Diskussion: JB till SGS2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Facit, 28 jun 2012.

  1. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Tror inte du förstår hur det fungerar riktigt...
    Googla lite hur det fungerar med SDK och AOSP osv.

    Men man kan ju hoppas att de har skickat ut en tidig version till Samsung mm så att de har kunnat jobba någon månad redan. Men jag tvivlar på det och då är det nog minst 4-5 månaders väntetid för sgs2.
     
  2. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Här var vi dryga. Exakt vad är det du anser att jag inte förstår?

    Det är såklart mycket lätt för mig att inse att jag missuppfattat nån detalj när du ger givande kommentarer som "googla lite".

    SDK'n till ICS släpptes en månad innan det på AOSP, och 5 månader innan det nådde våra enheter i färdig form.
    Är det helt omöjligt att anta att utvecklingen av JB ske på liknande sett? Vad är det för världsomvälvande information jag kommer hitta om jag bara bemödar mig att "googla lite"?
     
  3. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jag är inte dryg, finner det bara tråkigt att förklara för en gnällpelle som klagar på att det tog 6 månader för Samsung att få ut ICS när det är felaktigt.

    Men jag ska försöka göra det enkelt så att du förstår. SDK är ett gäng verktyg som man kan använda för att utveckla appar mm till en androidversion. Det har inget med den androidversionen att göra, du bygger inget os med SDK´n som du verkar tro.

    När google är "klara" med den nya Androidversionen så släpper man mjukvaran/Koden till AOSP där Samsung, htc mm laddar ner det och börjar implementeringen till deras hårdvaruplattformar.

    Så man släpper sdk´n tidigare så att de ska kunna testa deras "bloatware" och se att den fungerar och så att vanliga app-utvecklare ska kunna förbereda sina appar så att de fungerar i nya versionen samt eventuellt lägga till nya features.

    Är du med nu?
     
  4. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag är fullt medveten om vad skillnaden på SDK och AOSP är. Allt jag sade var att det dröjde 5 månader mellan SDK-släppet och den färdiga releasen.
    Inte att det tog samsung 5 månader att utveckla. Men då det inte finns någon JP för AOSP ännu, så kan man knappats börja räkna med att samsung utvecklar något redan nu.

    Så. 5 månader = grov approximation baserad på den totala processen från det stadiet där JB befinner sig idag.
     
  5. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    och du har helt missat följande information där under stenen där du verkar bo?

    Står t om i denna tråd.

    "Android PDK Means Phone Updates Should Come Out Faster

    Google wants to stop the endless cycle of users waiting for updates to come to their phones with the new Android Platform Development Kit (PDK).

    Google’s new Android PDK is a collection of tools to help manufacturers port Android to their devices. Google will release the PDK to developers a few months before it launches each new version of Android. That means manufacturers will no longer have to wait until Google’s announcements to get to work porting the new Android to devices.

    Unfortunately we don’t know which hardware manufacturers received the Jelly Bean PDK Beta, though we assume Samsung and Motorola are among them simply because the former is one of the world’s largest handsets makers, and Google now owns the latter. With any luck, that means the Galaxy S III will receive Jelly Bean shortly after the Galaxy Nexus and Nexus S in mid-July."
     
  6. n_sandstrom

    n_sandstrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Om "inte läser på om andriod dagligen" är samma sak som att bo under en sten, ja, då bor jag under en sten :P

    "Se post om PDK ovan" eller liknande istället för "googla lite" hade väl varit lite mer givande?

    Oavsett förändrar det inte vad jag skrev först. ICS tog 5 månader att få ut till våra telefoner, från det stadiet där JB är nu.
     
  7. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Ok, du är förlåten... Men från och med nu så läser du på en gång per dag. Capishe? :mad:
     
  8. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Detta avgör saken. Vem vill byta sin Nexus mot min S2:a?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  9. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Vad menar du nu? Denna information betyder ju att uppdateringarna kommer att komma snabbare framöver! Inte tvärt om!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  10. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Jag menar att jag vill ha en Nexus.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  11. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Jag vill ha SGS3
     
  12. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    funderar på en sgs2 men vill va säker på att den får 4.1 officiellt innan jag slår till :)
     
  13. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Offtopic,
    Kan ni sluta skriva JB? Jag får för mig att ni menar Justin Bieber :-P

    :)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  14. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    haha, därför jag skrev 4.1 :P


    EDIT: nån som har koll på om den får 4.1 eller ingen som vet än kanske. nån som vet vad man ska ha för sd kort till den då? class 10 är det överdrivet? räcker kanske med 4?
     
    Last edited: 1 jul 2012
  15. 2l8

    2l8 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    1 235
    Mottagna gillanden:
    185

    MINA ENHETER

    Samsung undersöker vilka enheter som ska få JB. Dröjer säkert ett tag innan vi får veta tyvärr. Om man ser till hårdvaran borde s2an få JB! Men jag är skeptisk :-( om man ser till ICS så kommer väl JB till december typ!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  16. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1739763 Om ni är riktigt sugna. Dock så funkar ingenting och det laggar röv, men ändå grymt jobbat av killen att porta så snabbt.

    Jag bara varnar er att ta backup först, denna ROMen kan lika gärna bricka din telefon big time ist för att flasha smärtfritt.
    [​IMG] En bild från mig^^
     
  17. hallebubbsan

    hallebubbsan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    trodde inte det virtuella knapparna skulle finnas på telefoner med riktiga knappar? eller det är bara den här versionen som inte är ordentligt anpassad?
     
  18. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Tror detta är en version från Galaxy Nexus som är portad så troligen kommer den riktiga versionen för våran mobil inte ha dessa knapparna.
     
  19. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Vadå undersöker? De skulle ju skicka it jb och framtida uppdateringar någon månad innan release så tillverkarna har mer tid att fixa uppdateringar. Och nu ska samsung "fundera". Fail deluxe. Hatar att vänta. :-\
     
  20. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER


    Samsung
    - Vi har ingen möjlighet att svara på den frågan just nu. Vi får källkoden om ett par veckor och först då kan vi börja arbeta med att anpassa mjukvaran för våra produkter. På vår Facebook-sida kan man följa vilka och när som får uppgraderingen.
    Andreas Norberg, produktansvarig telekom på Samsung.