Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 21 jun 2012.

  1. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det var så lite så. Var så god :).

    Skickat från min LT26i
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Lustigt egentligen att man skall behöva göra en helt clean installation, varje gång det kommer en ny uppgradering? Det är helt klart något google borde kolla upp, för de erbjuder möjligheten, men mobilerna blir oftast mycket instabilare. Troligen beror det ju förstås på appar som inte är porterade till ICS. Dessa uppdateras själva efter ett tag, så detta kanske är en grej som blir bättre efter några dagar. men vem orkar med problem i några dagar... hehe. Men helt klart, jag börja bli mer och mer positiv. Musikspelare fungera mycket bättre sen ominstallationen och att jag inte körde återställningen som ligger på google. Visst det tog längre tid att få luren klar, och jag har ännu inte återställt wifi-funktionen. Tyvärr så är HDMI-problemet kvar, nu funkar det inte alls på min gamla tv. Men tur att man har en ny på g. :) Synd är det också att LiveDocken slutat fungera. Jag vet inte, ni som kör den dära USB2Go-kabeln, hur funkar möss och tangentbord via en sådan? Någon som checkat? Visst hack kommer ibland via BT vid musiklyssnandet, men tycker nog det är ungefär som det var tidigare. Handlar nog om finjysteringar nu. Så det kommer nog ganska snart fixar för BT och även för andra saker. Sedan är jag nu nästan helt säker på att Jelly Bean kommer dyka upp. Det är liksom nästan som 2.2 och 2.3 som också är olika OS, men egentligen ganska lika. 4.0 och 4.1 ser ut som samma, men den sistnämda har förbättrade funktioner, ganska smarta ändå. Men undrar nu när dessa operativ är så lika, så kanske de kunde göra något liknande som med sina appa. Man patcha upp det som behövs, för att uppgradera. Kan ju inte tänka mig att de byggt om jelly bean så till den milda grad. Det som är synd förstås är ju att det operativet inte är optimalt utan google play i fullversion. Och det kommer ju troligen inte till Sverige.
     
    Last edited: 28 jun 2012
  3. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Dragontrumpetare: Med USB2go menar du väl USB OTG-kabel va? Det funkar för mig att koppla in mitt nya trådlösa Microsoft tangentbord + mus (Ej Bluetooth då givetvis :P).

    Skickat från min LT26i
     
  4. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ja du, jag undrar det ifall Jelly Bean kommer att komma till NXT-serien (NTX?). I och med att ICS uppdateringen var så pass stor och det kom till så många modeller. För ska dom ge SXS betyder det ännu mera jobb. Xperia P har inte fått sin uppdatering ännu. Den skulle väl få sin några veckor efter SXS? Eller va det slutet av Q3? Sen har vi Xperia U och Sola också. Så, om det blir Jelly Bean så kommer det säkert att dröja säkert minst 9 månader till. Eller vad tror ni? Det är nog för tidigt för att det ska finnas några rykten om detta ute.

    Skickat från min LT26i
     
  5. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Tog beslutet att rensa minneskortet på allt sen återställa hela telefonen. Sen körde jag in ICS igen. Får se om den beter sig annorlunda nu.

    :-)) Annars blir det BLOCKEt.se hahaha
     
  6. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Tog beslutet att rensa minneskortet på allt sen återställa hela telefonen. Sen körde jag in ICS igen. Får se om den beter sig annorlunda nu.

    :-)) Annars blir det BLOCKEt.se hahaha
     
  7. y97olle

    y97olle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Online-foton (Facebook, Picasa) visas ej korrekt: En landskapsbild, som fyller ut bredden på skärmen när den är i porträttläge (dvs vanliga läget), vrids när jag vrider telefonen, men fyller ändå inte ut bredden. Skulle detta kunna bero på att upplösningen är för låg? Men, de borde ändå fylla ut bredden och bli lite suddigare, som var beteendet i GB om jag inte minns fel.
     
  8. Asssor

    Asssor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade den och därefter gjorde jag en wipe.

    Telefonen känns bra mycket snabbare och flyter på bättre, men jag har märkt att inställningsmenyn är bra mycket segare än innan. Tar 1-2 sek att gå in på en submeny och det hackar lite.

    Även när man pinchar på hemskärmarna så uppstår det ganska mycket lagg...

    Annars är jag hur nöjd som helst!
     
  9. pepplund

    pepplund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kamera

    Kamera efter ICS funkar inte, står den är upptagen av annat program, samma gäller om jag startar andra program som använder kameran, tex neoreader... några förslag?
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jo, det var det ja menade förstås... hihi. Men funkar knappkommandon som det skall när du kopplar så?

    Har en widget som crashar ideligen. De dära Toppkontakts-widgeten. Någon annan med det problemet? Plus det är ganska mycket omläsningar av timescape-widgetsen. Lustigt att Sony aldrig riktigt kan få fason på de timescape-widgeterna?
     
  11. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag tycker att scrollningen går mycket långsammare överallt. Det känns som att det är mer "motstånd" när man bläddrar.
     
  12. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag har ej testat särskilt mycket. Men, vad menas med knappkommandon? Jag kan ta o testa knappkommandon senare idag, så fort jag vet vad som menas :).
     
  13. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Aha, tack för tipset! Det var ju inte så dumt alls det! :D
     
  14. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Tackar!
     
  15. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Kan tyvär inte låta bli: Men hur gör man en "clean install mellan Cockies"? Får man använda en trasa eller ska man bli extremt kinky och slicka rent?
    Ok för sloppy seconds men clean install....;)
     
  16. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det räcker med att bara hålla nere powerknappen var som helst, behöver ej gå till lockscreen.
     
  17. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Sv: ICS - Första intryck, buggar/problem?

    Att en nyinstallation av ICS hjälper har inget med om apparna har portats till ICS eller ej att göra, utan beror på att apparnas data tas bort vid ren installation. Detsamma gäller för problem i själva Android, eftersom OS:et förstås också har en massa data som det skapat.

    Många som utvecklar appar tänker helt enkelt inte på att DATAN som de skapat ( t.ex. konfigurationsfiler) måste konverteras av appen själv om en användare har uppgraderat från en gammal version med annat dataformat (t.ex. omdöpt konfigurationsparameter). Eftersom installation och uppgradering av själva appen sköts helt av Android själv så blir utvecklare bortskämda och glömmer hantera konvertering av data.
     
    Last edited: 28 jun 2012
  18. korte

    korte Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som vet om filsystemet är ändrat? Alltså kan man stoppa in filer större än 4 gb?
     
    Last edited: 28 jun 2012
  19. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft ICS några dagar och är MYCKET nöjd.... har INTE gjort någon "ren" installation eller annat hokus pokus, bara uppgraderat via SUS.

    Det enda jag funnit som känns lite "buggigt" är att om man vill trycka igång kameran direkt via kameraknappen från låst läge och har ansiktsupplåsning igång så hänger den dig ibland... känns inte som något jätteproblem dock.
    :-)
     
  20. miper82

    miper82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    Ingen som har någon idé eller vet vad pilarna är där för?