Chrome har lämnat Beta-stadiet!

Diskussion i 'Applikationer' startad av chrippe7, 28 jun 2012.

  1. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag saknar bokmärkesgenvägen uppe till höger, alternativt en sådan underbar funktion som ics browser + har.
    Man sveper med fingret i kanten och det kommer upp bokmärken m.m, har nämligen svårt att nå med höger hand bort till menyknappen som sitter längst till vänster på s3an. Hur lämnar man förslag till dom som utvecklar den appen?


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. Joiis

    Joiis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Det är Google Inc som gör det, de lämnar ingen Email I Market. Men testa att maila till google

    Sent from my XperiaMiniPro running Cyanogenmod 9. Thanks FreeXperiaProject, you made my Xperia™ free :)
     
    Last edited: 29 jun 2012
  3. diezel

    diezel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Ja Betan fungerade hur bra som helst "i början". Sen efter ett par uppdateringar, och även nu när den lämnat betan fungerar den värdelöst. Men det är som sagt bara på plattan. På GN fungerar den perfekt! :ehm:
     
  4. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hur tusan läser man forum med Chrome?

    Min renderar text helt galet (tex, överskrifter blir pyttesmått) och browsern går alltid ut i överblicks vy efter varje klick vilket gör att jag måste zooma in efter varje sida. Jag gillar browern i övrigt men just det jag använder min telefon mest till gör den bara frustrerande att använda.
     
  5. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag får ta hem den till min GN å kolla skillnaden då, för på HOXen blir man ju knas av att använda den.

    Sen tycker jag även att den behandlare markören konstigt när jag skriver inlägg på forum (webversion) särskilt när man flyttar markören för att redigera ett ord.
     
  6. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Finns det nån annan ISC vänlig webläsare?

    Gillar dolphin som fan men på HOXen där har jag en ful inställning knapp längst ner..
     
  7. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har en GN och tycker verkligen inte den fungerar något bra alls. Men det är som sagt mest rendreringsproblem jag har. :ehm:
     
  8. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ics browser + är helt grym tycker jag

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    fluppen gillar detta.
  9. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    ICS browser + är riktigt trevlig med ringarna. kommer på mig själv hela tiden med att vilja stänga ner alla sorters appar och fönster genom att hålla i sida och dra lite ner.
     
    fluppen gillar detta.
  10. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Därför att jag känner att jag vill ha en Android-baserad telefon istället :-)
     
  11. aloc

    aloc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Chrome på datorn är oslagbart! I mobilen ett jävla skämt!

    Chrome är helt värdelös när det gäller att rendera sidor, texten formateras inte om så att den passar skärmen utan man måste konstant skrolla på sidorna man läser. Många gånger är det flera olika storlekar på texten när det borde vara en.

    Den är extremt seg jämfört med original browsern. Och det fungerar ytterst sällan att dubbelklicka för att zooma utan man måste trycka både 2 och 10 gånger innan skiten fattar vad man är ute efter.....

    Den gömmer varken adressfältet eller status raden längst upp.. snälla nån?

    Det enda som är bra är bokmärkes hanteringen och syncen mellan datorn och mobilen, men det väger knappast upp det faktum att man inte kan kan surfa normalt på den.
     
  12. Droidguy79

    Droidguy79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hum... Chrome funkar felfritt på min Xperia Arc, har dock lite att gnälla på... :P

    Vore trevligt om man kunde flytta över appen till SD-kortet då den är rätt biffig i storlek. Sen så vill den inte gå över i landskapsläge ibland, nåt som gör mig lite irriterad. Inget är väl skrivet i sten, får väl hoppas Google bygger vidare på Chrome, i dagsläget så kommer jag att fortsätta att köra Dolphin Browser HD. :P
     
  13. SnArc

    SnArc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Testa att dubbelklicka på texten efter du zoomat.
     
  14. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Som många redan har klagat på så anpassar sig inte texten till skärmen vid zoom. Annars är det schysst med synk mellan dator och mobil. Jag vet dock inte om andra webbläsare klarar synk mellan Chrome på datorn och mobilen.

    Nu plötsligt växlas textstorleken i skrivrutan här på forumet. Först var texten normalstor, sen jättestor, efter det pytteliten igen och nu stor.

    Svep mellan flikar fungerar dåligt. Funktionen att växla mellan mobilsajt/vanlig sajt fungerar även den dåligt. Jag saknar också en knapp för att öppna bokmärken.
     
    Last edited: 1 jul 2012
  15. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hur stänger man chrome ordentligt? Drar den mycket ström när den ligger kvar i bakgrunden?