Galaxy Note 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av Oldskool, 14 maj 2012.

  1. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    På facebook svarade Samsung att den kommer i juli.
     
  2. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Trevligt. Den skulle ha kommit i Maj, men sen blev den förskjuten till Juni. Av nån anledning skulle den sen komma i Augusti. Jag frågade Samsung via deras hemsida. Men om dom ändrat sej och den ska komma nu är jag glad...
     
  3. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Av någon, ganska irriterande, anledning så har Samsung väldigt svårt med att ange datum för släpp av produkter och uppdateringar. Risken är säkert att den inte kommer förrän framåt hösten.
     
  4. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag har frågat Samsung Support & på deras Facebook sida. Får samma svar. Att det i nuläget inte finns nåt release datum. Samt ingen info om när det kan bli. Butikerna skriver fortfarande Augusti-September.

    Det stämmet dock att den skulle släppts i April-Maj, men blev förskjuten till Juni. Men sen blev den uppskjuten yttligare till Augusti-September. Det är vad Samsung sagt förut. Tyvärr verkar Samsung inte längre veta, eller vilja gå ut med när det blir. Inte ens vilken månad det blir får man veta nu. Så det är bara att vänta & se...
     
    Last edited: 27 jun 2012
  5. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Den modellen som visades i februari körde med snapdragon S3. Det sägs att det hela fördröjdes ett par månader när de beslutade sig för att köra Quad Exynos och det nyare gorillaglaset. Det handlar inte bara om produkttillverkningsförändringar, det är också klar brist på chipsetet eftersom det är samma som finns i SGS3 (fast möjligen lite uppklockat).
     
  6. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Hoppas den kommer i Augusti.
    Har redan beställt och väntar ivrigt på leverans.
    Köpte dessutom till ett fodral och ett 32 GB MicroSDHC kort.
     
  7. nomad

    nomad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    So, kommer den släppas 12 juli, eller blir det ytterligare väntan?

    OM den inte kommer förrän fram emot September, kommer Samsung ha gjort ytterligare förändringar då för att konkurrera med de W8 tablets som kommer vid jul eller nyare android maskiner som kommer med högre upplösning, snabbare bla bla?
    Jag är inte en som jagar senaste specsen. Hade den kommit nu hade jag varit superglad över vad den har prestandamässigt(med rätta eftersom det skulle vara grymt). Men kommer den ungefär samtidigt som nästa generations maskiner så känns det surt att betala lika mycket.
    Spec om Lilla Note2 kommer i Oktober, då vill man ju att den stora åtminstone ska matcha den...om de nu släpps nästan samtidigt.

    Nu är det penna jag är ute efter så jag kommer ha ganska få val.
    Så om inte Samsung släpper snart så kommer jag lika gärna kunna vänta o se om Asus W8 platta kommer leva upp till förväntningarna eller kanske t.o.m Microsoft Surface verkligen kommer.

    Detta blev kanske mer en rant än ett konstruktivt inlägg, men jag är riktigt frustrerad över att inte fler tillverkare verkar bry sig om oss stackars teknikhungrande konstnärer.(nej jag vägrar bära omkring på en 2kg tung tabletPC nu när vi är i "the tablet era" :P )

    PS. Det stämmer väl inte som någon sa att den kommer släppas med dual-core också? :S makes no sense om den inte blir mkt billigare förstås.
     
    Last edited: 28 jun 2012
  8. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Hallå, Nomad.
    Den kommer släppas med Dual-Core (1.4).
    Det är Quad Core den inte kommer släppas med. Det beslutade Samsung ganska tidigt i produktionen när dom tystade ner rykten om Quad Core.

    Jag sitter själv och tänker på att det är lite tokigt om denna släpps samtidigt som t.ex. Tab 11.6

    Men nu är den informationen jag hört från återförsäljare Augusti & sista gången Samsung gick ut och sa något var snacket också om ev. butikssläpp i Augusti-September. Efter det har dom vägrat svara på frågor eller kunnat hänvisa till varken datum eller månad.
    Det kan vara en varning på att den blir yttligare försenad.

    Men personligen är jag inställd på Augusti. Skulle den komma innan blir det kanon.
     
    Last edited: 28 jun 2012
  9. nomad

    nomad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Huh? Från början skulle den ju ha dual core, men sen ryktades det om quad core. Vilket sen konfirmerades(trodde iaf jag) av Samsung.

    När den av misstag dök upp på Amazon för några dagar sen så listades den med Quad.
    Och enligt detta klippet Note 10.1 skall det också vara Quad. DOH, klippet går inte att spela längre.

