Tips: Ny mjukvara 6.0.B.3.162

Diskussion i 'Xperia P' startad av Droidsson_1, 29 jun 2012.

  1. Droidsson_1

    Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    405
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Ny mjukvara 6.0.B.3.162 finns nu för Xperia
     
    Last edited: 26 sept 2013
    holck gillar detta.
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Concha gillar detta.
  3. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag har haft Death Grip problem innan updateringen, uppdaterar just nu och hoppas detta kan lösa problemet... Återkommer...
     
  4. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jag upplever det som att det fungerar bättre efter uppdateringen.. Vi får väl se..
     
  5. trollfager

    trollfager Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick problem med trådlösa nätverket och även 3G/GSM nätet efter uppgraderingen. Verkar vara en hel del andra som har samma problem. Efter en återställning av telefonen så fungerar den bättre igen, dock är inte Wifi kopplingen helt hundra hela tiden, wifi ansluter inte alltid automatiskt.
     
  6. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Min telefon har rebootat tre gånger helt utan anledning sedan jag installerade denna i morse.. trist, telefonen borde ju bli bättre efter ominstallation med ny programvara. sista omstarten skedde när telefonen låg framför mig på bordet. den första när jag installerade en app och den andra när jag skulle ringa ett samtal.. Däremot fungerar både wifi och 3g bra
     
    Last edited: 2 jul 2012
  7. Polacoloco

    Polacoloco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag provade att uppdatera. Det tog sjukt lång tid att förbereda datorn för uppdatering sen sjukt lång tid att uppdatera telefonen. När det var klart stod det att jag skulle stänga av telefonen och ta ut batteriet. Inte så lätt när det är inbyggt. Jag startade om telefonen men ingen uppdatering är gjord. Samma gamla version

    Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
     
  8. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nä den här uppdateringen sög kan man säga. nu tappar min telefon nätet helt när skärmen varit av några minuter. Både 3g och gsm. -Byt simkort säger supporten. Vist kan jag testa det, (även om kortet är helt nytt, eftersom min gamla telefon hade ett "vanligt" simkort),

    Men med tanke på att den fungerade kanon INNAN senaste uppdateringen så känner jag att jag har hittat själva felet...

    Har gjort en total återstälning ännu en gång för att se om det fungerar nu. Efter två timmar så har den inte dummat sig något alls, men det tog några timmar innan den började knasa sist oxå.
     
    Mr_Snarl gillar detta.
  9. loftux

    loftux Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som uppgraderat och har en fungerande Xperia P efter det?
    Har själv undvikit uppgradera pga detta problem.
    Skrev ett inlägg om hur Sony Mobile verkar hantera denna fråga i forumet "Sony Ericsson Allmänt" - Sony Mobile censurerar i sitt forum
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1058480#post1058480
     
  10. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Något verkar ha gått snett så titta gärna i dom här trådarna på nytt för mer info.
    Jag vet inte ännu varför eller vem som satt första inlägget som hidden, men det är förmodligen bara av misstag. Annars vet jag ganska många andra trådar som skulle vara hidden om det vore så att vi inte vill att våra användare skulle kunna se vilka problem som finns för tillfället.

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1058620#post1058620
    samt
    http://talk.sonymobile.com/message/236463
     
  11. cadwal

    cadwal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min flippade ur nu, tror det var i lördags jag uppgraderade. Funkade fint igårkväll, men idag ville den inte få någon dataanslutning och sög batteri rejält.

    Startade om den utan annan effekt än att batteriet innan omstarten sa 33% och efter omstarten 15%, men funkade lika illa.

    Får väl pröva en total ominstallation...

    (Apropå ominstallation förresten, vet någon hur man utrotar Facebook från jordens yta... eller iaf telefonen åtminstone?)
     
  12. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Efter att jag uppdaterade så upplever jag att batteritiden har blivit sämre. Spontana omstarter utav telefonen händer dagligen och täckningen har blivit betydligt sämre, märks speciellt när jag kör Spotify.

    Gör om, gör rätt Sony!
     
  13. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Uppdaterade min Xperia P direkt när jag fick den (innan jag hade läst här tyvärr) och har två gånger fått mobilnätsdöd...

