Tips: ICS 4.04 finns officiell

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av P_Jonsson, 11 jul 2012.

  1. twisted

    twisted Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur funkar det med språk i tyska versionen?
    Finns svenska som språk och finns svenskt tangentbord från början?
     
  2. P_Jonsson

    P_Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Allt är som vanligt fast bättre :)
     
  3. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    så den här tyska uppdateringen är den som alla får?
    är nyfiken på att pröva att uppdatera då jag är sjukt besviken på ICS so far (la in det för två veckor sen)

    eller kan det finnas någon ändring i den svenska som kommer "nångång"?
     
  4. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Tyska versionen betyder inte tyska som språk. Det behövs inte ens byta till svenska utan hade du svenska innan så är det svenska. Men de släpper olika versioner i olika länder så den nordiska versionen som kommer i sverige som slutar på NEE släpps mycket senare än den tyska för de är snabbare där av någon anledning. Jag har nu tyska och fungerar fint, på svenska!

    La in den igår kväll och laddade under natten och här kommer första utvärderingen:

    Dro ur imorse och CPU spy sa att den aldrig använde deep sleep under hela natten och den var varm när jag vaknade. Hade legat på blandat mellan 200 och 1400. Alltså inte bra och kändes då som åhh herregud mycket sämre än förut. Gjorde den gamla varianten med flygläge på, stänga av, batteri ur, vänta 1 minut, sätta på allt. Sen fungerade det. Har nu 52% efter drygt 13 timmar. Mycket bra alltså och har använt som jag brukar. Vanliga fall så är det helt slut efter 12-13 timmar. Laggbuggen är inte bekräftat borta dock tyvärr men vart halva förbrukningen idag. Skulle ju egentligen kunna snåla lite och klara mig i 2 dagar. Ska säga då att jag har suncning på och kollar FB och twitter flera gånger och lite Supernytt och lite tapatalk osv. Använt ungefär i 2-3 timmar idag som jag brukar. Helt omöjligt förut att klara så bra. Kändes lite rappare till en början men är nog inbillning. Fortfarande microlagg och så. Fick bild-i-bild funktionen samt signatur upplåsning och böt omstartsknappens färg från gul till grön. Tre positiva saker! Går snart och lägger mig så får vi se om det var en första grej med deep sleep grejen imorse eller om laddbuggen är kvar. Kommer alltså ladda inatt igen bara för att testa även fast jag kanske inte behöver.
     
    darknessviking gillar detta.
  5. twisted

    twisted Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hjälpte nyss en polare att byta till denna, men det gick åt helvete. :/
    Först klantade jag mig och drog in en äldre gingerbread.
    Då fick jag fc på kalendern, insåg mitt misstag och flashade in denna.
    Allt såg fint ut, men då fick jag fc på phone och det dök upp flera gånger om.
    Eftersom klckan började bli mycket och batteriet var dåligt så skjutsade jag hem honom och bad honom föra över sina bilder och sen återställa telefonen.

    Men eftersom det blir fc på phone nästan hela tiden så är den i princip obrukbar.
    Och telefonen är verkligen seg som sirap nu, vad göra? :/
     
  6. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    noobfråga men,vad betyder fc?
     
  7. Droid119

    Droid119 Guest

    Force close

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
    darknessviking gillar detta.
  8. ErniE

    ErniE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag lade in denna i förrgårkväll och laddade telefonen tills igår morse, och allt verkade finfint, tills 15min efter att jag pluggade ur den så började swiftkey suga batteri, snabbt som attan tvingade jag stop och sedan startade jag programmet igen. Sedan samma sak med hotmail appen att den stannar på höga frekvenser och suger batteri, såg när jag vaknade imorse att den sugit ur 18% och swiftkey 19%.

    Telen har varit på i 24timmar och har kvar ca 43% vilket är mycket dåligt för min tele.
    Jag hade som sagt på den i 84timmar på 2.3 och då hade jag kvar ca 15% batteri.

    Jag får väl försöka ha lite is i magen och starta om den och plocka ur batteri igen och se om det blir någe bättre.
     
  9. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Natt två nu:

    Låg på 200mhz hela natten med laddaren i. Drog ur och den var helt galen låg på alla mhz. Mest på 200 men även 1400 men absolut inte deep sleep. Helt oanvänt där. Startade om telefonen vanligt med omstart och vart bättre men låg kvar på 200 för mycket. Deep sleep kom tillbaka iallafall. Stängde av och drog batteriet som jag fått göra förut. Vart bra då. Den första halvtimmen imorse var säkert 7-8% borta direkt pga felet men nu 83% känns lite lågt efter knappt 4 timmar.

