Fråga: Håll telefonen NÄRA MOT örat när ni ringer. Brusar det lite?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av FrozenWithin, 23 jun 2012.

?

Håll luren NÄRA MOT örat när ni ringer i ett tyst rum. Brusar/susar det lite?

  1. Ja!

    7 röst(er)
    50,0%
  2. Nej!

    7 röst(er)
    50,0%
  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Samma på min. Man kanske får se det som lugnande havsbrus ;)
     
  2. crille

    crille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hör dock inge brus men i min sg3 så låter det som att jag har dålig täckning fast jag har bra enligt luren, någon mer som har så?
     
  3. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Inte vad jag har märkt, ärligt talat inte hunnit ringa så många samtal med min än. Men finns en tråd om täckningsproblem har jag för mig.
     
  4. Droid76

    Droid76 Guest

    Klart det brusar. Har inte haft någon telefon som inte brusar. Alla telefoner brusar. Även de hemma.

    Testa att göra samma med TV, Stereon, headsetet, PC-högtalaren. Du till och med brusar själv när du talar.
     
  5. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Fått svar från Samsung. I rest my case! :)

    "Tack för ditt E-mail till Samsung Electronics Nordic.

    Jag testade en del med några olika telefoner och det kommer ju alltid att infinna sig ett litet nätverksbrus vid samtal, detta är mer påtagligt när man lyssnar i högtalare, men så är det generellt på alla modeller. Lyssnar man i hörlurar så infinner sig inte bruset eftersom du då har en EQ som går över fler spektrum. Högtalarna är ju designade så ljudmässigt att de ska förstärka ljudområdet 1-4 kHz för att vi ska höra tal så väl som möjligt så allt som ligger i det frekvensområdet kommer att höjas.
    Jag lyssnade även på några ljudfiler med piano, gitarr och ambiensljud och du märker dessa fenomen lite där också och det hänger ihop med samma fenomen, nämligen att högtalaren främst är anpassad för 1-4 kHz vilket gör att de toner som spelats in i det området förstärks, även så det ingångsbrus som infinns vid inspelning och mixning. Det är väldigt svårt att få en så liten högtalare att vara "helt tyst" så att säga vid användning.
    Sänker man EQ på dessa områden så kommer man märka skillnad. Dock så finns det inget som vi kan göra åt bruset i samtalen.
    Hoppas detta var svar nog på dina funderingar!"
     
  6. M-Dawg

    M-Dawg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok!
    Så det ska inte vara några problem om man lyssnar på musik genom hörlurar?