    Jag är som sagt inte supernoga med att allt ska vara värsta värsta, men släpps den så sent som aug-sept OCH med ett så högt pris som det ryktas om, så vill jag att den åtminstone ska ligga hyffsat i framkant vad gäller hårdvaran.

    Den som lever får se.
     
    Last edited: 28 jun 2012
  10. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Om det finns fler versioner kanske det är så.
    Men vad jag har hört så ska den som släpps i Sverige (och förmodligen Europa) vara med Dual Core.
     
  11. CookieMastah

    CookieMastah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det mesta talar för att note 10.1 kommer att släppas med en quad core processor, samma som finns i S3an. Detta är en av flera anledningar till vrf plattan blivit så pass försenad. Precis som nomad säger så har det funnits hand-on klipp där produkten har en quad core och även på amazon las den upp med quad core. Även om du kollar på många svenska återförsäljare så ser man att de har tagit bort specifikationerna helt och hållet nu, där de tidigare var listade med dual core.

    Något annat hade varit en skandal, med en platta som är mkt trögare än s3an. Samsung har ännu inte släppt någon vettig platta.
     
    Last edited: 29 jun 2012
  12. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Nu har det flesta återförsäljare ändrat datum för släppet till slutet av September.
    Kan nog inte förvänta oss ett släpp innan dess.

    Det finns inga specs längre, det är sant.
    Tur då att man redan bokat, så dom inte kommer kunna ändra priset i efterhand för mej.
     
  13. nomad

    nomad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Lol om den inte kommer förrän sept. Nu finns det ju rykten om att "lilla" Note2 skulle kunna släppas i sept för att komma före iphone5.

    Andra rykten är ju 1680*1050 skärm och 2ghz dualcore på lilla note2 så om nu stora note släpps samtidigt hoppas jag verkligen att den åtminstone matchar lillen i prestanda. Och även om jag inte bryr mig så mkt om detta nya upplösningsrace så vore det ju inte tråkigt om den var med i racet på den fronten också.
     
  14. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Hoppas kan man alltid. Quad core skulle inte vara fel, så länge inte priset går upp. Men oavsätt om Note 2 är bättre är det fortfarande den större skärmen på Note 10.1 jag är ute efter. Jag har redan den första Noten nu.
     
  15. nomad

    nomad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag undrar en sak.
    Vanligtvis kan man inte undkomma teknikföretags högljudda annonserande om apparater som är på G, så varför är Samsung så tysta om Note 10.1 ?? Elektronik/data/mobil butiker känner inte ens till Note10.1.
    Är det bara jag som inte lyssnar på rätt ställen eller har de fått nåt problem med den här produkten? Eller är det så att de inte längre planerar att denna ska vara nån sorts flaggskepp(som det skrävlades om när den lanserades).

    I mina fantasier så har Samsung insett att kunderna vill ha flash and bang i alla nya produkter och arbetar febrilt på att uppdatera Note10.1 så att när den släpps kommer blåsa bort alla konkurrenter.

    I verkligheten gissar jag att de helt enkelt inte har hunnit med(på grund av S3 och komponentbrist??) och att den så småningom kommer trilla ut på marknaden till ett högre pris än vad de flesta vill betala eftersom man hellre vill ha 10000ppi än en penna.

    Jag önskar verkligen att Wacom eller Adobe eller någon liknande aktör slår sig ihop med en teknikutvecklare(gärna Samsung eller Asus) och gör en platta specifikt riktad till konstnärer. Kanske till och med en billigare android tablet för skiss och en lite dyrare windows8 version med lite större skärm för att "ersätta" desktoparbete.
    Jag hade gärna betalat lite mer för en produkt som jag visste var utvecklad just för mina ändamål.

    Nu kom jag ifrån trådämnet lite, så; varför är det så tyst om Note10.1?
     
    Last edited: 15 jul 2012
  16. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Inget nytt, och jag vet inte varför. Dom var väldigt ljudliga med att den skulle komma i April-Maj. Sen när den blev försenad till Juli blev allt tyst. Jag får inte längre svar av Samsung. Samma personer som svarade förut säger nu att det inte finns någon info eller release idagsläget. Återförsäljare jag talat med har fått preliminära datum i mitten av September.
    Jag har försökt leta efter info, men det finns ingenstans.
     
  17. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  18. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

  19. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Finns det någon officiell information om ett Sverige släpp ännu?
     
  20. nomad

    nomad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Inte vad jag vet. Troligtvis släpps den väl i USA 15 aug och kanske i samband med IFA här i Europa??

    Hoppas Autodesk uppdaterar sin Sketchbook PRO app så att man kan måla i högre upplösning än skärmens. Annars ser det ju helt ok ut med quadcore och 2gb ram :D