www.kjell.com/sortiment/tele...le/fodral-skal/belkin-grip-sheer-svart-p93295

    Är den så pass tunn att kameralinsen kommer i kontakt med bordsytan ifall du lägger telefonen på ett bord? Hur pass glansig är den egentligen och skulle du ha något emot att ta ett par bilder på den med och utan mobil? Skulle sitta fint att se ifall hålen för kamera, högtalare, LED-blixt, brusreducering, USB-porten (och vad jag nu än må ha glömt) är korrekt utskurna, om den täcker framsidan allt för mycket.

    Spontanköpte nämligen ett TPU-skal billigt (80 SEK) från Teknik Magasinet, som tyvärr gjorde så att mitt skärmskydd (Copter) hela tiden pressades in från kanterna så det bildades luftbubblor. Det var dessutom lite trögt att sätta på mobilen, medan på syrrans S3 satt den nästan perfekt. Bara några mindre enstaka bubblor som dyker upp ibland på Copter skärmskyddets hörner, men annars sitter den perfekt och var rätt lätt att få på enheten. Så hon fick den, och är rätt nöjd efter ett par dagars användande. Dessvärre är jag jakt på skal nu, funderat lite på Case Mate (Barely there hardcase), Rock (Quicksand) och Belkin (TPU). Lutar åt Belkin då dem finns hos lokala Kjell&Co-butiken för ett överkomligt pris, lär nog bli en svart sådan.
     
  9. Droid76

    Droid76 Guest

    Alla hål är perfekt utskurna och den har inte den där "gummikänslan" som vissa mjuka TPU-skal har. Den täcker inte framsidan utan "kramar" kanterna. Den är lite extra kraftig just där för att skydda displayen om du lägger den med displayen nedåt.
    Runt kameralinsen är det en extra kant för att skydda linsen/glaset om man lägger den på ett ojämt underlag. Jag tycker det är suveränt. Fast alla har ju inte samma smak.
     
    Last edited by a moderator: 25 jun 2012
  10. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag har en Desire hållare från Brodit. Funderar på att såga av sidorna, klistra dit nedre delen av ett hårt S3 skal - och ha en redan betald hållare...
    För 600 spänn för en hållare låter idiotiskt...
     
  11. hasse77

    hasse77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Just det med "kramande" av kanterna som jag vill undvika allt för mycket av, visst att det får gå runt så att det sitter stabilt på mobilen och att den skyddar skärmen om jag lägger framsidan nedåt på något underlag. Men jag vill undvika samma problem jag hade med det billiga tpu-skalet.
    Det med att baksidan av skalet är lite mer "utbuktad" låter lovande, spelar inte så stor roll för mig.

    Får typ dra ned till butiken imorgon och be att få kolla in en mer i detalj. Har man tur kanske man får känna på det och få stoppa in mobilen i den och se att allt stämmer.
     
  12. mikaelgo

    mikaelgo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har den! Hur grym som helst. Billig och passformen är perfekt.


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  13. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Köpte en (belkin grip sheer) idag, passformen är oklanderlig. Det är meckigt att få skalet på plats utan att det lossar copter-skyddet jag har på skärmen dock.

    Sent från mein I9300 via Tapatalk 2. Kyllä!
     
    Last edited: 26 jun 2012
    hasse77 gillar detta.
  14. Majesty

    Majesty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått min brodithållare och monterat den i bilen, sen sitter bra, MEN den laddar inte telefonen!! det lyser från delen man stoppar i cigguttaget men telefonen tar inte laddning oavsett om bilen är igång eller inte, fel på laddaren eller telefon? den tar ju laddning av vanliga laddaren.
     
  15. Majesty

    Majesty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nevermind provade med en annan laddare i bilen nu och den tog laddning på en gång, förbannat dåligt att en laddare för så mycket pengar ska krångla..... tog mig 5dar att få hem den med.
     
  16. afrodroid

    afrodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick idag hem min bumper, när ja först fick den verkade ej plattan man slidar in på åvansidan klämma fast som den skulle utan glappa lite smått, tog ut den och böjde ut den lite kring där den ska fästa i bumpern och då fick den ordentligt fäste utan att den glappar nu.

    Alla knappar funkar bra och bumpern ser bra ut på mobilen imo, mobilen ligger mkt skönt i handen me bumpern på, speciellt när man t.ex är liggandes kunde knappt hålla mobilen och skriva liggandes innan men nu funkar de perfa! Här är ett par bilder:
    http://bayimg.com/DAPKFaAdf
    http://bayimg.com/dapKgaADf
    http://bayimg.com/DApKHAadF
    http://bayimg.com/dapkIAaDF
    http://bayimg.com/dapkJAaDf
     
    Last edited: 26 jun 2012
  17. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Ni som köpte rock quicksand på ebay hur lång tid det tog det att få hem ungefär?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  18. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Två veckor circus

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Riktigt dåligt. Men "bygg om" den som jag gjorde (en massa poster högre upp) så blir du dels av med den stora fula klumpiga 12V-pluggen Broidt smackat på och så blir du av med den äckliga spiralsladden. :)
     
  20. Nounours

    Nounours Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tips på var jag kan hitta en schysst docka? Endast för laddning.