    Summeringen är att mycket är löst men batteri buggen är kvar. Måste stänga av och dra batteriet direkt efter laddning för att få en grym telefon. Är det fler som har samma? Hur får man bort batteribuggen? Coustom rom eller finns det ett annat sätt? Typ bara byta kernel eller något. Den är grym nu annars så.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  10. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Den ska ju ligga på 200MHz när man laddar den. Är väl nån speciell app/tjänst igång till laddningsprocessen, så är det inget fel där.
    Sen är det ju självklart att det kommer ta ett tag innan procenten går upp på "Deep sleep" efter att man laddat den. Bästa är ju att reseta timersen i CPU spy precis efter att man laddat den för att få "rätt" siffror.
     
  11. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Att den ska ligga på 200mhz visste jag inte. Fick för mig att den inte gjorde det förut. Mitt fel där isåfall. Men det står deep sleep unused så det blir inte ens 1 sekund på deep sleep liksom. Det är felet. Tycker att när den är låst ska den ligga i deep sleep till minst 95% iallafall. Imorse 0%.

    Är det fler som har detta efter 4.0.4 uppdateringen?

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  12. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Laddade den över natten, sedan kollade jag på Betterbatterystats-widgeten nyss vid 13:20 efter att ha använt FM-radio hela dagen.
    Sedan jag kopplade ur den har det gått ~8h och den har varit i deep sleep i ~7h sedan varit vaken resten. Har 77% batteri kvar och jag kan säga redan nu att det är en markant förändring till det positiva.

    Förut med 4.0.3 så var deep sleep på ungefär noll och batteriprocenten låg på ~20% efter likadan användning :D
     
    oxjanne gillar detta.
  13. ErniE

    ErniE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu gjorde jag såhär istället:

    Jag stängde av telen, laddade den till 100%, tog sedan ur batteriet en stund.
    Nu efter en timme har jag fortfarande 100% på batteriet, och inget program har buggat sig, hoppas verkligen att det blir löst nu... *Fingers crossed* :D

    *Uppdatering*

    Nu har telefonen varit på i lite mer än två och en halv timme, batteriet är fortfarande 100%
    Och telen har varit i deep-sleep i 93.2% av tiden den varit igång!
     
    Last edited: 13 jul 2012
  14. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    nu står det på swedroids huvudsida att folk med galaxy nexus(vissa versioner) redan kan få jelly bean 4.1.
    då känns det ganska bittert att vi med note inte ens kan få 4.0.4 ...
     
  15. Amili

    Amili Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    om jag har root och bytt kernel . ska jag flasha den bara över den gamla utan wipe? ska jag förlora root?:ehm:
     
  16. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Men ska man behöva göra sådär varje natt man laddar? 1. Jag vill ha den på under natten. 2. Sliter sönder luckan efter några månader.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  17. ErniE

    ErniE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag hoppas ju nu att jag inte skall behöva göra så mer, förhoppningsvis :P
     
  18. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Men nästa gång den ska laddas blir det likadant igen. Kommer säkert aldrig lösas. Men en enklare idé än din kan vara att stänga av den med laddaren i och dra ur den när den är död och sen sätta på telen. Så man slipper hålla på med luckan menar jag.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  19. darknessviking

    darknessviking Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    det är tragiskt att man ska behöva sitta och dra ur kontakt,stänga av,släcka skärmen,blabla.. google är ett av världens störstra företag,och dom måste ha dussintals av de smartaste kodknattrarna som finns på sina kontor..
    ska dom inte kunna fixa helt uppenbara buggar?
     
  20. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hittade några andra ändringar som smugit sig in i 4.0.4:

    1. När man pluggar in USB-kabeln i datorn monteras den automatiskt som en disk och man får en notifikation som man kan använda för att komma till inställningssidan för att ändra läge för USB.

    2. Bokmärken i stock browsern är numer synkad med Chromes bokmärken.

    3. Andra alternativ att välja när man trycker på menyknappen när man är på startsidan.
    (Lägg till, Bakgrundsbild, Sök, Meddelanden, Redigera och Inställningar)

    4. ICS påskägget är aktivt. (Tror inte det var aktivt i de gamla samsung rommarna, men jag kan ha fel) (Inställningar --> om telefonen --> klicka många gånger på Android-version, när androiden visas håll fingret på honom medan han växer ur bilden.