Fråga: Nya displayer verkar vara på väg från Taiwan, nån mer som hört samma sak?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Xtel, 25 jun 2012.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Ok.... med senaste firmware så följde det med en ny kalibrering för en skärm.

    Kolla vad som händer om du drar upp ljusstyrkan till 100% ett tag.
     
  2. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åkej, det visste jag inte. Men på 100 % skärmstyrka syns de ursprungliga gula fläckarna ännu tydligare, och skärmen flimrar fortfarande kraftigt när jag trycker på chassit på vänster sida och klickar på ikoner på vänster sida på skärmen. Och den knakar och glappar vid usb-kontakten. :(

    Alltså jag trodde ju inte att telefonen skulle bli SÄMRE av att lämnas in på service.
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo.. då vet vi att det händer något iaf.

    Det tar flera timmar att kalibrera skärmen med full ljusstyrka, med normal ljusstyrka kan det ta flera dagar.

    Men det här borde HTC ha berättat för dig.... :P
     
  4. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men vaddå kalibrera skärmen? Den sitter ju löst efter servicen. Det knarrar när jag trycker på kanten av telefonen. De gula fläckarna är kvar på samma ställe, och har suttit där sedan jag köpte telefonen i maj.
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Ok... sitter skärmen löst så är det ju inget att fundera på...:P

    Flimmer kan man fixa bort via en kalibrering och den kalibreringen kom med senaste firmware. Gula fläckar vete tusan men det ska Anovo själv enkelt se !!
     
    Xtel gillar detta.
  6. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah, jag förstår. Läget känns ju rätt uppgivet - HTC säger själva att jag borde skicka in den igen till servicen, men varför då undrar jag. De såg ju inte felet den här gången, varför skulle de se det om jag skickar den igen?

    ÅF lovade att hade jag inte fått min mobil i dag så skulle de kontakta mig och se hur de kunde hjälpa och kompensera mig. Nu har jag ju fått mobilen, men jag vill ju inte betala dryga 5 papp för en telefon som flimrar ...
     
  7. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men nu skriver du flimrar igen och det kan du ju kalibrera bort om du har tur.

    Luren är ju nyflashad just nu.


    --------------------------------------------------------

    Men dokumentera ner dina fel och skriv ner felen.

    Fota gula fläckarna

    Fota skärmen som sitter löst, måste synas hur listen tätar.

    Ge din säljare papperen med din dokumentation så slipper du stå och "jiddra" med honom :P, ingen mening för de vet hur man dribblar bort en kund.

    Be honom ringa dig angående dina fel ! eller maila om du inte har nån annanlur. (efter att han har funderat på saken)

    Du kan även skicka motsvarande dokumentation till HTC..
     
  8. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry, jag kanske har varit otydlig. Flimret dyker upp när jag trycker på ikoner på skärmens vänsterkant, eller när jag trycker på chassit på vänster sida av telefonen. Det ser ut som om skärmen inte sitter fast ordentligt. Det är kanske motsvarande det andra har kallat "vågor" på skärmen. Det flimrar inte av sig självt, bara när jag försöker använda telefonen.

    Det är faktiskt skitsvårt att fota, ungefär som när man fotar en datorskärm, det blir andra färger :( Att skärmen glappar syns inte på bild, däremot hörs ett knarrande och knäppande ljud när man trycker på den.
     
  9. Xtel

    Xtel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och jag har såklart varit dum nog att köpa luren på nätet, dårå. Så jag pratar alltid med ÅF på telefon eller mejl. Om de ska titta på den igen måste jag skicka tillbaka den till Anovo. Känns inte särskilt lovande.
     
  10. mullcom

    mullcom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du kan vara lugn. Hox är snart gammal =P
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Ok... det är nog meningslöst att du pratar i telefon med säljaren för jag är ganska säker på att ni pratar runt och kommer ingen vart.

    Skriv ett mail till säljaren där han får svara på dina trubbel med luren.

    Du måste gå i clinch med säljaren skriftligt.

    Sen om luren ska till Anovo igen så ska samma klagomäl även gå till Anovos servicesnubbe så att han/hon även svarar på det du klagar på.

    Klart knöligt läge men skriftligt kan hjälpa.

    Nästa steg är då ARN och då är allting skriftligt.