    Tror inte att det har något med ett deathgrip att göra dock. Det känns som att modemdrivrutinen eller nåt liknande krashar, och inte startar om. Jag har provat att bara vänta några minuter, hjälpte inte. Jag har även prövat att söka efter nätverk. Då får jag bara ett felmeddelande.

    Sen har jag provat att slå på flygplansläge, När jag haft problem med andra telefoner tidigare så känns det som att man 'resetar' connection. Nu blir det dock bara väldigt skumt , tar lång tid om det funkar öht. och tex så ska man få upp att man måste slå pin-kod igen när man slår av flygplansläge, men det kommer aldrig upp...
     
  14. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nu har jag varit i kontakt med Sony supporten två gånger. På deras begäran har jag bytt simkort (som givetvis var rätt nytt eftersom jag hade en x10mini pro tidigare). Efter detta gjorde jag ännu en reperation av telefonen i sony companion. Jag har telia och oftast full mottagning. Det spelar ingen roll om jag är hemma, i stan eller någon annan stans. Problemet med att nätet försvinner kom direkt efter uppdateringen. Telefonen rebootar även spontant helt utan anledning.

    Ännu ett mail till supporten där jag skrev att jag nu bytt sim kort och gjort en total återställning av telefonen, men fortfarande har problem med omstarter och dålig mottagning. eller snarare obefintlig mottagning vissa stunder.

    fick detta svar:
    "För att åtgärda de problem du beskriver rekommenderar vi att du testar att reparera mjukvaran i din telefon.
    Detta gör du med hjälp av Sony Ericsson PC Companion. Du finner programmet på länken nedan för nedladdning."

    Läste de ens vad jag skrev? jag har ju gjort detta ett flertal gånger.
     
  15. x10christian

    x10christian Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    478
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2
    Telefon 2:
    Samsung S9
    Telefon 3:
    Samsung
    Platta:
    iPad
    Info:
    7-tum
    Övrigt:
    Chrome, Sony SW3, Garmin 6
    Det finns nog både bra och dåliga som sitter på supporten. Och dom jobbar nog bara enligt mallar, har säkert inte kunskaperna själva, tyvärr...

     
  16. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det har jag råkat ut för ett par gånger...utan att ha uppdaterat!?!
    Hade liknande problem med tappad uppkoppling med min X10:a på vissa platser, men med den var det bara av /på flygplansläge om den inte kom igång av sej själv, det buggar däremot med P 'n :-/

    Skickat från min LT22i via Tapatalk 2
     
  17. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra men har du läst mitt inlägg ovan? Där hittar du mer info om problemet.
     
  18. trollfager

    trollfager Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Problemet som jag upplever det är mest 3G/GSM "dör" om man flyttar sig, kanske det blir problem när man byter mellan master. Wifi kopplar också ner då och då, ansluta igen fungerar inte. Omstart löser problemet, men man måste kolla på telefonen hela tiden så att man har nät. Uppgraderingen verkar dröja så man får väl starta igång äpplet igen som åtminstone går att ringa med.
     
  19. cadwal

    cadwal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det verkar ha städat undan problemen med dataanslutning. Men igår satt jag på tåget några timmar och det verkar inte som om den riktigt tål att vara i sömnläge när den skall hoppa mellan master (iaf om avstånden är längre). Ett antal gånger så hade den ingen anslutning till nät öht när jag väckte liv i den, en omstart krävdes för att det skulle hoppa igång.
     
  20. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Det kan ligga något i detta också. Jag har varit hemma i 2 dagar nu tills idag. De 2 dagarna har jag haft nät hela tiden. Idag åkte jag iväg och när jag kom hem hade jag fortfarande nät. Nån timme senare kollade jag telefonen igen och då var nätet borta.

    Jag hade alltså nät hela tiden medan jag var borta och den bytte master flera gånger på vägen. Sen när jag kom hem dog den. Något är ruttet i denna uppdateringen.

    För att klargöra, jag blir inte bara av med dataanslutning. Jag blir av med all kommunikation förutom WiFi. Inga SMS , inga samtal. Söka nät ger direkt ett meddelande att det misslyckades.