Kanske blir en iphone ändå?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Wimz3n, 25 jun 2012.

  1. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag kanske har hamnat fel men då får någon rätta mig.

    Jag har varit Androidfrälst i bara drygt ett år och "fulat" med olika rommar och tyckt att det varit fantastiskt. Jag är även av den kalibern att jag vill ha det senaste och häftigaste men även funktionabelt.
    Har nu en LG O2X ock just nu sitter det MIUI med Etena kernel i den. Det är väl frid och fröjd...

    MEN...

    Jag har tröttnat på Telefonproducenterna! Har kikat runt en hel del på andra telefoner och kommit fram till att de har "förstört" upplevelsen med Android.
    Skulle vilja att Google satte ner foten och såg till att alla enheter levererades som vanilla.

    Anledningen till att jag sitter här och spyr lite galla beror till stor del på LG/nvidias kassa sätt att lova utan att hålla och att göra ett riktigt kasst jobb. Sen satt jag med frugans iphone 4 i går och för första gången fick chansen att "pilla" lite. Hon har även köpt en högtalardocka med bra tryck i och det är faktiskt riktigt smidigt. Förstår varför Apples lur ligger så högt i försäljningen. Android har för många aktörer som vill tycka till och sura ner mjukvaran samt att det är klent stöd för externa enheter.

    Fast... kommer nog ändå inte bli en Iphone. OM dom inte släpper till lite mer. Och om ryktet stämmer om ny port så kommer iphone 5 inte kunna koppla mot dockan vi har.
    Men är inte säker på android... tyvärr... har varit en "fanboy" men... är inte övertygad längre.

    Behöver få stöttning :scared:
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag ser inte riktigt vad det är du tröttnat på.

    Om du vill ha Vanilla så köp en Nexus.
    Om du behöver en högtalardocka så köp en som kör blåtand. Samsung DA-E750 kanske. Den klarar så gott som alla telefoner inkl. iPhone.
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    true android är en dröm som gått i stöpet och därav kikat såpass många aktörer på egna androidlösningar med egna markets. Fragmentering i sitt esse och inget annat än negativt. Jag kör nexus bara för att slippa skiten men även där fungerar det ju numera... sådär
     
    Wimz3n gillar detta.
  4. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nexus i all ära, men vad jag fått för mig har inte nexus SD plats? Har behov av detta på jobbet då blåtand inte får användas och har inte adminrättigheter så telefonen kan inte installeras. Däremot får vi använda minneskortläsaren(!?). Iofs har ju inte Iphone heller minneskort.

    Och jo jag vet det där med BT. Har en SE MW600 och det fungerar sådär. Även testat en del andra och det fungerar inte heller bra. Det jag menar är att enkelt "slippa" ner telefonen i en docka och Spotify/musikspelaren startar direkt. Att flumma tunt med BT fungerar inte direkt smidigt oavsett om man har Iphone, android eller bärbar dator.

    Helhetsintrycket är ju fortfarande "Iphone sträcker sig till de som vill ha enkelhet"
    Det är inte konstigt att Apple behåller sina kunder då ALLA mobiltillverkare med android beter sig som riktiga nötter. Tror att LG snart ger upp, sen återstår nog bara de som Google väljer att ge nexusrättigheter till. Nu ser det väl iofs ut som om Google ska kränga hårdvara själv.

    I en annan post skrev jag att jag tror att WP kommer att sticka hål på Iphone/Android bubblan inom ett par år. Det är något jag håller fast vid. Se bara på Nokias Lumina serie. Tror oxå att utan Steve Jobs vid ratten sjunker äpplet om än så sakta.
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    En Nexus är ju det du ska köra om du vill få en så "ren" Android upplevelse som möjligt. Sen så behöver man inte vara en "fanboy" för att stanna vid ett OS. Kör det du gillar bäst helt enkelt medans du samtidigt flörtar med de andra på sidan om :)
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Windows har ju inbyggt stöd för MTP. Vad jag minns så kopplade jag bara in min Galaxy Nexus så dök den upp helt automagiskt utan några admin rättigheter, extra drivrutiner eller UAC prompter. Får ta och leta upp en dator jag inte kopplat in den på för att dubbelkolla ifall jag minns fel.
     
