Problem: SDkort i windows - problem

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av darkly, 26 jun 2012.

  1. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    När jag kopplar sgs3 till dator med win7-64bit via usbkabel så syns inte alla mappar i min mp3katalog.
    Jag har testat unmounta, mounta i telefonen. Även avinstallerat drivrutinerna för mobilen i enhetshanteraren.
    Ser alla mp3mappar och filer i mobilen men alltså bara ett fåtal i datorn.
    Har ett 64gb sandisk.

    Generellt problem elr bara jag ?
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Jag testatde just och jag hade inga problem att läsa både från "Card" och "Phone" och allt tycktes ligga där det skulle.
     
  3. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Aha skumt då, kan det vara så att man har för många mappar? Jag har ca 150 album liggandes där. Hade aldrig några problem med min desire och samma antal mappar. Dock kör ju den Mass Storage och dyker då inte upp som Mediaspelare.
     
  4. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    prova appen easy ums, för att mounta sd-kortet i mass storage-läge.
     
  5. robbanos

    robbanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samma problem för mig., verkar mest vara videofiler som den inbyggda mediaspelaren inte kan spela som inte syns. I början hade jag även problem med att föra över filer när jag tog ur mitt 64gb minneskort o satte i datorn men efter omstart av datorn så har det funkat
     
  6. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    >Hittar ingen sån på Play. Finns en del appar jag sett som fixar det men då måste man ha rootat vilket jag inte har.
     
  7. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Lättaste sättet är att ta ut sd-kortet, och använda något annat sätt att komma åt det genom datorn. Tyvärr. MTP suger.
     
  8. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Easy UMS finns på xda forumet. Tror det kräver root, fick i alla fall inte igång det på min telefon när den va orootad. Jag har nu rotat genom den guide som finns i SGS3 utvecklarforumet här på Swedroid (tog under en minut) och nu fungerar Easy UMS. Trevligt, nu kan man komma åt filerna från linux. Har du ett nätverk så kan jag rekommendera att installera SSH Droid. Då kan du köra en sftp server på telefonen vilket gör det lätt att komma åt allt från datorn, oerhört smidigt. Kör du linux är det bara att montera telefonen som en vanlig mapp, finns inbyggt i bl.a. nautilus och dolphin.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. brynte5

    brynte5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    även jag har nu råkat ut för det här problemet med att allt på mobilen inte syns på datorn!
    i mitt fall handlar det om ett par zip filer, som jag hade liggande på mobilen och hade tänkt packa upp på datorn, men dom "fanns" alltså inte där, så det gick inte!
    nu har jag dock lyckats packa upp dom där filerna, direkt i mobilen, istället, så det är löst, men irriterande ändå, att inte alla filer syns på datorn!
     
  10. darkly

    darkly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, känns som om jag måste göra en redig backup av SDkortet innan jag testar den dock då filer verkar försvunnit för folk som inte unmountat.