Problem: Kan inte använda Recovery eller PC Odin, hur flashar jag in en ny ROM!?

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av TheSituation, 30 jun 2012.

  1. TheSituation

    TheSituation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som jag skrivit i några trådar tidigare så har jag haft problem med att roota min telefon ("tysk" ICS).

    Problemet var att den i recovery inte kunde finns sd kortet (eller något) och således inte uppdatera. Nåväl tänkte jag, sökte runt lite på XDA och fann att det nog var bäst att flasha tillbaka stock GB för att sedan roota och uppdatera till Rocket Rom.

    Jag startade PC Odin för att genomföra operationen när ett nytt problem dök upp: telefonen ansluter inte till datorn via USB i Download-läge. Det hela är mycket märkligt då jag inte har haft några problem med USB-anslutningar tidigare.

    Datorn hittar, initialt, min telefon (i vanligt läge). När jag sedan kopplar ur sladden, går in i download-läge och pluggar in telefonen igen finner den ingenting. Jag pluggar ur, rebootar och pluggar in igen och då finner datorn inte ens telefonen i vanligt läge. Dock så laddar telefonen.

    Jag provade på två datorer. Installerade och ominstallerade drivrutiner för Kies och USB-enheter utan resultat.

    Hur sjutton ska jag nu bära mig åt för att komma ifrån ICS, som inte alls fungerar nöjaktigt. Det största problemet är att Spotify inte längre går att starta och det vore trevligt att ha musik med på semestern som jag åker iväg på - på måndag.

    Mobile ODIN antar jag är uteslutet eftersom att det väl krävs root och att jag inte på något begripligt sätt kan roota telefonen.

    Hur ska jag bära mig åt? Jag blir inte klok på detta! :ehm:
     
  2. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hade samma problem kolla i "datorns aktivitetshaterare så att inte något med kies körs
    döda dom sakerna så ska du se att det funkar.

    löste mina problem...........

    jag förmodar att du trycker vol upp när du är i download-läge........... ja de gör du förstås dum fråga ;)
     
    Last edited: 1 jul 2012
  3. TheSituation

    TheSituation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag är i download-läge? :) Nja, jag trycker cancel (om det är vol up/down vet jag ej). Problemet är ju att enheten inte känns igen av datorn och således inte heller av Odin.
     
  4. pellenoppe

    pellenoppe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    den känns inte igen förän du tryckt vol upp då aktiverar du downloadläge.

    alltså : downloadläge / volume up :continue /då ska odin koppla upp sig mot telen