Problem: Hemknappen fastnar

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av wuqqs, 8 jun 2012.

  1. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Är det någon annan som som kan "låsa" fast sin Hemknapp genom att trycka på den - hålla inne fingret och dra åt ena eller det andra hållet?
    Vad som händer för mig är att det låter som att knappen rullar på grus och sen låses den kant av knappen som jag trycker ner fast under själva skärmen. Bara en tiondels millimeter, men tillräckligt för att den inte ska åka tillbaka till sitt utgångsläge.

    Är det någon som har en Hemknapp som beter sig på liknande sätt?

    Lägger till två bilder här också.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Last edited: 8 jun 2012
  2. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som råkat ut för detta alltså? Min vanliga "tur"... :/

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  3. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Min hemknapp gör inte så i alla fall.
     
  4. cem

    cem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma sak med min Vita S3a har inte ens startat telefonen direkt när jag packade upp telefonen ur förpackningen så kände jag att det var något knas med hemknappen.. dessutom om ja trycker lite på sidan av knappen inte precis i mitten så är knappen näst intill stum.
    Måste gå som DOA, telefon för 6000kr så kan de inte vara godkänt med något sånt här.
     
  5. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Har en vit S3, händer inte för mig
     
  6. cem

    cem Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Suck, va tråkigt!
    Nu måste jag vänta på jobbets nästa leverans av vita S3or.. för att kunna doa eller liknande...
     
  7. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Hmm... Min hemknapp fastnar till i någon sekund om jag inte trycker exakt i mitten på knappen.

    Detta var droppen. En död pixel och halvknasig hemknapp. Får bli till att doa.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Min fastnar inte men jag stör mig på att man måste trycka precis i mitten för att man ska höra "klick" ljudet och för att den ska funka ordenkligt:/

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy s3 via tapatalk 2
     
  9. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har ett liknande problem. Mitt av och på knapp är i princip helt stum och det känns som den sitter snett, nedre delen är väldigt nära kanten på telefonen men övre delen sitter nästan som den ska. Den ger heller inte ifrån sig något klickljud och för att den ska reagera måste man i princip träffa precis rätt (mitten eller övre delen av knappen) eller väldigt hårt, annars händer inget.

    Tycker ni jag ska göra en DOA på detta? Är lite osäker efter att ha pratat med Tele2 och Samsung men när jag sade till Tele2 att jag var rädd att den skulle gå sönder framöver och jag ville att dom skulle veta om detta problemet så tyckte dom att jag skulle skicka in den. Även om dom inte lovar att dom kommer göra något då knappen faktiskt fungerar.
    Vad tycker ni, bör jag skicka in den? Har ju inte precis hört bra saker om DeltaService som jag gissar kommer titta på min telefon och avgöra vad som ska göras. Utöver detta lilla problem är att precis som det ska (inga jobbiga pixlar, gul skärm, glipor etc. etc.)

    Har beställt DOA men är osäker på om jag borde fullfölja, några råd?
     
  10. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bump

    Ingen som kan ge mig lite råd inför morgondagens DOA?
     
  11. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hur är dessa lurar Dead On Arrival? Är väl snarare bara produktionsfel som bör gå på garanti.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  12. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    @Heffaklump: Köpte du den i en butik eller på nätet?
    Om du köpte den i en butik hade jag gått dit med den och bett dem ta en koll.
    Om du köpt den på nätet är det bara att skicka in. Det jobbiga med att ha köpt på nätet är just när det är fel på produkten. Skickandet fram och tillbaka är segt :S

    Men tänk såhär: Du har lagt ut mellan 5-7k beroende lite olika saker för en telefon. Är du beredd att leva med att ha en På/Av-knapp som du stör dig på eller är det värt det i det långa loppet att ha en telefon som är helt felfri?

    Jag skapade denna tråd och det slutade med att jag skickade tillbaka min telefon som jag hade problem med. Efter en vecka då reklamationen gick igenom och jag kunde häva köpet gick jag samma dag till TPH och köpte en över disk.
    Tur var det för efter att ha provat två blåa i deras butik konstaterade jag samma fel som den jag skickade in till CDON.
    Det blev därför en vit SGS3 :)
     
    Heffaklump gillar detta.
  13. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER



    Min första S3 hade problem med att hemknappen fastnade, fick DOA den.

    Efter 8 dagar märkte jag att min powerknapp var stum eller slapp på något sätt, inget motstånd eller klick öht.

    Gick inte att DOA, för det hade gått mer än 7 dagar.

    Lämnade in den förra måndagen på mobilbyrån och fick hämta ut den 24h senare. De behövde inte byta något, utan justerade bara knappen på något sätt.
     
    Heffaklump gillar detta.