  7. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Hur som så kanske jag ska tillägga att vi inte kan använda USB-minnen heller :/ Allt handlar om att vi måste använda SD-kort i verksamheten, så det är upplåst. Resten är låst (O näh, vi har inte alls en nitisk IT-ansvarig :D )
     
  8. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nä, men de som går tillbaka till mina tidigare poster på LG O2X forumet ser snabbt att för några månader sedan var jag en renordlad "fanboy". Är inte de längre då jag nästan längtar bort :scared:
     
  9. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 965
    Mottagna gillanden:
    11 123
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Köp du en iPhone, du verkar ha bestämt dig för att hitta problem med alla olika Android-lurar och då finns det ingen större anledning att hänga kvar.

    Windows Phone ser ut att bli lite trevligare inom kort när 8'an släpps, kan vara värt att vänta in det.
     
  10. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag längtade också bort för ett tag sedan då Androids öppenhet snarare vart en nackdel för min del i slutändan. Nu har jag hittat hem på allvar dock.

    Lycka till med ditt val vad det än faller på!
     
    Wimz3n gillar detta.
  11. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    En USB-OTG kabel och en extern minneskortläsare och du kan i stort sett plugga in den i alla telefoner med ICS :)
     
  12. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Köp en Iphone och pröva? Vem vet den kanske passar dig bättre, annars är det ju bara att gå tillbaka och du är en erfarenhet rikare
     
  13. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Sa aldrig att jag bestämt mig. Vill bara framföra min irritation över att det uppenbarligen inte gått upp för vissa tillverkare attde kan tjäna på att behålla kunderna. Jag blir lite såhär ibland (nej, tror inte det är PMS :) )

    Sen är det kul att röra om lite i Androidvärlden. Det är ju nu som användare av forumet visar känslor. Vissa (som du) rycker på axlarna och så finns det de som till varje pris ska försvara Androids gröna färg (än så länge inget napp här :) )

    WP8 ser iofs inte så dum ut, har några månader kvar på mitt abb. så vi får se vad som händer.
     
  14. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Eh? Tänker du på en USB-jig? Den ska väl bara funka till Samsung oavsett Androidversion? Eller har jag missat ngt :eek:
     
  15. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Går det inte att använda Google Drive, Dropbox, Box, Blue folder, Ubuntu One eller liknande istället för att hålla på med SD-kort fram och tillbaks?
     
  16. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Han tänker på en usb otg kabel.
    Det är dom en kabel som du kopplar in i mobilen och sen kan du stoppa i allt med en usb hane i den, usb minne, minneskortet, hårddisk, mus you name it. Kolla bara så att luren har stöd för det

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    google drive är ju änsålänge värdelöst på telefonen men på datorn lirar det ju ok iaf.
     
  18. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Köp en iPhone. Fördelen med apples prylar är att ekosystemet där en massa prylar lirar tillsammans funkar väldigt bra. Verkar som du uppskattar det, och som att du är trött på Android. Själv har jag kommit tillbaka från iPhone för att den var trist och begränsad. Det där med enkelhet är inte bara positivt, och jag uppskattar android mer nu. Skulle tro att du tröttnar på IOS efter ett tag du med, men att pröva skadar inte.
     
  19. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Förmodligen har du rätt... Gräset är väl inte grönare på andra sidan... Ska nog avvakta ett tag o se hur det utvecklar sig.
     
  20. nxs

    nxs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan du berätta lite mer om varför du gick tillbaka till android? Jag funderar också på att byta till iPhone i höst när den nya kommer. Men som Wimz3n säger så är väl inte gräset grönare där heller...