Mina Androider tror att jag befinner mig i Östersund.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Lirkaren, 27 maj 2012.

  1. Lirkaren

    Lirkaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej
    Har lite problem med 2 plattor och en telefon.
    Beutiful Widgets på telefonen säger att jag befinner mig i Östersund om jag använder geolocation men gpsen visar rätt. Morsans platta visar också Östersund samt min platta, gpsen visar även att jag är i Östersund fast vi är i Uppsala.
    Plattorna är helt stock och kör 4.0.3 Min är en Asus TF300 och hon har någon Acer.
    Min mobil är en SGS med 4.0.4.

    Någon som vet vad som gått fel på Androiderna och hur man fixar det? Orkar inte göra en fabriksåterställning.
     
  2. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Äh den visar vart den vill vara;)
    Kanske internetleverantörer därifrån? Vpn eller liknande. Ipet verkar befinna sig där.

    Annars testa ändra till accuweather. Annars får du ställa in plats själv.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  3. Lirkaren

    Lirkaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ingen internetleverantör från Östersund. Accuweather samt några andra väderappar säger Östersund. Har ställt in manuellt nu men är vill att det ska fungera ändå eftersom man reser ibland.
    GPSen på min platta i maps visar att jag befinner mig i Östersund så beror nog inte på leverantören? :P Detta fungerade utan problem innan. Varför har det blivit så nu och på tre av enheterna?
    Dessa tre enheter har varit i Sundsvall förra veckan, kanske har något att göra med det?
     
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Börjar med att skicka en hälsning här uppe ifrån Östersund :-)

    Om du går in i Google maps och lokaliserar dig där, säger den då även där att du befinner dig här uppe i härliga Östersund? Har du använt dig av Latitude? Råkat sätta fast position i Latitude?

    Annars är det nog bara till att prova en fabriksåterställning på en av enheterna för att verifiera.

    Mycket udda fel....

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
    snål gillar detta.
  5. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Vad händer om du stänger av wifi? Får du möjligen rätt position då?

    Jag tror att google har samlat in data om en massa wifi-access-punkter i samband med att de kört runt med sina streetview-bilar. Sedan använder access-punkternas identitet för att identifiera positionen för enheter som kopplar upp sig mot access-punkten. Måhända har det blivit något knas med identiteten på din access-punkt, eller kan kanske rentav accesspunkten ha befunnit sig i Östersund samtidigt som en streetview-bil rullade förbi?

    m v h Henrik
     
  6. illithe

    illithe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem för något år sedan. Av någon anledning försvann problemet. Det beror sannolikt inte på något som går att avhjälpa med en factory reset. Känns snarare som en bugg i Latitude, men eftersom det inte är något som berör US så kommer den troligtvis aldrig att bli åtgärdad.....
     
  7. Lasslo

    Lasslo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tar gärna upp denna tråd eftersom jag har samma fel. Vid gsm/3g uppkoppling fungerar det som det ska men hemma i huset (ligger i Norrland) med wifiuppkoppling så tror min Desire att jag befinner mig i Hässelby.
    Jag har provar factoryreset en massa olika rommar men felet består, är det någon som kan ge min lite tips på vad jag kan göra

    Lasse
     
  8. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det är nog googles lokalisering mha WiFi som har felaktig info om var det trådlösa nätverket finns. Undrar om det går att uppdatera den informationen hos Google på nåt sätt... Möjligen kan man testa att slå av det i inställningarna (jag har för mig det finns en separat inställning för det).
     
  9. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Lasslo gillar detta.