Problem: SMS Signal försvinner

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bigboss, 27 jun 2012.

  1. bigboss

    bigboss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem och det är vilken signal jag än använder för SMS så försvinner den efter någon dag. När jag har bytt signal och får ett sms så funkar den men sen nästa dag så är det tyst när jag får ett sms. Är det någon som kanske har haft samma problem och hittat någon lösning. Har inte gjort någon Factory reset än.
     
  2. zeusl

    zeusl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har liknande problem som dig, kom efter senaste "lilla" uppdateringen.
    meddelande signalen tystas efter ca 1 dygn, har inte kunnat hitta vad som orsakar detta.

    Jag behöver bara "vrida" upp volymen i inställningar för att få tillbaka signalen.
    Inställningar > ljud > Volym: Meddelanden.

    Har inte heller orkat att återställa telefonen men snart så blir man väl tvungen....
     
  3. bigboss

    bigboss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min volym på meddelande står på 100% hela tiden så det är något annat fel på min.
     
  4. Impa

    Impa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Den står också på 100% hela tiden men låter inte ibland.
     
  5. Gero

    Gero Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har samma på email notifications!
     
  6. Chandler

    Chandler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som har en lösning på detta?

    Jag märker även att telefonen ibland fortsätter använda den gamla ringsignalen även om jag bytt till en annan. Går jag tillbaka till inställningarna ser jag att valet av den nya signalen fortfarande ligger kvar men, så telefonen plockar inte alltid upp ändringar.

    Detta kom i samband med att jag installerade Zedge och uppdaterade telefonen.


    Edit: Har alltid valt SMS signalen från Inställningar -> Ljud, men hittade nu att man kan välja "ringsignal" under SMS-inställningarna. Jag såg att där låg den gamla signalen kvar. När jag ändrade signalen där under SMS-inställningarna gick ändringen igenom. Jag har nu avinstallerat Zedge och ändrat till en av standardsignalerna på telefonen. Får se under dagen om jag får behålla SMS-signalen nu eller om den fortsätter att försvinna.
     
    Last edited: 29 jul 2012