Asus Padfone

Diskussion i 'Padfone' startad av Fettkeewl, 20 okt 2011.

  1. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Wow vilken produkt. Telefonen känns väldigt bra med en metallram runt telefonen som blir lite sådär mysigt kall om telefonen ligger för nära fönstret.
    Skärmen är helt underbar, djup svärta och bättre vitbalans än min Galaxy Note.
    Jag själv märker inte av pentile, kan vara för att min flickväns gamla telefon var en Galaxy S och min senaste telefon var en Galaxy Note där båda använder pentile.
    Skärmen på telefonen känns hårdare och mer solid än på Galaxy Note och Desire HD samt iPhone 4S(Vad jag har att testa med just nu)
    Byggkvalitén känns väldigt bra med inga knakningar eller konstiga läten när jag trycker lite här o var på telefonen.

    Padfone Station känns väldigt solid med en bra vikt, vissa kan nog lätt bli skrämda av vikten som ligger på ca 850gram med telefonen i. Jag själv, har alltid gillat lite tyngre telefoner och prylar eftersom det ger en känsla av kvalité.
    Skärmen på tableten ser väldigt bra ut och blir väldigt ljus när man sätter på "Outdoor mode". Jag kan både läsa och uppfatta vad som visas på skärmen när jag står i direkt solljus(också telefonen har Outdoor Mode och fungerar även där superbt i direkt solljus).
    Baksidan på tableten känns väldigt bra, det är nästan som en.. "torr-kladdig-plastig" känsla som inte alls glider i handen. På dörren är det samma baksida som på telefonen även den känns bra, dock lite mer glid-vänlig.

    Högtalaren på både telefonen och tableten är väldigt bra, nu har jag endast testat Youtubeklipp i 1080p och jag tycker att det låter högt och tydligt.
    Telefonen är snabb i både telefonläge samt tabletläge. Kameran är bra, men inte lika bra som Galaxy Note. Även 1080p videoinspelningen är duglig. Finns klipp på youtube som visar detta.

    Det enda negativa jag kan komma med just nu är back bleeding på tableten, jag själv har inte speciellt mycket men jag har hört vissa som har stora ljusa fläckar på sidorna av skärmen(Se billiga LED skärmar till datorer). Jag själv stör mig inte så mycket på det eftersom alla LED datorskärmar jag testat har haft mycket värre.

    Även vissa spel som GTA III vill inte installera. Därför laddade jag ner en version från google och då fungerar det, men väldigt dåligt eftersom du får ställa in kontrollerna olika för telefon och tablet efter varje omstart.

    Har ni några frågoar så kör på. Har rootat telefonen och kan testa dom flesta gratisprogram(*host* och betalda. *host*)
     
  2. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Var det svårt att roota den? Hur funkar tredjepartstangentbord, typ SwiftKey, när man växlar till tabletläge? Vilken standard är det för headsetet? Samma som htc, iphone och nya Samsung eller som andra androider?
     
  3. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Root var jätteenkelt. Samma metod som används på Transformer Pad TF300. One-click-click root skulle man nästan kunna säga.

    Vad jag har läst så är det lite problem med Swype och andra tangentbord när man växlar mellan Tablet och Telefon - jag kan nog ladda ner det senare och testa.
    Standard för headset? Syftar du då på, in-ear och liknande? Det är In-ear lurar med det vanliga Svara - höj/sänk samt mic. Har inte testat dom ännu eftersom jag har ett par andra lurar.
     
  4. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vet att SwiftKey har två versioner, en för tablets och en för telefoner. Det jag tänkte på med headset är vilken pinout det är, olika telefoner har olika standarder, fast kontakten ser likadan ut, har man fel standard får man dåligt ljud om man inte håller svarsknappen intryckt
     
  5. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Inga problem där. Testat med ett par skullcandy samt Nocs lurar till iPhone som hade problem med galaxy S vars svarknappen behövde hållas i utan adapter.
     
  6. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Men på padfone funkar dom lurarna bra?
     
  7. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Japp. Behövde inte adaptern.
    Testade även Swiftkey. Laddade ner båda versionerna och får byta inmatningsmetod när jag byter mellan telefon & tablet. Enkelt eftersom du väljer tangentbord från statusbaren.
     
  8. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Låter kanon, kanske kommer någon SwiftKey lösning i framtiden så det sköts automatiskt
     
  9. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Så fort devsen på xda börjar leka med denna produkt så lär det inte dröja länge innan det finns fixes för det mesta.

    Körde även lite benchmarks i telefon & tabletläge:

    Antutu-tablet:6490
    Antutu-telefon:6551

    Quadrant-tablet:5093
    Quadrant-telefon:5054

    Nenamark2-tablet:58.2
    Nenamark2-telefon:60.5

    Vellamo-tablet:2314
    Vellamo-telefon:2498
     
  10. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur ser det ut med dualswitchen? Startar appar om sig osv eller hur funkar det?
     
  11. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Hur menar du med appar? Om man t.ex. har maps, galleri eller någon annan app på i bakgrunden eller om widgets startar som dom skall?


    Något som jag själv märkte inatt... Det är tydligen två olika launchers beroende på telefon/tabletmode. Det vill säga om du lägger till eller tar bort en widget i telefonläge så kommer inte den tas bort/läggas till i tabletläge.

    Vilket gör produkten ännu mer innovativ och lätthanterad.
     
  12. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om dutex öppnar ett pdc dokument via mailen, och sedan pillar i den i tabben, måste du oppna dokumentet igen.
    Eller om du gör liknande men har kalender i bakrunden och pillar mer den, måste du starta om mail, pdf dokument och kalender?
     
  13. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Alltså bör man kunna köra typ nova launcher i telefonläge och standardlaunchern i tabletläge?
     
  14. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Testade att påbörja ett dokument i polaris office för att sedan ta ut telefonen ur tableten och vice versa det fungerade utan problem, kunde fortsätta skriva. Jag testade även att påbörja ett nytt mail för att sedan byta till telefonläget, inga problem där heller.
    Adobe reader forsatte även efter byte av display.
    Det vet jag inte just nu. Vissa på xda kör olika launchers utan problem.
     
  15. bjoma

    bjoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Och den ständiga frågan... Hur upplever ni batteritiden?

    Vet att det inte blir några helt representativa svar eftersom ni som redan köpt telefonen antagligen bara hunnit ha den i någon dag. Och antagligen använt den rätt flitigt under den tiden. Men vill veta ändå. Avgör om jag ska springa till Inet och shoppa innan helgen eller inte :)
     
  16. EmL

    EmL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Kan inte klaga på batteritiden. Har nu suttit i två timmar med tabletmode på högsta ljusstyrka och använt den flitigt. Gjort några samtal, surfat nonstop, spelat lite Oscura samtidigt som jag haft musik och msn på i bakgrunden. Har nu 83% på tableten samt 70% på telefonen.
     
  17. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hur är nivån på ljudvolymen vid musiklyssnande med headset?
     
  18. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Så, omman bor i malmö hur får man tag på telen+tabben fortast möjligen. Någom som vet?
     
  19. alle090

    alle090 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Just nu är det rätt stor torka hos de mesta internet leverantörer, och gissar på att det är ännu värre för butikerna?
     
  20. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dom ligger på lager i norrköping, komplett har inkommande till den 27/7 :(