Söker Praktik 3 Månader (Jobb)

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Paralyze, 13 jun 2012.

  1. Paralyze

    Paralyze Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    627
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hejsan gott folk!

    Jag heter Jonathan, och är 21 år gammal. Och om en vecka så blir jag av med min tillfälliga praktik som jag har haft i 6 månader. Jag gick ut på detta, pågrund av att få komma ut i arbetslivet. Och jag jobbar inom Logistik, Lager, Service,Svetsning, Monterings jobb. Trivs satans bra, men tyvärr så är det ju bara 6 månader på en och samma praktik, vilket ska kunna leda till jobb.
    Men tyvärr, så har jag och min ledare på arbetsförmedlingen kommit fram att dom bara utnyttjat mig på fel sätt, och användit mig som arbetskraft.

    Just nu så söker jag en ny praktik plats inom Västra Götalands området. Jag bor i Borås, och kan ta mig närmast Jönköping & Borås & Göteborg, och Stockholm. (Har en syster som bor där)

    Jag ser mig själv som en god människa, och är en jätte trevlig människa att arbeta ihop med. Jag är självlärd, och arbetsvillig, ser alltid framåt gällande jobb. Jag är en person som samt är en väldigt hjälpsam en, stöttar alltid teamet i alla lägen när det kommer till hjälp.

    Kolla gärna nedan för ett fåtal punkter

    • God social Kompitens
    • En god arbetskamrat
    • Trevlig, och hjälpsam
    • Arbetsvillig, snabb och självlärd
    • En trevlig teamspelare att arbeta ihop med, och hjälper alltid till

    Det finns så himla mycket mer att skriva, och jag skulle jätte gärna vilja lära mig nya saker.

    Mitt nuvarande jobb som heter Svaneholms Företag Center

    Svaneholms Företagcenter
    Svaneholmsföretagscenter det är numera namnet på fastigheten som tidigare kallades "Viskafors Gummifabrik". Namnet skall spegla just det som denna fastighet numera rymmer nämligen ett antal företag som har allt ifrån tillverkning till enbart lager i fastigheten.


    För mera information, hör jätte gärna av dig till mig på mail eller telefon.

    Kontakt Information
    [email protected] - Mailen kollas dagligen, och du är välkommen att höra av dig till denna.
    073-3164325 - Detta är mitt mobil nummer, och jag kan nås när som.

    Ett CV, samt personligt brev osv finns redan redo, för dig som handledare som är intresserad.


    Praktik sökes allt ifrån 3-6 månader, heltids jobb, deltid osv. Allt godtas

    Jag hoppas vi hörs!
     
    Last edited: 13 jun 2012
  2. Paralyze

    Paralyze Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    627
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  3. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har inget arbete att erbjuda men ändå.

    Har du praktiserat i "jobbgarantin för ungdomar" eller har du fått någon lön av företaget?

    Regga dig på bemanningsföretag, de brukar ha många lagerarbeten att erbjuda.
    Och har du 6 månaders arbetslivserfarenhet av det borde du ha stora chanser där.
     
  4. Paralyze

    Paralyze Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    627
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Precis inom jobbgarantin, och jag är reggad på en hel del sidor. Men inget svar ännu. Vilket går mig på nerverna!
     
  5. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har inte heller något jobb att erbjuda, men...

    Har du provat att helt sonika boka en tid med typ Proffice, Manpower etc, så du får sitta med en handläggare där?
    Om du är öppen för alla möjliga sorters jobb tycker jag att du borde lyckas få ett rätt snabbt.

    Min flickvän gick in på ett kontor en tisdag, fick en mötestid på onsdagen, gick på intervju hos ett företag på fredagen och fick börja jobba på måndagen. Ett halvår senare har de övertagit henne från Proffice. Visst, kanske en solskenshistoria, men jag tror du tjänar på att gå dit och ta ett fysiskt möte med en handläggare.

    I större städer som Stockholm och Göteborg bör detta vara tveklöst bäst, och om inte annat kan du på mötet be dem leta även i Jkpg/Borås.
    Det kan dock vara lite smått brådskande nu eftersom semestertiderna är i full gång, och de flesta företag brukar se till att ha semestern täckt före midsommar.

    Lycka till!
     
  6. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Är du inte speciellt kräsen och jobbar bra så är det bara att springa runt till chefer och hoppas du ger ett bra intryck hos någon så du får jobba ett tag och sen kommer det rulla på.
    Finns alltid jobb att få beroende på hur kräsen man är med vad man vill jobba som.
     
  7. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är man beredd att ta vad som helst finns det jobb. Sen kan man ta ett skitjobb för att ha en inkomst medan man letar nytt.
    Hoppas du lyckas, många restauranger eller dylikt behöver säkert mycket extra hjälp i större städer såhär på sommaren :)
     
  8. IzDroid

    IzDroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej Jonathan,

    Är du berättigad praktik via arbetsförmedlingen?

    Vi söker ev en praktikant inom service & lager i stockholm via arbetsförmedlingen.
     
  9. Paralyze

    Paralyze Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    627
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hejsan Izdroid!
    Ja precis, jag är igenom Arbetsförmedlingen.
    Du kan kontakta mig mer via MSN, så kan vi prata vidare om det låter bra?
    [email protected] eller så ser du telefon nr vart du kan nå mig.