Problem: Tröttheten: Min One X fast i limbo hos Anovo

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Xtel, 20 jun 2012.

  1. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Ställ krav på ÅF;en. De har ett ansvar mot dig som kund - Du är inte kund hos serviceverkstaden.
     
    Avarell_Dalton gillar detta.
  2. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Mycket bra poäng!
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Om nu inte delarna finns i England skickas dem från Taiwan men delarna SKA skickas direkt till Anovo eller Deltaservice direkt och inte till England först..
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men nu talas det om att reservdelarna kommer med bananbåt i annan tråd...:P

    Om det är så måste det ju vara total katastrof.... det måste vara många ton med reservdelar, massvis med trasiga lurar.

    Annars så skulle ju den som månar om sina kunder välja flygfrakt !
     
  5. Droid119

    Droid119 Guest

    Jo kanske.. Dem skickar ju ett x-antal reservdelar som sedan skickas till Sverige.. men nu ska det ju inte ta en månad för ett flyg från Taiwan till Sverige..
     
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nope... och hur många displayer ryms det på en pall... ?? måste vara några tusen.

    En pall med fraktflyg till Europa och sedan kan de väl ta lastbil för att spara pengar.

    Bananbåt låter ju helt galet...o_O Bilar samt tunga reservdelar kan jag förstå...
     
  7. Droid119

    Droid119 Guest

    Tror dock dem inte skickar en pall med bara displayer:P
     
  8. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä, och nu hävdar återförsäljaren att Anovo har fått reservdelar. Fast Anovo själva säger fortfarande att de inte har några. Återförsäljaren ringde till mig i förmiddags och meddelade att om allt går bra nu så borde jag ha min telefon inom några dagar. Den som lever får se.

    Nu hoppas jag bara att jag får tillbaka en telefon som faktiskt är lagad och inte får samma problem som många av er har rapporterat här i tråden ...
     
  9. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Även jag har en hox liggandes hos anovo för skärmbyte. Dom registrerade den 4 juni så man får nog bara vänta och se...
     
  10. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lustigt. Återförsäljaren talade ju om för mig i går att Anovo fått reservdelar och jobbade på min telefon. Men under hela dagen i går visade Anovos webbsystem ingenting - det stod fortfarande att de väntade på reservdel.

    I dag när jag loggar in och kollar står det att de började reparera telefonen 10.38 i går förmiddag. Märkligt att de uppdaterar såna uppgifter i efterhand, tycker jag.

    Nu hoppas jag att de lyckas laga telefonen och skicka tillbaka den till mig inom kort. Och att allt annat funkar, det verkar ni andra som sagt ha haft en hel del problem med.

    Robb, du borde också ha hört nåt nu då, du skickade in din telefon före mig ...
     
  11. milan979

    milan979 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2012
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skickade in min den 17/6 för tredje gången för framförallt flimrande skärm men även batteriproblem. Dock tror jag de ignorerar hela batteri grejen då mina två tidigare inlämningar har handlat om skärmen. Alltid har de skickat tillbaka den utan att göra något. Därmed förväntade jag att få tillbaka den under den här veckan. Dock stod det igår:

    Meddelande från din Serviceverkstad
    Er service kommer dessvärre bli försenad pga reservdelsbrist. Mvh ANOVO Nordic AB

    Med vänliga hälsningar/Best regards
    ANOVO Nordic AB
    Tel: +46 8 59002600
    Fax: +46 8 6015599

    Hur lång tid tror ni det tar? Just när man ser att vissa börjar få sina reparerade...
     
  12. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    jo idag står det att dom undersöker/reparerar så hoppas man får hämta luren i helgen. Och att dom har fixat dammet eller den döda pixeln som jag hade plus extremt med flimmer vänster kanten... hadde inte det på den förra som jag fick doa pga gps.
     
  13. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Helt sanslöst.

    Jag har ju väntat i två veckor på att få min telefon reparerad, precis som många av er andra här, eftersom Anovo haft reservdelsbrist. Och nu har jag fått hem telefonen.

    Skärmen är alltså INTE BYTT. I Anovos arbetsbeskrivning står det att de inte kunnat återskapa eller konstatera något fel, och att de uppgraderat mjukvaran.

    Men: de gula fläckarna som jag lämnade in telefonen för, de är kvar. Och skärmen flimrar nu, precis som flera av er andra beskrivit, om jag trycker på telefonens ena sida. Dessutom verkar skärmen glappa i vänsterkant, det går att trycka på den där och så knarrar det.

    Så jag har alltså väntat i två veckor på en telefon som jag fått tillbaka i sämre skick än innan. Jaha, vad gör man nu då?
     
  14. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 456
    Mottagna gillanden:
    409

    MINA ENHETER

    Det där glappet har jag på nedre högra sidan, skickade iväg den till deltaservice, men de kan inte hitta något fel på den, så de blåste om den och skickade tillbaks den till mig.
    Jag är ledsen, men det här kommer bli min sista htc...
     
  15. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Min HOX kom tydligen in till hämtningsstället igår, så jag lär kunna hämta ut den idag. Jag hade som sagt problem med 2 gula fläcker samt flimrande skärm ifall man tryckte något hårdare på vänster sida av den. Hur tror ni man ska gå till väga om dom inte fixat någonting? Om det blir precis som xtel beskrev det? Fan vad lack jag kommer att bli isåfall.
     
  16. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Inte roligt det man läser om anovo. Vart skickar elgiganten sina?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Vill bara säga det att jag fick hem min HOX idag efter ca 2 veckors väntetid (vilket ska vara normalt). De bytte display och nu så är de gula fläckarna borta samt flimret på vänster sida av displayen. Det ser bra ut än så länge iallafall.
     
  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Anovo.
     
  19. mullcom

    mullcom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    När du lämnar in din telefon ska du kunna få en liksinnad telefon i så länge under reparations tiden.
     
  20. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det stämmer inte riktigt. Det är upp till var försäljare att ge dig en telefon som fungerar för sitt syfte. ...vet inte om det finns en regel som säger att du skall erhålla en likvärdig produkt, men det är ingen regel som följs ute i handeln.
    Operatören Tre, som jag ser att det står i vänsterspalten på din användare ger ut billiga kinesiska telefoner som heter; INQ, modell:Mini 3G. INQ säljer billiga telefoner för användning främst utav sociala medier. Ett dottebolag till Hutchison Whampoa.
     
    Last edited: 3 jul 2012