Problem: Samsung Extended battery - Vill inte ladda

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Strutzen, 6 jul 2012.

  1. Strutzen

    Strutzen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej för några månader sen så köpte jag mig ett extended battery kit av Samsung till min S2.

    Senast jag använde mobilen var den 5 Juni.

    Idag tänkte jag att jag skulle starta den igen. Märker att batteriet är slut så jag sätter i laddaren. Då händer följande:

    ... Skärmen startar och den gråa laddningsikonen med en rund cirkel i mitten kommer fram (Den som kommer fram i början när du ska ladda din mobil).
    ...5 sekunder senare så stänger telefonen av sig igen och startar sen om och gör precis samma sak igen.

    Om jag försöker gå in i download mode så står det att batteriet är slut och måste laddas (i cirka 2 sekunder). När jag byter till det vanliga batteriet som följer med när man köper telefonen så fungerar allt perfekt och det går att ladda.

    Jag har ingen aning om vad detta kan bero på och det är därför jag väljer att
    göra en tråd här på Swedroid.
     
  2. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    vad händer om då låter laddaren sitta i ett tag?
     
  3. Strutzen

    Strutzen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortsätter bara med samma sak. Telefonen blir dock varmare men batteriet vill ändå ladda.
     
  4. brobjo

    brobjo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2012
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ok, låter som om batteriet blivit kasst, skulle försöka få tag på en sådan här och kolla om det fungerar bättre att ladda den med den.