Avslutad: Xperia Arc *TRADERA*

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av jimpa77, 9 jul 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

  2. Dodat

    Dodat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    La två kronor, kommer att vinna detta ;D
     
  3. ladyspike1

    ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ännu en idiot med länk till Tradera!
     
  4. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Varför idiot?
    Man får länka till tradera ju.

    Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2
     
  5. bubban

    bubban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ledsen, jag leder på 6 kr nu :cool:
     
  6. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Antar att den andra idioten är jag!? Varför exakt är vi idioter i dina ögon. Vad gör vi för fel? Vi säljer en vara och varför jag länkar ihop den här på Swedroid är för att tipsa alla här om jag har en Android produkt till salu. Det är ändå här dom inbitna Android-användarna finns.
    Vi gör inget brottsligt men ändå så krigar du mot oss. Har du en dålig hår-dag? Allmänt sur? Mens?
    Sorry trådskaparen för offtopic men jag kan inte låta bli längre, har sett dina (ladyspike1) påhopp i min tråd men eftersom varan var såld så tänkte låta det vara. Men nu skriver du i andras trådar om det och hoppar på oskyldiga....suck!
    Du är anmäld till moderaterna och hoppas du får en varning för ditt sätt bete dig här på forumet.
     
    Dodat gillar detta.
  7. ladyspike1

    ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja ja. Men vill jag köpa på tradera som tar x antal dagar så går jag väl dit! Jag vill jag köpa nu så går jag jag går hit!

    J
    Ni som lägger ut på tradera, skapa en egen tråd, för er är ingen köp&sälj det är en auktion tråt!
     
  8. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ok att du har en annan åsikt än andra, det respekterar jag. Men det är INTE ok att kalla folk för idioter bara för att du tycker annorlunda. För det är trots inget fel vi gör enligt Swedroid. Om du tycker att reglerna är fel så får du ta det med ledningen på Swedroid. Så Tradera är inte problemet i sig utan det är tiden på säljandet? Du kan inte försöka strunta i dom annonser som inte tilltalar dig och leta vidare?
    Ser att du skapat ditt konto bara för nån dag sen, du kanske ska ta det lugnt såhär i börjar med sågningar och diverse påhopp på äldre användare som lägger ner tid för att hjälpa andra medlemmar och många nybörjare med diverse hjälp/saker :ehm:
     
    Last edited: 9 jul 2012
  9. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    I-landsproblem.. Varför ens klicka på denna tråd när du förstår genom rubriken att det är tradera som gäller???
    Du får väll hålla dig till blocket gnällspik.
     
  10. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Jag är enig i sak med ladyspike. Vill jag köpa på tradera så går jag dit. Men jag förstår er, ni hoppas på att få bättre betalt eftersom fler känner till nätauktionen. Tror mindre på er omtanke riktad på Swedroidmedlemmar.

    Helst skulle jag se att detta inte tilläts, eller att där kunde funnits en egen forumdel för traderalänkar.
     
  11. ladyspike1

    ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack dannyh! Som sagt jag vill köpa nu och blir hänvisad till Tradera! Inte ok!
     
  12. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Regler för Köp & Sälj - LÄS DESSA!
    Både privatpersoner och företag kan skapa trådar.
    Företag måste göra klart att det handlar om en företagsannons - ingen smygreklam.
    Tråden måste röra en eller flera specifika produkter. Generella "Kom till oss på [webbutikens namn] och kolla på alla våra billiga telefoner!"-trådar accepteras ej.
    Swedroid tar inget ansvar för affärer som förmedlas via det här forumet. Iakttag försiktighet och försäkra er på egen hand om att inte bli lurade.
    Max en aktiv/öppen annons per objekt. Tidigast två veckor (14 dagar) efter att en annons har stängts får en ny annons för samma objekt skapas. Detta får upprepas max två gånger. Ingen massposting. Max två samtidiga/aktuella annonser (olika varor) per person. [Uppdaterad regel]
    Trådarna har, för att bana väg för nya annonser, en tidsgräns på 14 dagar.
    Det är inte tillåtet att försöka sälja sina produkter i någon annans tråd.
    Det är inte tillåtet att tala nedsättande om en annons eller påpeka att priset inte är marknadsmässigt såvida det inte rör sig om rena ockerpriser [Ockerpris = flera gånger varans värde]. Respektera detta om ni även fortsatt vill ha tillträde till den här forumdelen.
    Endast relevanta och seriösa diskussioner i trådarna. Inget trams.
    Det är tillåtet att länka till annonser på exempelvis Blocket och Tradera under förutsättning att ni bevakar er annons och svarar på frågor även här.

    Lägg aldrig oseriösa bud. Om någon om och om igen lägger skambud så kommer denne förlora tillträde till Köp & Sälj.
    Ange alltid annonstyp i trådtiteln. "Säljes", "Köpes", "Bytes" eller "Skänkes".
    Det är tillåtet att bumpa sin annons två gånger, men inte mer. Om en annons bumpas mer än så kommer annonsen raderas. Om en medlem gör detta om och om igen så kommer denne förlora tillgången till Köp & Sälj-forumet. (Bumpa = göra ett inlägg i sin egen tråd så att annonsen hamnar högst upp på sidan)

    Om det blir fler påhopp på folk eller annat skitsnack så kommer det bli reglerat.
     
  13. ladyspike1

    ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja har varit medlem i många år men blev avstängd på köp och sälj pga av 2 liknande annonser därav ladyspike1! Som sagt tradera tar sin tid och vill jag köpa nu så går jag hit och vill inte se en länk till Tradera! Tror att de flesta håller med mig!
     
  14. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Men då är det väl bara att inte läsa trådar som du ser länkar till Tradera, förstår inte ditt problem. Enligt regler så får man länka till tradera. Däremot får man inte göra påhopp och idiot förklara folk som du har gjort i denna tråd.
     
  15. ladyspike1

    ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Då borde det står tradera annons ellerhur!
     
  16. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    ladyspike1, vilken del i de tre orden i trådrubriken "Xperia Arc *TRADERA*" tycker du gör det svårt att förstå att det inte är en Tradera-annons??? :eek:
     
  17. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    det står ju det...
    varför är du så arg?
    det är bara klicka vidare i forumet om det inte intresserar dig. Förstår inte energin du lägger på att vara så arg, på en så liten grej som att en annons länkar till tradera.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  18. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Onödigt att vara arg. Verkligen. Men detta är ju ett forum med köp&sälj-del. Inte en marknadsföringskanal för traderasäljare. Nu har det inte sparat ur ännu men där dyker upp alltfler rena traderalänkar. Och oavsett regler är det det aldrig fel att ifrågasätta. Helst utan att kapa en tråd förstås.
     
  19. bubban

    bubban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Driver du med oss? :P
     
  20. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Sålänge det är godkänt att lägga auktioner till tradera här så kommer det dyka upp här.. Kan vi skippa att skriva om detta i tråden nu?

    Jag tror dom flesta vet om vad vissa tycker om detta nu.... Puss på er ;)

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.