ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 24 aug 2011.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    No offence taken ^^ håller inte med dig till 100% men respekterar din åsikt ;) Mathew är en av dom bästa utvecklarna i världen och någon skojare är han absolut inte. Väldigt mån och duktig , trevlig person som har bidragit väldigt mycket till smartphone världen inom utveckling av programvara. Han vill så gärna men tiden räcker inte till. Eftersom han har eget företag och familj samt egen sjukdom att ta han om så måste detta prioriteras i första hand. trots hans passion för detta så finns inte tiden . Vi ville ge det en chans till men tyvärr funkar det inte i längden.

    mm jag hade 10% kvar på översättningen till vår ROM. vet inte hur många timmar jag lagt ner . Förhoppningsvis kan jag använda den till miui.us.
     
    Last edited: 29 jun 2012
  2. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nya projekt . Kommer representera MIUI.us och använder mig av vår gamla tråd.
     
  3. galnet

    galnet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    I understand that people will take offences to this, however I MUST put my family before anything else.

    I can't help what happens, nor could I ever wish that what happened to my daughter happened..!

    I have been trying my hardest to work throughout this period, and have now decided that it is not ANDROID which I should be caring about, but my family.

    A rom is a rom, a phone is a phone, however what is life? Is it less important than a rom or development?

    For everyone else, I thank you for your time and your following, and I wish you the best in years to come, I also thank Conny for everything he has done for me, and I'll tell you all something, without any of my team, and their help there wouldn't have been a Galnet MIUI or MIUI Scotland. I can't thank them enough.

    When you get a new mobile, or in the future a new operating system, your all understand, that the importance of the development is nothing in comparison to enjoy time with your family.

    Take care everyone, and for those who have nothing nicer to say, please don't say anything at all, because in my eyes, to fault me for stopping development due to my daughter being sexually abused, makes you a hypocrite.

    Regards,
    Mathew.
     
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    You should not have to defend yourself in this way mate. What we need to do insteed is to focus on what has been good and looking forward to a brighter future regarding your family and health !

    ignore haters and remember the good days and of people that love you. Remember it for what it was and ignore the rest :)

    there will always be people who have different opinions. Just shake it off and go stronger from it at the end.

    Thanks for everything Mathew. Talk to you soon!
     
  5. pierreB

    pierreB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så jag sitter nu och tankar ner senaste romen från miui.us, sa du att du arbetar på översättning till den? Härligt :)
     
  6. velez

    velez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min mobil blockerar hela tiden, kan inte göra nåt, gjorde wipe och factory reset, men fortfarane blockerar mobilen.
    vad ska jag göra
     
  7. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vad menar du med blockerar?
     
  8. Schat2

    Schat2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Vart hittar jag extended menu settings till denna miui?
     
  9. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  10. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Version 2.7.13 finns tillgänglig sedan en tid tillbaka nu.



    -- Hexic | Henric --
     
  11. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  12. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

  13. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hehe :) det går snabbt i svängarna !
     
  14. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Ja, det gör ju det! :) Kommer införskaffa mig en SGS2 idag och då kommer jag testa MIUI på den så återkommer under dagen om hur det går och så :) Vem är maintainer/huvudansvarig för utvecklingen av MIUI för SGS2?

    Rätta mig om jag har fel nu, men för att installera MIUI på SGS2 (som är totalt i original) så flashar man bara kerneln via odin (med cwm), sedan bara in med zipen och flasha i cwm? That's it? Det var så länge sedan man hade en SGS1 så man har blivit lite ringrostig :P


    -- Hexic | Henric --
     
    Last edited: 21 jul 2012
  15. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    MIUI China är de huvudansvariga som sköter hela utvecklingen och utgivning av MIUI. Därefter tillhandahåller de oss releasen som sedan översätts till Engelska (Mark från MIUIandroid) därefter börjar arbetet för oss andra att lägga in våra egna tweaks och modifieringar för att göra förbättringar. Kan skilja sig en hel del bland de olika MIUI teamen.


    Kommer man från helt stock så måste du roota (för att få cwm) först via Odin sen full wipe och flasha MIUI :)
     
    Last edited: 21 jul 2012
    -Henric gillar detta.
  16. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag hade helt glömt bort MIUI Kina faktiskt. Men nu när du skrev det så blev det så självklart! :D

    Tack för hjälpen! :)


    -- Hexic | Henric --
     
  17. Skjulet

    Skjulet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ska ta och testa denna romen till helgen :D

    har kört på cmiui ett tag nu, men denna verkar ännu bättre :D
     
  18. Ekke

    Ekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Som vanligt blir jag snabbt less olika ROMs och måste testa något nytt :P, börjar bli less AOKP och AOSP. Så jag testade att flasha en samsungbaserad, men kom direkt ihåg varför jag rootade min telefon... det var för att slippa samsung-roms.

    Får väl ge den här ett försök, använde MIUI på min Desire förut och det smed i alla fall.

    Hur är kameran på den här ROMen? Bra/Okej kvalité på bilder, Snabb/lite långsam app?
     
  19. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag har nu tagit mig tid att installera denna ROM på telefonen och är riktigt imponerad hur bra allting flyter. Fått en FC på Updater.apk bara men annars fungerar den utmärkt. Har installerat Apex Launcher Pro och kan inte vara annat än nöjd!

    ...

    Nu efter lite användning så märker jag en fruktansvärd battery drain. Den laddar ur sig även om man har laddaren ikopplad och slösurfar lite. Har prövat med andra laddare och problemet kvarstår. Har gjort wipe av battery stats, kollat alla inställningar, stängt av WiFi, startat om telefonen och ändå kvarstår problemet.

    Den verkar inte vilja ge mig ROOT-åtkomst heller.


    -- Hexic | Henric --
     
    Last edited: 30 jul 2012
  20. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Nu efter att ha testat denna ännu en gång så har jag enbart FC på Updater.apk och jag har fått svaret att dem jobbar på det och att det är MIUI Kina som strulat till det. Denna blir min nya dagliga ROM :) Det var oerhört smart av MiUi att övergå till Stock Samsung Firmware. Samsung Stock Firmware med dess stabilitet i kombination med MiUi's flyt och användarvänlighet är en perfekt kombination. Hoppas fler testat så dem fått veta vad dem går miste om vid användande av någon annan ROM. För er som tycker att det ser för likt iOS ut så kan man byta launcher :)



    -- Hexic | Henric --
     
    Last edited: 6 aug 2012