Västtrafik

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av schnaken, 3 sept 2009.

  1. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej och tack för en bra app!

    Jag har precis installerat den på min Desire har en liten frågor. Kan man få fram hållplatser i närheten av där man befinner sig? Jag har slagit på GPS men hittar inget sätt att få fram det.
     
  2. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan du se knappen med en liten jordglob på som finns till höger om sökfälten?
     
  3. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    [bortraderat]

    edit: Ledsen, detta var ett bra exempel på skit bakom tangentbordet... jag har helt enkelt inte laddat hem rätt app :D
     
    Last edited: 16 apr 2010
  4. iskall

    iskall Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar denna app för er?
    Jag lyckas inte hämta databasen :S
     
  5. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du måste säga vart rooten på minneskortet ligger, alla är inte superduper smarta!
     
  7. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Rooten på minneskortet är alltså "direkt på" minneskortet.
     
  8. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kanske var ett dumt antagande från min sida också...

    hur som helst, som zed sa så är det "högst upp" på minneskortet. rooten på telefonen är / och rooten på minneskortet är /sdcard (om du använder något filhanteringsprogram)
     
  9. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aha ok, tack! Jag har inte haft problemet med databasen, men jag visste inte vad du menade med "rooten på sdkortet", så jag tog mig friheten och fråga för alla som inte förstår!
     
  10. Fpow

    Fpow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Man hittar inte reseplaneraren på market med froyo.. android 2.2 den funkar kanon men fixa så den finns på market med :)
     
  11. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  12. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag börjar bli klar med småändringar för felmeddelandehanteringen så jag lägger till froyo tillsammans med den uppdateringen.
     
  13. hoglid

    hoglid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle vara nice om du kunde lägga in små bilder bredvid buss/spårvagns nr i funktionen nästa tur. T.ex handikapp vagn. Svart 11 blå 3 röd 5. Etc
     
  14. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    lägger det på min todo-lista.
     
  15. hoglid

    hoglid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Handikapps funktionen fungerar väldigt märkligt. Först ser det ut som alla vagnar är handikapps anpassade, skrollar man sedan ner och upp igen försvinner de och nästan inga är det. När kommer färger på vagnarna och bussar? ;-)
     
  16. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet med ikonerna har jag precis löst. Färgerna har väl inte direkt hög prioritet så jag får se när jag hamnar där och kan få in det snyggt.

    Hade redan börjat fixa med lite annat när jag märkte problemet när man skrollar så jag får se om jag gör klart de sakerna innan jag släpper fixen, men jag tankar i alla fall upp den innan fredag.
     
  17. Christian81

    Christian81 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Programmet har tyvärr problem att plocka aktuell position från systemet.

    Ibland när jag försöker hämta positionen (dvs. trycker på jordgloben) så är listan inaktuell. När jag trycker "Uppdatera" så händer ingenting. Workaround är att gå in i Google Maps och klicka på "My Location". Efter detta så har positionen uppdaterats även i Reseplaneraren.

    Ett annat problem som jag haft är att jag fått upp rutan som talar om att man inte har GPS aktiverat, trots att den borde ha plockat positionen via nätverket. Även här är workarounden att gå in i Google Maps och uppdatera.

    Är detta ett känt problem?
     
  18. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har själv nästan alltid igång min gps så det var inte ett känt problem, förrän nu.

    Har tittat lite på koden och kan se att villkoret för att hämta positionen via nätverk typ aldrig kommer slå igenom så det förklarar en hel del. Löser det till uppdateringen jag tänker lägga upp i slutet av veckan.

    Det är förövrigt tacksamt att få feedback så jag kan lösa problemen. De uppenbara problemen ser jag själv snabbt eftersom jag använder appen dagligen, men vissa funktioner använder jag sällan själv så då smiter de förbi. Kanske ska tillägga att om ni ser ett uppenbart fel som inte lösts inom ungefär en vecka så får ni gärna dra ett mail eller skriva här ändå utifall att jag skulle missat något.
     
  19. Christian81

    Christian81 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snabb respons, tack för det :)

    Finns det planer att skala upp fonterna lite mer proportionerligt? Tycker att det är lite för små fonter i resultaten på Nexus One.
     
  20. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var någon lista som jag hade glömt ändra fontstorleken till dpi på innan senaste versionen som gav liten text på större skärmar och stor text på små skärmar, men nu tror jag allting ska följa samma storlek oberoende av skärmstorlek.

    Sedan passar väl inte samma textstorlek alla... ska se om jag inte kan flytta det till inställningarna.

    Har förövrigt inte ändrat något på sättet jag hämtar ungefärlig position på via nätverk ännu då min hero uppdaterar det just nu (har testat lite). Det som händer är att om man har på sin GPS men inte väljer att uppdatera sin position så tar appen den senaste positionen som GPSen har hämtat. Är inte GPSen igång så tar den från nätverket så fort du öppnar listan.

    Så det är väl den biten att om man har på sin gps, men inte vill uppdatera den för att nätverkspositionen ska vara tillräckligt bra som failar just nu enligt det jag testat. Det kommer jag lösa först och så får jag se om det hjälper.