Övrigt: Hur Tre väljer att hantera reparationer.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av husebuse, 6 jul 2012.

  1. mullcom

    mullcom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Då kan väll jag dela med mig av en händelse som min Tjej råka ut för!

    Det börja med att jag tippsa henne om det trevliga abonemmangs erbjudandet som 3 hade.
    man kunde ringa sms och surfa hur "mycket som hellst" för 349kr/mån samtidigt fick man en ny telefon. JA Ny va det ja!

    allt var frid och fröjd med allt och dom bytte abonnemangs formen samma dag hon kunde hämta ut mobilen.

    Kan ju avslöja att hon hade beställt en NY Råsa Samsung Gallaxy s2.

    Men problemet började när vi väl satt i soffan och hon skulle börja plocka upp telefonen.
    Överlycklig som hon är så plockar hon upp lådan och lyfter upp telefonen.

    Jag kände av att något inte stämmer så säger genast att något är på tok.
    Fick en känsla av att den var använd sen tidigare!! och mycket riktigt, när vi kollar in telefonen noggrannare hitta vi både repa på kamera linsen och smuts och även Penn drag i instruktions boken! även märken där batteriet ska sitta. precis som någon dragit en penna med inget bly i.

    Jag blev lite irriterad och ringde 3 kundtjänst där blev jag bemött av en ung tjej som våga knappt öppna munnen när jag berätta att vi fått en begagnad telefon och hon sa något med att detta ska inte kunna hända.

    Men efter flertal gångers frågande av samma fras!
    --Hur kan vi gå till väga? vart ska jag vända mig för att få en NY telefon.
    då fick jag ett svar att jag skulle kontakta reklamationen.

    Ringde dit och fick tag i en person som även han sa att detta inte går att hända! utan att dom tar ju imot telefoner men han visste inte riktigt vart de tog vägen sen utan han sa att de går absolut inte tillbaka till kund. han skyllde på att detta var ett mänskligt fel och vi fick skicka tillbaka telefonen. på något sätt fick jag en känsla av han visste mycket väl vad som hade skett.

    Vi skicka tillbaka telefonen. Sen när vi fick en ny telefon tillbaka så blev hon rätt glad att det gick ju så smidigt ändå och kände att äntligen får hon sin nya telefon.

    Men så var inte riktigt fallet!! när vi väl öppna detta paket så fick jag se att även den var begagnad!!!! Jag blev rent ut sakt vansinne!

    Vist en gång kan dom skicka en begagnad telefon men 2 gånger i rad! och som dom sa Detta är omöjligt att Kund ska kunna få en begagnad telefon!

    lång historia förkortad så från Foto Tagningar med Systemkamera och Mail till deras ombudsman så fick vi hämta ut en ny på närmaste 3 butik..

    Dock ska jag vara ärlig så tror jag inte att den var ny heller. och personen jag prata med i butiken skaka som en asp i stormen.


    Av någon anledning tror de kan lura tjejer mer!
    Tur att man börjar få öga för sådant här och vet hur man ska gå tillväga.

    Men Förstår mig inte på ett företag som Försöker lura trogna kunder på ett sådant nerväderande sätt!


    Tack för mig!
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Bevisar åter igen hurdant företag Tre är!

    Skulle inte förvåna mig om min återköpta Blackberry bold 9900 hamnar hos någon annan.
    Titta så att; DO NOT ACCEPT IF SEAL IF BROKEN sitter på. Känn på klistermärket, du skall inte kunna ta bort det utan att skrapa ordentligt med fingrarna.
    Jag har en svart S2, vet precis hur kartongen ser ut. eller trodde jag, upptäckte en hel hög med andra saker i kartongen under den stora svara biten.
    Manualen skall vara inplastad såklart, utan repor eller att blivit vikt. :)


    ÖPPNA UPP KARTONGEN I BUTIKEN OCH UNDERSÖK VARAN!


    Om den förra ägaren inte gjort wipe innan denne lämnade tillbaka, eller gavs ut i butik kan du slå:
    *#*#4636#*#* Och tryck på användarstatistik.

    Får du upp onormalt stora värden, är utan tvekan telefonen använd utav någon annan.
     
    Last edited: 9 jul 2012
  3. mullcom

    mullcom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Det luriga är att allt det där du sa var intakt på hennes telefon boxen var aldrig bruten. hur de lyxades är bra fråga om dom har ett gäng lådor liggande eller om de lyxas trolla bort förra märket bra!

    Skydsplasten är också på plats dock Mobilen2 vi fick märkte jag att det var skit och dåligt klister på..

    allt var packat som det vore att det kom från frabrik så gäller ha med kännslan och att kolla igenom Nogrant som bara den.

    Jag viste att linsen på en SG2 är grymt känslig för repor. och i båda fallen så såg jag att mobilen var använd. dock andra gången svårare än första!
     
  4. krickan

    krickan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Vilken av tre butikerna i den vackra staden Karlskrona var du i Root?
    Den i centrum eller vid amiralen?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  5. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Centrum bredvid H&M.
     
  6. krickan

    krickan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ok, jag har varit där ett antal gånger, och kan säga som så att det finns en vettig person att prata med där, de andra kan bete sig lite hur som helst. Har däremot fått rätt bra intryck av personalen på amiralen även om man bara varit där två gånger.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  7. tazzi

    tazzi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    just materialet som var på s2 kartongen fäster dessa etiketter oftast inte på :)