Problem: Tröttheten: Min One X fast i limbo hos Anovo

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Xtel, 20 jun 2012.

  1. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det finns inget som säger att du ska få en lånetelefon öht. Att man ska få en likvärdig är oftast bara att glömma (så länge man inte har en äldre modell).





    Vilken telefon man får låna skiljer sig mellan butik till butik. Jag har fått allt från 3Skypephone till en SE K770i för några år sedan. Senast vi lämnade in en mobil till en 3Butik kunde vi få låna en SE C510 då det var den enda som fanns inne just då.

    Har även hört att vissa butiker har nyare telefoner, men det är inget jag kan bekräfta eller dementera då jag inte lämnar in mobiler så ofta (längre) :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det beror såklart inför varje år. Den telefonen jag nämnde är den som är aktuell just nu i tre's butiker. Vad som gäller nästa år, i höst eller när dom väljer att byta enheter, som de kallar "låne-telefoner" kan inte jag kommentera.
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    C510 blev vi erbjudna för bara någon vecka sedan. Av tidigare erfarenhet vet jag också att det skiljer dig från butik till butik vilken/a modell/er de har son lånetelefoner.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    hämtade ut min hox från doktor anovo. lämnade in för flimmer på vänster sida och död pixel, kollar luren när jag kom hem och finner en död pixel på ett annat ställe och flimmer på båda sidor... så trött på detta nu. Ringde 3 och får svar bara att lämna in igen ska man orka vänta 4-6 veckor igen. dom har bytt display.
     
  5. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Hoppas det inte händer min :( Hämtade min från tre igår. Den är både rootad och har custom rom redan ehehe.
    Sedan november har jag bråkat om mitt abonnemang... det skall finnas både tekniska undersökningar och reparationer dokumenterade men dessa finns ej registrerade på deras servrar.
    Idag upplevde jag samma problem som de inte vill kännas vid, att täckningen pendlar upp och ned, upp och ned. Ingen täckning ..etc etc.
    Jag fick till mig en ny telefon iaf som de också har bråkat om, telefonen har till och med åkt en runda till london på service utan anledning... :eek: mm..

    Mao kan du hålla på hur länge som helst när det gäller 3. Hade jag varit dig hade jag lämnat telefonen till mumien eller liknande som byter displayen istället. (skit samma om kostnaden, jag förstår frustrationen för jag är eller var i en liknande situation med tre)
    Tror inte mumien reparerar one x ännu..lite för ny hårdvara kanske.


    Vill du fortsätta med servicen. Skriv ett brev med symptom och förslag på åtgärd, har du bilder som visar symptom är det en fördel.
    Underteckna brevet med din namnteckning med en bläckpenna.
    Du ber sedan försäljaren att lägga brevet i samma påse med telefonen som skickas till Anovo.
    I samband när du lämnar telefonen ringer du samtidigt direkt till Anovo och pratar med dem, skäll ut dem och håll kontakten genom reparationen!
    Har faktiskt fungerat att göra så.


    Ja min HoX är också defekt, en glipa i övre delen av displayen vilket gör att indikationslampan lyser igenom den lilla springan plus att indikationslampan är monterad för långt ned vilket orsakar att enbart halva lampan lyser genom grillen.
    Dock fick jag rev. 2 som jag dubbelkollade innan jag plockade med mig lådan hem, så det är iaf inte första batchen med 3's telefoner. Men jag tänker låsa upp telefonen, byta radion och stoppa i mitt Telenor kort inom kort... totalt värdelöst med tre.
    *Edit
    Upptäckte en död pixel strax till höger om mitten på skärmen.... jah..
     
    Last edited: 5 jul 2012
  6. Avalon

    Avalon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag spräckte min skärm totalt på min hox, och lämnade in den på phonehouse för byte. Sen gi k jag hem och läste allt dåligt om anovo.... Och en viss känsla av oro infann sig både att jag skulle vara utan telefonen hea sommaren och att en skulle vara helt kass när jag fick tillbaka den.
    Men gissa om jag blev förvånad när jag fick tillbaka den efter 10 dagar och att den var lagad utan nya fel.
    Ibland har man tur.....

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  7. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Jag tog kontakt med HTC kundtjänst och frågade om ens telefon som varit på service(Anovo) i över fyra veckor kan reklameras.

    Svaret jag fick är att de kan eskalera telefonen och ge mig en utbytesenhet.
     
  8. Frippem

    Frippem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det måste väl va beroende på felet. Eller gäller det alla? Jag har också väntat en månad så jag får val ringa då.
     
  9. robb_bb

    robb_bb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har nu lämnat inte luren för andra gången får se hur lång tid det tar!
    Död pixel fick jag hem den med från anovo.
    Killen i butiken sa 10 dagar tror på det när den kommer för den var ju inne fyra veckor sist.