S2 eller S Advance?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av emmlet, 5 jul 2012.

  1. emmlet

    emmlet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag börjar bli redo att ta klivet över från knapptelefon till en smartphone (redan:) ), och letar nu förtvivlat i djungeln av lurar. Jag vill ha en telefon som inte är så himla stor, och som är bra för att ringa, sms:a, surfa lite samt lyssna på musik och radio. Kamera och ev. andra funktioner är av mindre betydelse för mig.

    Jag väljer just nu mellan S2 och S Advance eftersom jag inte vill lägga hur mycket pengar som helst och inte vill ha en gigantisk telefon. Alla är ju så stora! Tittat lite på olika HTC också, men de verkar ha lite dälig täckning och eftersom jag bor i skogen känns det dumt. Min man tycker att jag ska ta en med ICS och då kan ju S2'an uppgraderas till det. Problemet är att jag tycker att den är aningen för stor (egentligen är iphone lagom stor, men den är inte aktuell), och även om Advance inte är jättemycket mindre så gör det skillnad.

    Är det korkat att köpa en telefon som "bara" har Gingerbread nu? Är Advance en bra telefon? Fördelar /nackdelar med båda? Vore jättetacksam för hjäp eftersom jag inget begriper själv! o_O
     
  2. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har en S Advance och är väldigt nöjd, liten skillnad mellan den och S2'an rent allmänt.
    Tyvärr så har inte samsung sagt något om när S Advance får ICS, men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge.

    Har du tänkt att roota och hålla på med custom roms så har S2'an mycket större utbud, men vill du bara ha en mobil som är ungefär som en S2'a men med mindre yttermått så ser jag ingen anledning att inte ta S Advance. ;)
     
  3. Muyfa666

    Muyfa666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det känns ju kanske lite intressant att prata om root med någon som aldrig ägt en smartphone. Men men. Kör på S2. En väldigt bra lur som i mina ögon bara överträffas av de nyaste flaggskeppen. Stor? Javars, men man vänjer sig oerhört fort vid stora skärmar och blir ännu snabbare bortskämd med dem.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    emmlet gillar detta.
  4. emmlet

    emmlet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ha ha ha ha! Muyfa666, du har en poäng där! :) Vad är roota och custom rom?

    Xaz, är det troligt att det kommer en uppdatering, även om det dröjer, eller finns det risk att det inte blir nån alls?

    Tack för era svar!
     
  5. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Missade det.

    Roota innebär att du får fulla rättigheter över mobilen och kan till exempel ta bort saker som "Samsung Social Club" och annat skräp som inte går att ta bort som slängs in samt installera vissa appar som kräver högre rättigheter.

    Roms är omgjorda varianter av mobilens system, mer eller mindre. Finns gott om duktigt folk som lyckats göra mobilernas operativssystem snabbare, bättre etc.

    Finns ingen info om uppdateringen just nu vad jag kan hitta, men den marknadsfördes ett tag som "Redo för Android 4.0" så jag har svårt att tro att samsung vågar dra sig ur nu...
     
    kopbem37 och emmlet gillar detta.
  6. Mahalio

    Mahalio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det kommer komma en uppdatering till Galaxy S Advance enligt Samsung Sveriges uppdateringsschema som finns här:

    http://dl.dropbox.com/u/74422484/uppdateringar.jpg

    Så jag väntar ivrigt på Q4 (Oktober-December) då den får ICS.

    Det är en väldigt kompetent telefon för sitt pris, då den har Dual-Core processor och kommer få näst senaste Android-versionen iallafall.

    Det finns billigare telefoner att starta med, men denna är helt klart värt sitt pris.

    Och om du vill roota telefonen så går det att göra med lite trixande, det är inte helt enkelt på denna då den inte är lika populär som S2 och S3 m.fl. men jag har gjort det på min för att få bort lite appar jag inte ville ha som Samsung lagt in.
     
  7. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Såg det förut, bara att hoppas det blir tidigt i Q4.

    Har du hittat root till XXLE2? Har bara hittat till XXLE1 och har uppdaterat min S Advance till XXLE2 nämligen...