Problem: Senaste uppgradering, hur lång tid??

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Thyg0d, 9 jul 2012.

  1. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Har precis hämtat hem och installerat senaste uppgradering på min One X som jag köpte idag och direkt börjde den tjata om att det fanns en uppgradering..
    Körde igenom alla inställningar och laddade den fullt och körde sen på
    uppgraderingen... Nu har den stått med skärmen med två pilar i cirkel och en pil ner och en telefon under i över 30 minuter... :mad:
    Jag vet ju att det kan ta tid att uppgradera, har ju prövat rätt många custom
    ROM:ar och dylikt på min Desire Men det här är nytt världsrekord...
    Personligen så tror jag den har hängt sig men innan jag använder den stora knappen så stänger av den med risk för att få en tegelsten så tänkte jag kolla med er som har lite erfarenhet av luren...
    Är det verkligen normalt??
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Om det är en hel rom så är den över 500MB stor, håll ut.
     
  3. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Du har inte laddaren i va?

    För om du missat den informationen så uppdaterar den inget medans laddaren är i
    Den glömmer även bort att ladda under tiden den försöker även om laddaren är i, så försöker du uppdatera den över en natt med laddaren i vaknar du med en HTC som har jättetomt batteri har jag... ehm... hört :o
     
    Thyg0d gillar detta.
  4. Thyg0d

    Thyg0d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    791
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Mjoooo... Den var ju det... *Suck* Alltså... Nu är jag ju datanörd till yrke så det där med att läsa vad som står är ju kanske inte min starka sida men alltså... Står det verkligen??
    Slet ut laddaren och då fortsatte den på en gång och till råga på allt dom en till uppgradering... Man skulle ju kunna tycka att laddaren verkligen verkligen verkligen borde sitta i just för att man inte ska få batteritorsk under uppdateringen men okay...
    Nu funkar den igen... Nu ska man bara göra alla inställningar, installera alla appar osv i ett par timmar.. Men alltså... Det är bra snabb alltså... :)

    Tack för hjälpen!
     
  5. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det är känt sedan långt tillbaka i HTC's android historia. Dock skall det nämnas att man skall ha 100% laddad batteri och inte 80-90% när man flashar, eller uppdaterar telefonen med en HOX.
    Fråga mig inte varför, men läste olika upplevelse på XDA och här samt fick tips om det.
    Men det är väl för att undvika som du skriver, batteritorsk för att telefonen inte vill fortsätta om laddaren är i.
     
  6. antipod

    antipod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    100% vet jag inte något om. Har själv aldrig uppdaterat min HOX med fulladdat batteri. Däremot har jag för mig att det står på telefonen, när man ska uppdatera, att man ska ha över 30% batteri.

    Men men, det är väl det officiella och det finns ju de som inte vill ta någon risk utan kör med fulladdat! :)
     
  7. krickan

    krickan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Fick en uppdatering direkt när jag hämtat telefonen. Då ville den inte uppdatera pga. för låg batterinivå. När den var uppe på 70% gick det utan problem. (vet inte gränsen, men de bör ju ha satt den på en nivå så man inte ska kunna bricka telefonen.)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2