Problem: Problem med Hörlurar

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Sheol, 10 jul 2012.

  1. Sheol

    Sheol Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ohoj!

    Har nu haft min S3:a i drygt en vecka, och har nu stött på ett problem med mina hörlurar, de som man får med.

    Problemet uppstår när jag lyssnar på musik. Kan gå allt från 5 minuter till 3 timmar, då slutar helt enkelt hörlurarna att funka och ett lätt brus uppstår rätt ofta. Musiken fortsätter att spelas, men jag kan inte höjja eller sänka ljudnivån och heller inte pausa musiken via hörlurarna. Så jag måste konka upp mobilen varje gång jag vill sänka osv.

    Det enda som funkat för mig är att starta om mobilen, men det orkar man ju inte göra varenda gång man har lyssnat klart på musik och kanske ska lyssna sen igen.

    Någon som har liknande problem?

    Tack på förhand!
     
  2. Christian Johansson

    Christian Johansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag har inte upplevt att det blir ett brus eller att ljudet försvinner, men det verkar som att knapparna inte vill fungera ibland. Då måste jag ta upp telefonen och stoppa mediaspelarens uppspelning och starta den igen för att knapparna på hörlurssladden ska börja reagera. Lite irriterande men ditt problem låter jobbigt värre.

    Undrar om det finns några billiga och bra alternativ. Gillar nämligen inte heller utformningen. Alla öron ser ju olika ut och de känns obekväma på nåt sätt plus att jag tycker jag måste trycka in dem halvvägs in i hjärnan för att de ska hållas inne.
    Då satt hörlurarna från min förra telefon (inga namn nämnda) bättre och de var utformade som det normalt brukar vara. Inga silikontrattar som på dessa nya lurar.
     
  3. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det är väl förvisso snarare ovanligt att det inte är utbytbara silikontrattar på headset.
    I mina öron sitter de iaf perfekt, och ljudet är oväntat bra.
     
  4. Christian Johansson

    Christian Johansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Ljudet är det inget att klaga på, men att säga att utformningen på dem är den vanligast förekommande vet jag inte. De som man får original kallas väl för öronpluggar medan de vanliga kallas öronsnäckor va?

    Som jag skrev, alla personers öron har olika utformning och hörlurar som sitter jättebra hos en person behöver inte sitta bra alls hos någon annan.
    Därav min enkla undran om det kanske kunde finnas något alternativ.
    Både för att de sitter obekvämt och för att ( om det nu är lurarna det är fel på ) de inte verkar vilja reagera som man önskar vid knapptryck.
     
  5. arremannen

    arremannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    lite dyra men är allt annat än nöjd efter 2-3 timmars användning. Fick http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=866992 idag.

    HELT UNDERBARA PÅ ALLA SÄTT OCH VIS.
     
  6. Christian Johansson

    Christian Johansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Ja de där hade säkert varit trevliga, men som du sa en aning för dyra :)
    Jag får kolla de lokala butikerna och prova med min telefon helt enkelt, se vilka som fungerar och sitter bra.

    Du blir nog nöjd med dina Bose
     
  7. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det är därför man får med ett antal olika storlekar på trattarna.
     
  8. Christian Johansson

    Christian Johansson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Fortfarande måste man trycka in dem i hörselkanalen för att de ska hålla sig fast, medan en öronsnäcka sitter så att säga utanpå kanalen med högtalaren riktad in i öppningen.

    Jag säger inte att det är något fel på hörlurarnas utformning, men de är inget för mina öron.
     
  9. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    ja, det är ju det som är poängen med såna lurar...stänger ute omgivningen och ger djupare bas. har man trånga hörselgångar kan det väl kanske vara suboptimalt.