Problem: För många kontakter...

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av brynte5, 25 jun 2012.

  1. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    Jag har inte rört någon inställning för mina kontakter, annat än att jag har loggat in på Gmail och därmed automatiskt har fått in kontakterna i mobilen!
    Problemet är att varje kontakt visas 5-7 gånger!
    Varför blir det så här?
    Jag skulle ju kunna radera 4-6 av varje kontakt, så att bara 1 finns kvar sedan, men tänkte först fråga om det finns något enklare sätt att göra det på!?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. Thunder

    Thunder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    När jag har resetat telefonen och lagt in mitt gmailkonto och glömt bocka ur synka kontakter, och sedan lägger till mina kontakter, sms, mms osv med my backup pro, så får jag också flera dubletter, men jag brukar även få fråga då om att ta bort dubletterna, du får inte upp något sådant meddelande? sen tror jag att samsung har en tjänst om du har loggat in på den tidigare som också synkar kontaker, liksom facebook om du har det aktiverat, och även ifall du har alla kontakter på simkortet redan.

    För att bocka bort vilka konton som inte ska synkas får man gå in på inställningar, konton och synkning, och sedan gå in på varje konto man har där och bocka bort kontakter.

    Hoppas att det hjälper något.
     
  3. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    tackar för hjälpen, men jag hittade lösningen, efter lite mer letande:-)
    när man är i kontakterna, menyklickar man och väljer att endast visa kontakter, som har nummer:-)