Kasst ljud via blåtand + track-info som inte visas

Diskussion i 'Allmänt' startad av maziyar, 2 jul 2012.

  1. maziyar

    maziyar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Jag provar här med!

    undrar om ni också upplever ett sprakande/distast ljud när ni kör via blåtand, ex. Spotify(kör med högsta bitraten).

    Sedan så visas inte låt-information från spotify när musik spelas via blåtand i bilen eller i headset! Har det med Android eller Samsung eller Spotify att göra?

    Mvh
    Maziyar
     
  2. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har själv det problemet. Kör SonyEricssons MW600 och har nästan alltid haft bekymmer med småsprakande och glitchar. Som stock kommer låtnamnet inte upp, men en av rommarna jag hade fick på nått sätt till det(!?). Nu däremot fungerar det inte igen (kör MIUI).

    Kopplar jag den mot en iphone syns klockan i viloläge och spåret under uppspelning. Har även hört att det skulle funka med vissa SE (nu sony?) modeller, men det har jag inte belägg för.
     
  3. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Det som krävs är stöd för blåtandsprofilen AVRCP 1.3. Det finns inte inbyggd i Android per default, även om telefonen klarar det. (Kom inte ens med i Jelly Bean :(). Finns telefoner har fixat stöd för det som tex Sonys mobiler. Sedan så finns det som sagt ROM:ar (tex AOKP) där man har byggt in stöd för det.