Fråga: Vanligt med brickade notes?

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av shakytown, 30 jun 2012.

  1. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har nyligen installerat ics uppdateringen på min frus note. och det är inte bra nog så jag tänkte slänga in en custom på min egen.

    jag har verkligen inte råd att den skulle gå sönder så vad jag vill fråga er om är riskerna och hur man kan undvika dom. är ganska hemma på en pc men relativt ny på att fixxa med telefoner men borde vara samma sak. så min fråga är: hur fan lyckas folk ha sönder telefonerna? vilken rom är mest lik original ICS? är det värt att vänta på jellybean? finns det någon rom där man kan kalibrera pennan? (den ritar lite bredvid spetsen).



    jag tänkte följa den nybörjarguiden här på noteforumet. såg nån post om nån som följt den och misslyckats.


    tacksam för svar
     
  2. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    risken att bricka luren finns alltid har kompisar som har s2 och htc och brickning förekommer där med.
    om du bara följer guiderna så har du minimerat risken
    brickningen har men cf-root att göra tydligen. har inte årkat läsa igenom allt som skrivs på xda. men använder du en säker kernel när du whipar och restorar så ska det gå bra.
    brukar testa dom flesta romar som kommer ut till noten. och använder abyss kernel när jag gör det. har gått bra för mej i alla fall. har inte hittat något rom som man kan kallibrera pennan i . möjligheten att misslyckas finns alltid ;) men gör du efter guiderna så minimerar du dom i alla fall . :
    har alltid gjort så här.
    1. Ladda ner Abyss
    2. Starta om i CWM och flasha denna kernel.
    3. Gå till advanced kör reboot recovery. OBS VIKTIGT.
    4. Kör wipe data/factory reset.
    5. Wipe Dalvik cache.
    6. Installera den rom som du valt
    7. Klart

    funkat för mej ca 50 ggr. (men kanske inte för dej) inga garantier ;)
     
  3. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Gör man exakt som det står så behöver du inte vara orolig (utöver för olyckligt timade strömavbrott eller liknande). Det fanns ett problem med de första romarna med ICS som gjorde att det fanns en risk för brickning men håller man sig till nyare versioner så är det inget problem.

    Albas rom är väldigt lik original, men det finns många fler. Kingdroid ICS NoteMania bygger på original fast med en del tweaks och dessutom kan man lägga in den nya Touchwiz från Galaxy S3. Andra gillar andra romar bättre men de har fungerat för mig.

    Det är nog inte värt att vänta på JB då det lär dröja i alla fall en månad eller två innan det kommer (kanske bra mycket längre). Dessutom så bygger JB mycket på ICS så det är ju inget negativt att gå via ICS.

    Pennan tror jag inte går att kalibrera mer än vad som sker när man byter riktning på skärmen, ritar, och byter tillbaka.
     
  4. shakytown

    shakytown Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    men den här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=69175

    nybörjarguiden

    verkar den vettig?

    när du bara skriver t.ex. wipe dalvik cache det fattar inte jag så insatt är jag inte, din lilla lista utgår ifrån att jag kan mer än jag gör :)
     
  5. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    den är vettig och har hjälpt många följ den bara så ska du se att det går bra.